vinkkejä kuivalle akneiholle!
Eli itselläni on kuiva iho johon tulee herkästi näppyjä varsinkin menkkojen aikaan. Hoidan ihoani pesemällä sen aamuin illoin rainbown puhdistus emulsiolla ja suolasaippualla. Aamuisin käytän bio oilia sekä humektania ja iltaisin kookosöljyä sekä aqualania. Silti ihoni on käsittämättömän kuiva ja sitä kiristää ja se halkeilee ja on täynnä juonteita. :( Itselläni finnejä ilmestyy etenkin leuan alueelle ja ne ovat usein kipeitä hormoninäppyjä.
Toivoisin saavani vinkkejä miten hoitaa ihoani, mutta opiskelijana minulla ei ole varaa kalliisiin tuotteisiin! :)
Kommentit (12)
Kannattaa ainakin syödä riittävästi hyviä rasvoja.
Oliivinöljyn otan nyt kokeiluun ja toivotaan jos se olisi tehokkaampaa kuin kookosöljy.
-ap
Kannattaa syödä riittävästi hyviä rasvoja. Kannattaa myös kokeilla toista pesuainetta jos se auttaisi. Itsellä on samankaltainen iho ja käytän pesun jälkeen humektania, arganöljyä ja jojobaöljyä. Syön myös sinkkiä tabletteina mikä on tuntunut vähentävän näppylöitä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:23"]Kannattaa syödä riittävästi hyviä rasvoja. Kannattaa myös kokeilla toista pesuainetta jos se auttaisi. Itsellä on samankaltainen iho ja käytän pesun jälkeen humektania, arganöljyä ja jojobaöljyä. Syön myös sinkkiä tabletteina mikä on tuntunut vähentävän näppylöitä.
[/quote]
Minäkin syön sinkkiä ja se on kyllä auttanut vähäsen! Jotain arganöljyäkin voisin kokeilla ja menen etsimään lisää tietoa noista rasvoista jos niistä löytyisi apu tähän ongelmaan.
-ap
Apteekissa myydään runsaasti ksylitolia sisältävää Xyliderm-geeliä joka sopii melkein kaikille.
Niille seuduille joita koskettelut päivän mittaan ei kannata laittaa rasvaista ainetta.
Olisiko kenelläkään vinkata jotain ihonhoitosarjaa tällaiselle iholle?
Minulla toimii Dr Hauschkan puhdistusvoide ja kasvoöljy. Ei valitettavasti halvin merkki, mutta kannattaa kokeilla!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:19"]Minulla toimii Dr Hauschkan puhdistusvoide ja kasvoöljy. Ei valitettavasti halvin merkki, mutta kannattaa kokeilla!
[/quote]
Luin tuosta puhdistusvoiteesta ja mieli tekisi kyllä kokeilla, mutta hinta kirpaisee. :( Ehkä metsästän tuotteen halvalla jostain ulkomaalaisesta nettikaupasta.
-ap
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:19"]Minulla toimii Dr Hauschkan puhdistusvoide ja kasvoöljy. Ei valitettavasti halvin merkki, mutta kannattaa kokeilla!
[/quote]
siis mitä? eikö hauschka liitykään koiriin?
Luin tuosta puhdistusvoiteesta ja mieli tekisi kyllä kokeilla, mutta hinta kirpaisee. :( Ehkä metsästän tuotteen halvalla jostain ulkomaalaisesta nettikaupasta.
-ap
[/quote]
Sama ongelma täälläkin.Vinkkejä odotellaan...