Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
Turenki. Sisäsiittoinen, pysähtynyt, kokoonsa nähden yllättävän merkittävä taajama huumausainerikoksissa ja muussa pikkukriminaalitoiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Rääkkylä. Ihan sairasta porukkaa koko kylä täynnä.
Heh. Tunnen vain yhden Rääkkyläläisen (tosin muualta muuttaneen) mutta sopii kuvaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Humppila
Paikka on täynnä kateellisia maalaismoukkia, jotka 'tietävät' muiden asiat paremmin kuin asianomaiset itse.
Humppilalaiset savustivat tyhmyyksissään kunnalle hyvää mainosarvoa tuoneen Heljä Liukko-Sundströmin pois sieltä.
Karvia. Kylässä kyllä talkoohenki kukoistaa ja on vireää toimintaa, mutta iso miinus on paskanpuhuminen takanapäin ja valtava juoppojen määrä.
Ristijärvi, kainuulaisen kateuden tiivistymä.
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa ymmärtää, miten joku kylä voisi itsessään olla vastenmielinen. Toki ymmärrän jos maisemat ovat ankeat ja vaikkapa alueella asuu paljon rikollisia, mutta täällä monella tuntuu olevan suurin ongelma muiden ihmisten olemassaolo ja kalvava epäilys, että juuri hänestä supistaan jotai erityistä kylillä.
Minä olen muuttanut käpykylään juuri sen takia, että en välitä isojen kaupunkien hälinästä ja metelistä. Asun maalla yksikseni noin parinsadan ihmisen kylän laitamilla. En ole kylän ihmisten kanssa missään tekemisissä, joten en ymmärrä miksi minulla pitäisi heistä joku mielipide olla. Minä en tiedä heidän elämästään mitään, eivätkä he minun elämästäni. Jos joku minusta jotain kylillä juttelisikin, niin mitä sitten. En ole ainakaan elämälläni mitään kovin kummoisia jutunaiheita kylänmiehille tarjonnut.
Tämä kylä on tasan yhtä hyvä tai huono paikka asua kuin muutkin. Ei minulle naapurit ole aikaisemmissakaan paikoissa minkäänlaista päänvaivaa tuottanut, koska en ole heidän kanssaa ollut missään tekemisissä. En minä kaupungista ympäristön ihmisten takia poismuuttanut, vaan halusin ylipäätään päästä luonnonrauhaan ja erittäin hyvin olen täällä omissa oloissani viihtynyt.
TÄMÄ, TÄMÄ NIIN PALJON.
Lisäksi omien havaintojen perusteella nämä "juoruämmistä" valittajat ovat itse niitä pahimpia toisten asioista raportoivia riidanhaastajia. Ehkä vika ei ole (pikku)paikkakunnassa vaan teissä itsessänne?
Vierailija kirjoitti:
Valkeala. Naiset kulkevat liian pienissä tuulitakeissaan trikoiset kondomipipot liian tiukalla. Kaikki lapset ovat huonosti käyttäytyviä, älyllisesti lahjattomia koulukiusaajia. Vieri viereen rakennetut omakotitalot ovat ainoa tapa asua. Ruma paikka.
Valkealasta ainut mikä jäi mieleen just joku valtava pelto täynnä samanlaisia omakotitaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa ymmärtää, miten joku kylä voisi itsessään olla vastenmielinen. Toki ymmärrän jos maisemat ovat ankeat ja vaikkapa alueella asuu paljon rikollisia, mutta täällä monella tuntuu olevan suurin ongelma muiden ihmisten olemassaolo ja kalvava epäilys, että juuri hänestä supistaan jotai erityistä kylillä.
Minä olen muuttanut käpykylään juuri sen takia, että en välitä isojen kaupunkien hälinästä ja metelistä. Asun maalla yksikseni noin parinsadan ihmisen kylän laitamilla. En ole kylän ihmisten kanssa missään tekemisissä, joten en ymmärrä miksi minulla pitäisi heistä joku mielipide olla. Minä en tiedä heidän elämästään mitään, eivätkä he minun elämästäni. Jos joku minusta jotain kylillä juttelisikin, niin mitä sitten. En ole ainakaan elämälläni mitään kovin kummoisia jutunaiheita kylänmiehille tarjonnut.
Tämä kylä on tasan yhtä hyvä tai huono paikka asua kuin muutkin. Ei minulle naapurit ole aikaisemmissakaan paikoissa minkäänlaista päänvaivaa tuottanut, koska en ole heidän kanssaa ollut missään tekemisissä. En minä kaupungista ympäristön ihmisten takia poismuuttanut, vaan halusin ylipäätään päästä luonnonrauhaan ja erittäin hyvin olen täällä omissa oloissani viihtynyt.TÄMÄ, TÄMÄ NIIN PALJON.
Lisäksi omien havaintojen perusteella nämä "juoruämmistä" valittajat ovat itse niitä pahimpia toisten asioista raportoivia riidanhaastajia. Ehkä vika ei ole (pikku)paikkakunnassa vaan teissä itsessänne?
Taitaa monilla haukkujilla olla ihan samat ongelmat seuraavallakin paikkakunnalla. Itseään ei pääse karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myllykoski, kaupunginosa (heh) nykyisessä Kouvolassa, entisessä Anjalankosken kaupungissa.
Entinen paperitehdastaajama ja sen kyllä huomasi, kaikki kylän juorut kulkivat aikoinaan tehtaan kautta ja takaisin muuntuneenapa tietenkin matkan varrella.
Käsittämättömän möllykkää ja huumorintajuntonta porukkaa osa kyläpahasen asukeista.
Ne ihmiset, jotka olivat ihmisystävällisempiä ja huumorintajuisempia olivat muualta muuttaneita, ja sen kyllä huomasi tuolla tuppukyläsessä asuessaan ja muualta muuttaneena itsekkin.
Muutin n. 5-vuotiaana Myllykoskelle. 17-vuotta paikkakunnalla asuneena ja aikoinaan vielä alueella aspatyötä tehneenä voin sanoa, että Mylsällä on aidosti mukavia ihmisiä. Ongelmia (töissäni) aiheutti lähinnä muutamat samat alkkikset/narkit. Näin niinkun yleistettynä ravimiehentien/viialantien kerrostaloista kun pysyy kaukana, niin hyvin on asiat.
Lapsuudessa ja nuoruudessa MyPan pelit oli parasta, kun puoli kylää oli kannustamassa omia poikia. Onneksi tehtaan alasajoa seuranneen konkurssin jälkeen futis on taas palannut Myllykoskelle. Lenkkimaastot ihan loistavia, esim. Koivusaari, pururata, vesitornin maasto.. Joka kerta, kun käyn katsomassa vanhempiani, tulee ihanan kotoisa olo. Jos olisi vaan töitä, niin muuttaisin heti takaisin.
Itse kysymykseen, en ole asunut missään kamalissa paikoissa. Helsingin keskusta opiskeluaikoina oli kaikista hirvein sen kaiken ihmispaljouden, metelin ja ruuhkan takia, mutta hyvät puolensa silläkin.
Simpele. Järkyttävä mediassakin noteerattu koulukiusaamisongelma, ilkeä ja ahdasmielinen ilmapiiri, päihdeongelmia. Pahimmat koulukiusaajat "kylän kingejä", jotka jäävät asumaan paikkakunnalle, elävät omassa kuplassaan ja yrittävät vielä aikuisenakin iskeä teinityttöjä. Rapistuneita vuokrakerrostaloja, ankeaa ja kulahtanutta. Nuoria ihmisiä kuollut päihteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rääkkylä. Ihan sairasta porukkaa koko kylä täynnä.
Heh. Tunnen vain yhden Rääkkyläläisen (tosin muualta muuttaneen) mutta sopii kuvaukseen.
Mieheni on kotoisin Rääkkylästä. Hän perheineen on suht normaali, mutta tuo aiempi kuvaus kyllä sopii paikan porukkaan noin yleisesti - silloin tällöin on tullut käytyä ja huomattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusankoski
Kuusankoski on niin järkky, että minäkin huomasin sen, kun kävin siellä kerran pikavisiitillä - ja minä olen sentään kotoisin Porista.
Yleensä pikkukylien karseuksia ei pikaisilla käynneillä ehdi noteerata, mutta tämä oli poikkeus.
Milloin kävit?
Pari vuotta sitten, kaverin juhlissa. Kaikki muut vieraat olivat paikkakuntalaisia ja jokainen heistä käyttäytyi oudosti, olivat puhumattomia ja töykeitä. Menimme porukalla viettämään iltaa paikalliseen baariin, ja siellä olleilla ihmisillä sama meininki. Se oli karmivaa.
Hamina. Ihmiset ovat siellä kauheita jäyhiä ja töykeitä. Koko Kymenlaakso on sama maata. Vuoden jälkeen oli pakko palata Etelä-Karjalaan.
Vierailija kirjoitti:
Pomarkku
Veit sanat suusta tuppisuisia ihmisiä. Liian omassa elämässä pyörimistä. Liian ulkokuntainen. Mut eiköhän se on niin muuttotappio paikkakunnilla
PUNKAHARJU!
Ei mitään hyvää sanottavaa paikasta.
Orivesi on jotenkin kolkon olonen mesta, mitä olen sen kylän läpi eräänkin kerran mennyt. Ei oikein houkuttele muuttamaan, mutta ei mulla oo sinne mitään syytä muuttaakaan. Täällä Tampereella viihtyy paremmin.
Hammaslahti