Kestäisitkö viettää 6 tunnin lennon ilman älypuhelinta?
Tässä nyt on taustalla pitkä tarina mutta miehen 11v tytär on toisen oppilaan kiusaamisen seurauksena menettänyt oikeutensa älypuhelimen käyttöön vuorokaudeksi.
Onko liian ankara rangaistus, että ei saa käyttää ollenkaan lennolla älypuhelinta?
Kestäisitkö itse olla 6 tuntia ilman puhelintasi?
Kommentit (22)
Ikinä en ole kännykkää lennolla käyttänyt, siis voiko niillä nykyään olla netissä siellä?
Olen viettänyt 12 h lennon ilman älypuhelinta. Aika meni nukkuessa, kirjaa lukiessa ja elokuvia katsoessa.
Ei ole kova rangaistus, ja tuollaisesta käytöksestä meillä olisi rangaistu vähän kovemmin ottein. Puhelin pois kuudeksi tunniksi, mitä ihmettä!?!
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, selvisin elämäni ensimmäiset 35 vuotta ilman älypuhelinta.
Samat sanat. Ja jotkut asiat olivat silloin kyllä paremmin.
Ei lennolla tarvi olla puhelinta , lapselle kuten aikuise4lle lehti tai kirja handuun .
Toisen oppilaan kiusaamisesta?!? Pistää mietityttämään teidän perheen kotikasvatus enemmän kuin puhelimen käyttö.
Helposti vaikka pitemmänki matkan...ilman mitään lehtiä tahi relektroonisia vempeleitä. En oo koskaan ees käyttänyt älypuhelinta. Tässä iässä aika luistaa niin joutuin että ei koskaan taho tulla aika pitkäksi.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä näitä kännykkä rangaistuksia, mitä ne hyödyttävät?
Koska nyky-Jonneille/Jonnetarille se älypuhelin on elämää suurempi asia ja ainoa viihdyke, mihin osaavat keskittyä. Sen menetys kirpaisee kaikkein eniten. Säälittävää, kyllä, surullista, kyllä.
Olen vissiin fossiili, mutta en edes tiennyt että kännykkää tai nettiä voisi käyttää lennolla?
Vierailija kirjoitti:
Toisen oppilaan kiusaamisesta?!? Pistää mietityttämään teidän perheen kotikasvatus enemmän kuin puhelimen käyttö.
Tuossa hän juuri sitä kasvatusta tekee. Jos kännykällä kiusataan, niin ei ole vastuullinen kännykän käyttöön ja kännykkä pois.
Moni kommentti tuntuu olevan perheestä, jossa ajatellaan että meidän lapsi ei kiusaa koskaan. Just kuuntelin yhtä äitiä joka kertoi heidän perheen autoa haukkuvasta lapsesta. Hän kertoi koko tarinan, jossa oma lapsi oli ensin haukkunut toisen lapsen perheen uutta autoa. Se toinen lapsi oli vastannut siihen. Mutta äiti ohitti täysin oman lapsensa aloituksen tuossa haukkumisrulianssissa ja syytti sitä toista haukkumisesta, vaikka itse siitä kertoi oman lapsensa osuuden. Se oman lapsen osuus oli vain " asiallinen kommentti" toisen perheen uuden auton huonoudesta.
Helposti menee, leffoja katsoen, nukkuen, lukien tai jos matkustan perheen kanssa pelataan esim korttia tai jotain muuta matkapeliä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vissiin fossiili, mutta en edes tiennyt että kännykkää tai nettiä voisi käyttää lennolla?
Nettiä voi, kännykän oltava lentotilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä näitä kännykkä rangaistuksia, mitä ne hyödyttävät?
Koska nyky-Jonneille/Jonnetarille se älypuhelin on elämää suurempi asia ja ainoa viihdyke, mihin osaavat keskittyä. Sen menetys kirpaisee kaikkein eniten. Säälittävää, kyllä, surullista, kyllä.
Niinhän se menee vanhemmillakin jos sitä käytetään rangaistuksen välineenä.
Eriasia on sitten opettaa lasta siihen että esim. matkalla keskitytään matkaan ja seurusteluun eikä kännykkään. Mutta eihän se silloin ole rangaistus, vaan kasvatusta siihen että kännykkää ei tarvita joka hetki.
Helposti. Eipä sillä kännykällä mitään koneessa tee. No ehkä sillä voisi katsoa leffoja.
Hyvin kestän.
Vaikeampi kestää vierustovereita, jotka ovat jatkuvasti kännykällä tai tabletilla.
Olen aina lennolla ilman puhelinta ja olen ollut myös 6h lennon. Yleensä luen kirjaa ja torkahtelen.