Talon vuokraus espanjasta
Olen haaveillut jo pitkään että vietettäisiin koko kesäloma espanjassa.
Järkevintä olisi varmaan vuokrata talo ?
Hirveästi en ole matkustellut, joten kaikki esim ruuan laitto herättää kysymyksiä.
Voiko esimerkiksi pestä hanavedellä kasvikset ym??
Vai saako ripulin?
Miten ruuan laitto onnistuu pelkästään pullovedellä?
Onko kellään kokemusta ?
Kommentit (10)
Espanjassa vesi ei aiheuta ripulia, ongelma pn pikemminkin kemikaalien maku.
Riippuu kai paikasta, onko hanavesi juotavaa. Muuten ruoka ei niin ihmeesti kotimaisesta eroa paitsi että mm. juustot, jogurtit ym ovat maukkaampia ja myös hedelmät. Esim. Lidlistä voi ostella kaikenlaista samaakin mutä suomenkin lidleissä on. Monessa kaupassa kelpaa vain käteinen raha.
Eli ihan normisti voi pestä salaatit ym muut hedelmät hana veden alla?
Mistä sen erottaa onko vesi ruuanlaittokelpoista?
mä olen aina luullut että ulkomailla hanavettä ei saa juoda
Jos talon vuokraat, voit tietty kysyä vuokranantajalta vedestä. Usein taloista löytyy joku mappi tms. josta tuon kaltaiset tiedot löytyvät.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:45"]
mä olen aina luullut että ulkomailla hanavettä ei saa juoda
[/quote]
No, luulo ei ole tiedon väärti. Riippuu maasta, riippuu kaupungista, riippuu siitä kaupunginosasta, riippuu talosta.
Itse olen voinut juoda hanavettä jopa "mustimmassa Afrikassa". Paikka oli Malawi ja Lilongwe, jossa on brittien jäljiltä hyvä vesijohtoverkosto. Tai oli 1990-luvun alussa, nykytilannetta en mene vannomaan.
Kannattaa kysyä paikallisilta. Ja ap:n kannattaa kysyä talon vuokraajilta, mikä on tilanne seudulla. Yleensä ruoka-aineet voi pestä johtovedellä, mutta juomalla juomaan en alkaisi Espanjassa vesijohtovettä ainakaan ilman, että kysyn paikallisilta.
Täällä on ollut paljon ketjuja asiasta.
Me olemme käyttäneet vuosia näitä:
- abritel.fi
- homelidays.com
- ownersdirect.co.uk
- homeaway.com
Minä olen huuhdellut kasvikset hanavedellä, mutta ruuan keittämiseen ja esim. kahvin keittoon olen käyttänyt pullovettä. Jossain keitin makaronit hanaveteen, ja niistä tuli ihan oudon makuisia. Meillä on aina auto vuokrattuna, joten niitä isoja vesitonkkia pystyy ostamaan.
Talon vuokraaminen on tosi kivaa lomailua. Espanjassa olemme olleet Barcelonan ympäristössä, yleensä mennään sinne mihin saadaan halvat lennot. Tykätään myös yhdistää kaupunkiloma siihen samaan, muutamanpäivä hotellissa lentokenttäkaupungissa.
Olemme käyttäneet Homelidaysia ja Interhomea. Vain hyviä kokemuksia.
Riippuu ihan talosta, osassa ruoanlaittokelpoista vettä, osassa ei. Juomavesi ostetaan isoissa tonkissa kaupasta, mutta esim. Keittämiseen soveltuu hanavesi.
me ollaan vuokrattu talo Espanjasta, nyt kolmatta kertaa.