Karsein pikkukylä jossa olet asunut?
Itsellä keuruu, todella sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä ja inhottava ilmapiiri, vieläkin puistattaa jos joudun esim autolla ajamaan ohi :/
Kommentit (1506)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:06"]
Jämsänkoski. Tehtaan johtajat ja etenkin niiden rouvat nippa nappa suostuivat kulkemaan samalla jalkakäytävällä "rahvaan" kanssa. Ja kylän suuri poika käydessään kulki koko jalkakäytävän leveydeltä eikä pikkuinen likka voinut kuin väistää ajoväylälle. SDP jylläsi.
[/quote]
Eli mikäs sulle kelpas, kun ei kelvannut herrat, eikä duunarit?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:45"]Kuru. Kuuluu nykyään Ylöjärveen. Juoruakkoja ja ukkoja täynnä. Ihan paska paikka! Ainoa hyvä asia oli Näsijärven läheisyys.
[/quote]
Kuru on kiva.
[/quote]
kurussa on kiva kahvila country cafe. Ja kauniit maisemat.
Olis kiva kuulla enemmän perusteluja näille. :)
Jämsä, jämsäläisille kelpaa kavereiks vaan alkuasukasjämsäläiset, muita pidetään outoina vaikka itse ovat... 10v asuin ja heti kun lukio loppu niin pois!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:48"]Mäntyharju.
[/quote]
Haluun sinne.
[/quote]
Et halua....
[/quote]
Haluanpas..oon menny autolla ohi ja tosi herttaista.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:12"]
Sysmä...
[/quote]
Tämä niin julmetusti! Hyi helvetti, koskaan en palaisi.
En oikein jaksa ymmärtää, miten joku kylä voisi itsessään olla vastenmielinen. Toki ymmärrän jos maisemat ovat ankeat ja vaikkapa alueella asuu paljon rikollisia, mutta täällä monella tuntuu olevan suurin ongelma muiden ihmisten olemassaolo ja kalvava epäilys, että juuri hänestä supistaan jotai erityistä kylillä.
Minä olen muuttanut käpykylään juuri sen takia, että en välitä isojen kaupunkien hälinästä ja metelistä. Asun maalla yksikseni noin parinsadan ihmisen kylän laitamilla. En ole kylän ihmisten kanssa missään tekemisissä, joten en ymmärrä miksi minulla pitäisi heistä joku mielipide olla. Minä en tiedä heidän elämästään mitään, eivätkä he minun elämästäni. Jos joku minusta jotain kylillä juttelisikin, niin mitä sitten. En ole ainakaan elämälläni mitään kovin kummoisia jutunaiheita kylänmiehille tarjonnut.
Tämä kylä on tasan yhtä hyvä tai huono paikka asua kuin muutkin. Ei minulle naapurit ole aikaisemmissakaan paikoissa minkäänlaista päänvaivaa tuottanut, koska en ole heidän kanssaa ollut missään tekemisissä. En minä kaupungista ympäristön ihmisten takia poismuuttanut, vaan halusin ylipäätään päästä luonnonrauhaan ja erittäin hyvin olen täällä omissa oloissani viihtynyt.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:12"]
Sysmä...
[/quote]
Tämä niin julmetusti! Hyi helvetti, koskaan en palaisi.
[/quote]
Tosi kiva ja idyllinen pikkukylä. Viime kesänä kun poikkesin niin siellä oli meneillään joku isompi häppeninki, jotkut kirjapäivät ja väkee oli kun pipoo. Oli kiva tunnelma.
Samalla reissulla tustuin Heinolaan ja se oli vieläkin postiivisempi yllätys. En tiennytkään, että se on niinkin iso kaupunki. Siellähän oli ihan oikea keskusta ja ennen kaikkea paljon vanhoja rakennuksia. Mutta ennenkaikkea miellytti se puisto ja ne valtavat puut sekä satama uimarantoineen ja vanhoine puurakennuksineen. Oikein positiivinen kokemus.
Pello.
Jotakin sanoinkuvaamatonta. Ahdistaa ajatuskin. Jos olit kiltti ja normien mukaan elävä nuori, niin ok. Mutta kaikki erilainen oli/on epäilyttävää. Never again.
Vihdille menee minunkin ääneni, tarkemminsanoen Otalammelle. Se on oikea "lapsiperheen idylli" kun taaperot pääsevät kasvamaan maanläheisessä, kasvavassa kylässä kaikenmaailman ituhippien keskellä, mutta entäs sitten kun lapset kasvavat teini-ikään? Sieltä ei pääse MILLÄÄN eikä MINNEKÄÄN jos vanhemmat eivät halua ajaa kymmenien kilometrien päähän, nuorten pahoinvointi ja häiriökäyttäytyminen ovat huipussaan ilman että kukaan korvaansa lotkauttaa ja ainoat ympäristön tarjoamat aktiviteetit ovat luonnossa vaeltaminen ja kaupassa käynti. Terveydenhuolto on sitä, että valitti sitten varvassärkyä, nenäverenvuotoa tai rytmihäiriöitä niin diagnoosiksi tulee poikkeuksetta anoreksia, itsetuhoisuus tai vakava ummetus, parhaimmillaan kaikki kolme yhtaikaa. Otalammen tiet ovat täynnä koirankakkaa ja kouluihin päästetään ties mitä hiippareita töihin (siivooja tarjosi oppilaille tupakkaa ja kaksi taksikuskia alkoi hiplata pikkutyttöjä).
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:10"]Kuhmo
[/quote]
Samat sanat;-) nyt jo 20v pois
Kankaanpää. Yök. Todella sisäänpäinlämpeävää porukkaa.
Juu jatkakaa vaan pikkukylien listaamista. Se on vaa kun ihmiset ei voi tehdä mitä aloittaja on pyytänyt.... eli mille vaan ketjulle voi mennä kirjoittamaan mitä itse haluaa ja huvittaa kirjoittaa.. pitääpä muistaa :D
Mut on se kun ihmiset ei voi tehdä omaa ketjua kaupungeille. Pilaavat niitten ilon jotka olis halunnu keskustelua oikeasti pikkukylistä ja urpot tulee tänne helsingin turun ja kumppanien kanssa. Pitäskö muuttaa ulkomaille jos helsinkikin jo on liian pieni karmea pikkukylä?
Varkaus, huippujen huippu tällä listalla. Tehdas, tehdas ja tehdas, muuta niiden aivoihin ei mahdu. Suhteella kaikki sinne aikoinaan töihin päässeet, ilman koulutusta. Eivät ymmärrä muusta mitään. Olen jo muuttanut pois (onneksi) ja en tiedä miten nyt kun tehdas aika hiljainen ;)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:16"]
Turhaan tänne luetellaan kaikki suomen kaupungit ja kylät jos helsinkikin on karmea pikkukylä.
[/quote]
Et sitte sarkasmia tajunnu?
Inari