muita neljännen odottajia paikalla????
Heippa!
Tein eilen testin ja sain kirkkaan plussan. Vähän hirvittää kun olis neljäs tulossa. Vähän sekava mutta toisaalta onnellinen olo. Kertokaahan muut miltä tuntuu ja kuin siitä selviää?
Kommentit (25)
Laskettu aika on lokakuussa ja kyseessä täydellinen yllätysvauva. Aina oon kyllä minäkin neljästä haaveillut, mutten ihan nyt ois sitä neljättä tehnyt, jos ois voinut itse asiaan vaikuttaa ;)
Meillä siis ennestään poika 7v sekä tytöt 3v ja 1,5v. Ikäeroa toisella ja kolmannella vajaa 1v 6kk ja nyt kolmannelle ja neljännelle tulee 1v9kk. Aikalailla kauhistuttaa, mutta toisaalta ihan luottavaisin mielin jne :D
Minäkin neljättämme odotan, myös lokakuussa olis laskettu aika. Olihan se aika ylläri kyl, vaikkei sitä kovin oltu estettykään tulemasta. Tuntuu vieläkin välillä aika epäuskoiselta että meille tulee vauva... Nuorin kun on jo 5-vuotias... Tuntuu välillä että ekaansa odottais :O
Vanhin täyttää marraskuussa jo 10, keskimmäinen on 7.
Kyllä se tästä pikku hiljaa odotellessa menee... Mietityttää vaan välillä, että miten sitä kotona jaksaa/pärjää. Kestääkö pää..?
Onnea odotukseen!
Sanna
Minä sain plussan torstaina myös täytenä yllärinä. Nyt alkaa alkushokki olla jo paremmalla puolella. Uusiksi meni moni suunnitelma, mutta vain väliaikaisesti. Meillä lapsista on kaksi jo murrosiässä ja nuorin on eskarissa.
Meille odotetaan jo viidettä..
Neljännen syntyessä isommat olivat 6v8kk, 5v tasan ja 2v4kk. Kaikki meni todella hyvin, kolmannen syntymä oli suurempi muutos.Tuntui että isommat olivat silloin oikeasti isoja!
Nyt meille odotetaan viidettä tyttöä ja hänen syntyessään marraskuussa (jos kaikki siis menee hyvin) tytöt ovat 9v, 7,5v, melkein 5v ja 2,5v. En stressaa muuta kuin että toivon että uusin tulokas ei olisi koliikkivauva :)
vanhin on silloin 6v ja nuorin täyttää kolme lokakuussa, välissä reilu 4v. Ehdin jo tässä välissä käydä reilun vuoden kääntymässä töissä ja nyt pitää taas totutella kotonaoloon. Jaksaminen mietityttää myös, mutta toisaalta tämä on täysin toivottu ja odotettu lapsi ettei päässyt yllättämään =) Uskon että loppujen lopuksi kaikki menee ihan hienosti, tuntuu vaan varsinkin ympäristön reagoinnin perusteella olevan kovin omituista ja hullunrohkeaa tehdä enempää lapsia kuin 3 =) No me olemme aina puhuneet 3-4 lapsesta ja jos meille tosiaan 4 suodaan niin onnellinenhan siitä vain pitää olla.
Tuisku rv 32
eli neljäs mulle ja perheeseen viides. kolme vanhinta on murkkuiän kynnyksellä ja nuorin kolmen. isot auttaa jo nyt paljon kolmevuotiaan kanssa kuten arvasin. olen ollut kotosalla hoitovapaalla ja nauttinut tästä. adoptiota piti harkita, mutta bio-vauva yllättikin meidät. ei pitänyt olla mahdollista. maailma on ihmeellinen. marras-joulukuussa sitten nähdään miten viisipäistä lapsikatrasta sävelletään yhteiseen suuntaan. eipä minullakaan muuta toivetta ole kuin yöunet, edes jonkinlaiset :-) eli koliikkia ei haluta, muilla sitä ei ollut kuin esikoisella. ja sekin onneksi vain illalla, ei yöllä.
kaksi autoa ja iso talo, joten peruskuvioita tulokas ei sekoita sen enempää. isot hankinnatkin on tallessa kolmevuotiaalta, mutta vaatteet pitää hankkia, ne laitoin jo kiertoon ja pois.
natuli 18+0
Tosin jo loppusuoralla ;) rv 37+3. Toivottu ja harkittu oli. Aiemmat lapset ovat 12v, 6v ja 1v7kk. Uusi tilanne meille vanhemmille siinä mielessä et ekaa kertaa on kaks pientä yhtäaikaa. Isoin on jo niin iso että osaa auttaa paljonkin joten sen puoleen olen helpommassa asemassa kun ne joilla lapset syntyneet parin vuoden välein. Tämän nelosen jälkeen lapsilukumme on täysi.
Meille tämä oli totaalinen yllätys ja odotus alkoikin e-pillereitä syödessä.
Aikaisemmat lapset ovat nyt 7v ja 2kk,5v ja 10kk sekä 4v ja 2kk.
La mulla on marraskuussa,ja meille ei sitten tämän jälkeen enempää lapsia tule,mutta ollaan ihan onnellisia tästä neljännestä ja odotan syntymää jo innolla niinkuin nuorimmainen lapsemmekin.
Hän on niin ylpeä kun hänestä tuleekin vihdoin iso-sisko...
Meille siis myös tulossa neljäs, ihan toivottu ja suuniteltu on tämä lapsonen, ekasta kierrosta heti tärppäsi ja nyt on viikkoja 8, la siis maaliskuun puolivälissä.
Meillä isommat ovat 14-, 12-, ja 2-vuotiaita. Oon vielä muutaman viikon hoitovapaalla, ja sitten reiluksi puoleksi vuodeksi menen töihin.
Vaikka vauva on suunniteltu ja toivottu, ni kyllä on tässä ensimmäisten viikkojen aikana jo muutaman kerran ehtiny tulla " pakokauhu" ja ajatukset, että ollaankohan me sittenkään ihan järkeviä, ja miten mahdutaan asuntoon, autoon jne... Mutta onneks ne ajatukset häviää yhtä nopeasti, kun tuleekin:)
Petriina rv 8+0
Eli meille myös on tulossa nelonen tammikuussa,uusi auto on katselmuksen alla.. edelliset lapset ovat nyt tällähetkellä 9, 7 ja reilu 1v.
Kysymys: pidetäänkö teitä suurperheenä?? mulle kun yks tuttu totesi että meistä tulee nyt suurperhe.. mikäs siinä,vaikken kyllä pidä mitenkään " isona" ... :D
Maria ja himpula 16+1
Tosin kahden keskenmenon jälkeen pelottaa, että miten tässä käy. Muut lapset on 10, 6 ja 3 v. Kovasti olemme neljättä toivoneet.
Matleena rv 9+0
Alkujärkytyksen jälkeen alan hiljalleen olla melkoisen onnellinenkin tästä tilanteesta, mutta kyllä on pitänyt sulatella asiaa. Edelliset lapset on 10, 8, ja 2v6kk... Suurperheeksi meitä tituleerattiin jo kolmosen jälkeen...
Suurperhekyselyyn vastaan heti ekana, muuten unohan (raskausdementiaa... =)): Meitä kutsutaan jo nyt suurperheex vaikkei o ku kolme lasta. Ite en nää meitä suur- vaan ihan normikokosena perheenä, myös sen jälkeen ku tää neljäs syntyy.
Odotettu ja toivottu oli tää, ainaki mun puoleltani. Mieheltä kesti hetken kauemmin tottua ajatuxeen mutt pikkuhiljaa sopeudutaan tilanteeseen. Olin jo aikasemmin tänä vuonna raskaana, jollon ehdittiin hommata isompi auto, mutt se raskaus valitettavasti päätty keskenmenoon. Mutt onpahan nyt auto sitte valmiina ku tärppäs ni nopeesti uudelleen. Taloa pitäs laajentaa, siinä on suurin stressin aihe tän raskauden osalta (ja tietysti se ett meneekö kaikki kunnialla loppuun asti). Uskon ett kaikki tulee sujumaan hyvin vaik nää kolme edellistä melko " pieniä" vielä onkin (09/99, 10/01 ja 10/03). Kaikista isoin kasvun (ja paniikin) paikka mulla oli siinä vaiheessa ku kakkonen ilmotti tulostaan ehkäsyn petettyä. Sillon mietti ett ei hemmeti, apua, en tuu ikinä pärjään kahen pienen kanssa. Mutt hengissä selvittiin siitä, kolmonen meni jo " rutiinilla" ja samalla mielentilalla odotan tätä neljättä. Että hyvin sitä tullaan pärjäämään! =)
Kaikkea hyvää teille! =)
Maaret(ti) (rv13+3/14+1)
syyskuussa.
Vanhemmat lapset ovat vauvan syntymän aikoihin 5v9kk, 4v1kk ja 2v1kk, joten touhua riittää :-)
Esikoinen aloittaa elikuussa eskarin, joten aamupäivät ovat kenties hiukan rauhallisempia....
Positiivisen testin tehtyä olin jonkin aikaa shokissa, vaikka vauva olikin toivottu. Mies otti asian tyynen rauhallisesti, tuttuun tyyliinsä.
Päivät kuluvat nopeasti kodin töissä ja kunhan kerhot ja eskari pääsevät vauhtiin, arkipäivät menevät yhdessä hujauksessa.
Toivottavasti Nelonen sopeutuu hyvin " suurperheen" vauhtiin!
Tosiaan, meitähän on aikamoinen määrä! Harvemmin sitä tuolla " kylillä" tapaa neljännen odottajia.
Meillä neljäs oli harkinnassa, mutta päättikin sitten itse, että nyt olisi hyvä aika tulla. Neljäntemme on saanut alkunsa 8 päivää kierukan poistosta, vaikka muita on meillä tehty useampia kuukausia. Hyvä näin, ties vaikka olis jäänyt muuten vain harkinnan asteelle. Aika monella näyttää neljäs tulleen vähän " yllätys vauvana" .
Meillä isot sisarukset on vauvan syntyessä n. 6v3kk, 4v2kk ja 2v4kk. Esikoinen aloittaa nyt syksyllä eskarin.
Jos multa tällä hetkellä kysyttäisiin, niin lapsiluku ei jää tähän. Mies on varmaan ihan toista mieltä, vaikka niinhän tuo on ollut kakkosen syntymästä asti. ;)
Meille on nyt ultran mukaan tulossa poika. Aika hassua, kun 3 tytön jälkeen oltiin ihan varmoja, että neljäskin on tietysti tyttö. ;)
Terveisin,
piipero ja tytöt + pikkuinen 22+2
Täällä vielä yksi neljättä odottava. On sitä nyt on miettinyt että mitenkähän alkaa sujumaan arki. Muut lapsetkin vielä aika pieniä,vanhin 5v sitten 3,5v ja nuorin täyttää syksyllä 2v.
mutta eiköhän se mene omalla painollaan sitten. toivottavasti saa välillä nukuttuakin.
täällä myos yksi neljännen odottaja. Ihan toivottu oli ja ,kuten ainakin petriinalla,tärppi tuli eka kierrosta ja maaliskuulla odotetaan pientä syntyväksi. Ennestään poikia -98, -03, -04....
Oletko ollut tuolla luumeilu puolella ex-haahuissa? jos olet niin oikeen paljon onnea odotukseen :) Millon sulla on laskettu aika?
Lokakuussa pitäisi tytön syntyä,jos ultraan on luottamista..Esikoinen aloittaa eskarin parin viikon päästä.
Hei!
Ite tein testin jo 2-3 viikkoa sitten enkä meinannut viivoja uskoa. Pitäisi olla huomenissa neuvolaan yhteydessä, en ole suotta kesälomalla hosunut, varsinkaan kun homma on jo tuttua :). Meillä on aina ollut " tavoitteena" 4, mutta tämä tämänkertainen tulee hieman yllättäen. Olo on onnellisen pöllähtänyt. Esikoinen menee nyt kouluun, nuoremmat ovat 4½ ja 2.
:) ONNANNAA