Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko lapsen lääkärikäynnin yhteydessä kysyä neuvoa omaan vaivaani?

Vierailija
06.05.2014 |

Lapsella olisi tällä viikolla korvien jälkitarkastus. Kehtaanko pyytää lääkäriä siinä samalla kurkkaamaan omiin korviini? Ootteko saanu joskus hoidettua useamman ihmisen vaivat samalla käynnillä? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut avun kun monta lasta on sairastunut yhtäaikaa ja vain yhdelle on saanut ajan.

Vierailija
2/7 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut tekee niin mutta ei kuuluisi tehdä. Kun se ei tarkoita pelkästään, että se lääkäri kurkkaa sinne korvaan vaan täytyy avata sinunkin sairaskertomus ja kirjata käynti ja mahd. hoidot sinne ja merkitä sopivat koodit tilastointiin jne. jne. Eli ei mielellään koskaan aikuisen tai useamman lapsen vaivoja samaan syssyyn yhden lapsen ajalle. Jos sulla on oma vaiva, varaa myös oma aika. Tai sano jo aikaa varatessa, että tarvit tupla-ajan, myös oma korva vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no korviin kurkkaaminen varmaankin onnistuu mutta 10v kestäneiden vatsavaivojen selvittely ei ;-)

Vierailija
4/7 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin just viimeks lapsen korvatulehduksen jälkitarkastuksessa lähetteen papa-kokeseen.

Mut jos tarviit jotain reseptiä tai ehkä jopa toi pelkkä korviin katsominen, sinut täytyy kirjata ja maksu tulee. Tietenkin.

Meillä kyllä omalääkäri kysyy muutenkin toisista lapsista ja meidän koko perheen voinnista. Ollaanhan me kaikki tavallaan sen asiakkaita.

Vierailija
5/7 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein ton kerran korvalääkärin kanssa, jolla olimme käyneet jo vuosikausia lapsen asioissa. Se teki mulle täydellisen tarkastuksen ja otti sen mukaisen hinnan. (Vaikka mä pyysin vaan sitä kurkkaamaan korvaani.) Aika töykeä.

Vierailija
6/7 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi kysyä. Jos siellä onkin jotain, niin lääkäri joutuu avaamaan paperit, kirjaamaan käynnin, mahdollisesti selvittää asiaan liittyviä muita sairauksia, suunnittelemaan hoidon ja toteuttamaan sen, lopuksi asiakirjamerkinnät ja jatkokontrollit. Jos taas kaikki hyvin, niin sittenkin oikeasti pitäisi vähintään laittaa asiakirjamerkintä. Käyntimaksukin tulee sitten lopuksi. 

Vierailija
7/7 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sairastuttiin influenssaan poikani ollessa 4kk vanha. Menin pojan kanssa lääkäriin ja en edes ajatellut omaa vointiani vaikka oli 39 asteen kuume ja aika kuollut olo. Lääkäri totes kun oli tarkastanut pojan että sitten hoidetaan äitikin kuntoon niin saa lapsikin hyvää hoivaa. Tutki ja kirjoitti reseptinkin:) . Ei tullut laskua... eli riippuu lääkäristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi