Kun todistuksessa lukee "Osallistumistodistus" -
Tutkintoon valmistava koulutus. Niin onko tämä nyt se virallinen todistus, jonka sain? Vai tuleeko se ns, oikea/virallinen todistus vasta sitten kun näyttö on suoritettu? Vai onko nuo molemmat jotenkin omat juttunsa vai kuinka. Valaiskaa viisammat.
Kommentit (29)
Ja sekö on sitten se virallinen paperi, joka todistaa että olen ko. koulutuksen suorittanut? Tämä paperi siis jonka sain, ja jossa lukee noin kuin yllä kirjoitin, ei siis varsinaisesti tee mitään, niinkö =) ?
No, se kertoo että olet osallistunut, mikä ei takaa että olisit jotain oppinut.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:51"]
ap ei tainnut oikein panostaa opiskeluun?
[/quote]
Ai mistä niin päättelit? Ja mihin tuo nyt liittyy? Tein minkä pystyin. Ja nyt mulla on se mitä sieltä lähdin hakemaan. Töitä tosin en ole vielä saanut. Mietin vaan mitä te-toimisto mahtaa tykätä jos en tota näyttöä mee tekemään. Siitä saatavaa paperia en tarvitse mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:56"]
Tein minkä pystyin. Ja nyt mulla on se mitä sieltä lähdin hakemaan. Töitä tosin en ole vielä saanut. Mietin vaan mitä te-toimisto mahtaa tykätä jos en tota näyttöä mee tekemään. Siitä saatavaa paperia en tarvitse mihinkään.
[/quote]
Miksi et tekisi näyttöä? Lähdit siis suorittamaan tutkintoon valmistavaa koulutusta ilman aikomustakaan suorittaa tutkintoa? Miksi?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:56"]
Tein minkä pystyin. Ja nyt mulla on se mitä sieltä lähdin hakemaan. Töitä tosin en ole vielä saanut. Mietin vaan mitä te-toimisto mahtaa tykätä jos en tota näyttöä mee tekemään. Siitä saatavaa paperia en tarvitse mihinkään.
[/quote]
Miksi et tekisi näyttöä? Lähdit siis suorittamaan tutkintoon valmistavaa koulutusta ilman aikomustakaan suorittaa tutkintoa? Miksi?
[/quote]
Eikä tajua todistusten eroa...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:51"]
ap ei tainnut oikein panostaa opiskeluun?
[/quote]
Ai mistä niin päättelit? Ja mihin tuo nyt liittyy? Tein minkä pystyin. Ja nyt mulla on se mitä sieltä lähdin hakemaan. Töitä tosin en ole vielä saanut. Mietin vaan mitä te-toimisto mahtaa tykätä jos en tota näyttöä mee tekemään. Siitä saatavaa paperia en tarvitse mihinkään.
[/quote]no sillä tutkinnollahan pystyt näyttämään, että hallitset edes jotain koulutuksesta. Et saa edes ammattipätevyyttä ilman tutkinnon hyväksyttyä suorittamista.
Monestakin syystä en tekisi. Mm siksi, että se taito mitä siinä katsotaan, en tule koskaan tarvitsemaan. Siksi, että koulu on virallisesti jo päättynyt ja tuo näyttö pitäisi mennä tekemään joskus myöhemmin. Siksi, etten edes usko suoriutuvani siitä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:05"]Monestakin syystä en tekisi. Mm siksi, että se taito mitä siinä katsotaan, en tule koskaan tarvitsemaan. Siksi, että koulu on virallisesti jo päättynyt ja tuo näyttö pitäisi mennä tekemään joskus myöhemmin. Siksi, etten edes usko suoriutuvani siitä.
[/quote]eli koko opiskelusi meni penkin alle ja ihan hukkaan.
En tajua niin, siksi tulin kyselemään viisaammilta. Lisätään tuohon listaan vielä, ettei koulutuksen alussa ollut puhettakaan, että joku näyttö pitäisi suorittaa suorittaakseen koulutuksen. Onhan mulla joo todistuksessa numerot jo kaikesta muusta.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:09"]En tajua niin, siksi tulin kyselemään viisaammilta. Lisätään tuohon listaan vielä, ettei koulutuksen alussa ollut puhettakaan, että joku näyttö pitäisi suorittaa suorittaakseen koulutuksen. Onhan mulla joo todistuksessa numerot jo kaikesta muusta.
[/quote]Mutta ilman näyttötutkintoa sinulla ei ole mitään. Ihan sama jos lukiolainen ei suorittaisi ylioppilastutkintoa. Ilman sitä ei ole ylioppilas vaikka kaikki kurssit olisi hyväksytysti käyty ja niistä todistus saatu. Eli ihan hukkaan. Eni opiskelusi, et saa mitään hyötyä, mutta haittapuolena saat sen, että kaikki ihmettelevät millainen tolvana jättää tutkinnon suorittamatta.
Eli toisin sanottuna aiot jättää leikin kesken. No ei siinä mitään, mutta kuvitteletko saavasi töitä kesken jäänellä koulutuksella, kun tutkinnon suorittaneitakin varmaan on tarjolla?
Kiinnostaa se, että voiko työkkäri laittaa rahat poikki jos en sitä tee.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:16"]
Kiinnostaa se, että voiko työkkäri laittaa rahat poikki jos en sitä tee.
[/quote]
voi ja laittaa
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:16"]Kiinnostaa se, että voiko työkkäri laittaa rahat poikki jos en sitä tee.
[/quote]Voi, jos olet päivärahalla opiskellut. Valmistuminen on ehtona opiskeluun työttömyyspäivärahalla.
Noh, itse asiassa. Tällä alalla ei juuri papereita kysellä. Kaikki oleellinen nyt löytyy mitä työnantajat vaativat, ja vähän päälle. Tästä alasta ei sen enempää.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:21"]
Noh, itse asiassa. Tällä alalla ei juuri papereita kysellä. Kaikki oleellinen nyt löytyy mitä työnantajat vaativat, ja vähän päälle. Tästä alasta ei sen enempää.
[/quote]
Mikäs hätä sulla sitten, duuniin vaan!
Tulee erillinen tutkintotodistus kun kaikki näytöt on hyväksytty.