Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttui kun kerroin meidän riidasta parhaalle kaverilleni

Vierailija
14.12.2020 |

Meillä oli riitaa ja mies kuuli kun puhuin Facetimella kaverin kanssa ja vähän avauduin sille. Kun puhelu loppui niin alkoi melkein uusi riita kun mies alkoi läksyttämään mua, että pitääkö aina kaikki kertoa eteenpäin, eikö voisi pitää meidän välisenä. Kyllä mun mielestä parhaalle kaverille voi kertoa, jos tietää että se ei todellakaan kerro eteenpäin?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kyse siitä, miten kerrot riidasta? Yksipuolisen oman näkemyksen, jossa dissaat miestä?

On täysin eri tasia puhua asiasta yleisemmällä tasolla, "meillä oli riitaa kaupassa käynnistä, ollaan tästä eri mieltä" kuin haukkua puolisoaan kaverille.

Vierailija
22/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän minunkin elämästäni olisi tullut, jos en olisi voinut parhaan ystäväni kanssa jutella mieltäni painavista asioista. Kiitos sinulle, ihana ystäväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu täysin siitä jos puhut asiasta kunnioittavasti ja myönnät samalla omat virheesi. Mikäli otat esiin vain oman näkemyksesi riidasta ja haukut hänet hänen kuullen toiselle ihmiselle niin olet todella loukkaava.

Nyt me täällä palstalla emme voi totuutta selvittää koska saamme vain kuulla sinulta ja koska olet täällä vielä haukkumassa miestäsi niin kovin suuri luottamus suhun tällä hetkellä ei ole.

Vierailija
24/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä juttu tää nyt on? Kaikki mun kaverit kertoo parisuhteensa asioista mulle. Tottakai. Ja varsinkin jos on vielä paras kaveri.

Vierailija
25/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies loukkaantui siitä, että pidät häntä idioottina. Jos hän koki, että et arvostellut varsinaista riidan aihetta, vaan ennen kaikkea häntä ihmisenä. Olisi eri asia jos olisit keskittynyt itseesi, mutta purkasit vähän kiukkuakin?

Sinuna koittaisin muistaa rakkauden tai edes aviolupauksen, kun juttelisin miehen kanssa. Eli mitä tahansa mieltä olet riidan aiheesta tai siitä, että juttelit kaverin kanssa, älä sekoita asioita keskenään - vaali suhdetta jollakin tasolla ehdoitta!

Vierailija
26/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on puheen SÄVY.

Vierailija
27/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä juttu tää nyt on? Kaikki mun kaverit kertoo parisuhteensa asioista mulle. Tottakai. Ja varsinkin jos on vielä paras kaveri.

Sama. Kuuluu ihan normaaliin elämään.

Vierailija
28/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta niitä ei puhuta

A) miehen kuullen kiukkua puhkuen

B) ja haukuta miestä

Vierailija
29/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B) ja haukuta miestä

No ei tietenkään.

Vierailija
30/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai sinullaon oikeus kertoa omista asioistasi kenelle itse haluat.

Vai onko parempi, että oma pää räjähtää, kun patoaa kaiken sisälleen?

Joo, omista asioistasi. Mutta et kumppanin sanomisista tai tekemisistä, jollei kyseessä ole väkivalta tms.

Vierailija
31/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B) ja haukuta miestä

No ei tietenkään.

No ap oli näin kuitenkin tehnyt ja sitten ihmettelee miehen reaktiota. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..

Vierailija
32/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kuuluu ihan normaaliin elämään.

Äitini haukkui isäni aina ihan kaikille. Totuus näistä parisuhderiidoista vain oli toinen kuin äiti kertoi. Tästä oppineena suhtaudun neutraalisti avautumisiin puolison kamaluudesta, kertojalla on yleensä iso osa sopassa.

Vierailija
33/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei se puhunut mistään, sitten se vaan häippäs". Noin siinä käy, kun huomaa omien asiodensa levinneen tutuille, tutuntutuille jne.

Vierailija
34/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin meillä on tehty. Mies tietää, että saataan kertoa läheisemmälle ystävälleni tuntojani ja vastaavasti mies on kertonut läheisemmälle kaverilleen joskus meidän riidoista. Tosin riidellään hyvin harvoin enää. Kummastakin tämä on ihan ok eikä kaikkia asioita tarvitse patoa sisälleen ja välillä on hyvä saada näkökantaa ulkopuoliselta. En ole kuitenkaan koskaan miestäni haukkunut tai puhunut hänestä ikävään sävyyn vaan puhunut itse asiasta. Joskus mies on sanonut, että puhupas nyt x:n kanssa niin saat vähän järkeä päähän tässäkin asiassa, kun on mennyt liikaa tunteisiin. 

Vierailija
35/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todella tyhmä. Luuletko että miehesi enää koskaan luottaa sinuun?

Kyllä mun mielestä parhaalle kaverille voi kertoa, jos tietää että se ei todellakaan kerro eteenpäin?

Mitä pahaa tässä on tehty? Asia pysyy silti meidän välisenä. En ole sitä missään kadulla huudellut.

Miltähän miehestäsi mahtaa tuntua aina kun hän tapaa tuon parhaan kaverisi?

Mikä oikeus sinulla on asettaa miehesi sellaiseen tilanteeseen, että kaverisi tietää hänestä sellaisia asioita joita hän ei itse ole halunnut kertoa!

Luokkakaverillani oli teininä akne selässä ja hänen äitinsä kertoi tämän "parhaalle ystävälleen" (varmastikin hyvissä aikeissa ja neuvoa kysellen), mutta kävi niin, että tämä paras ystävä oli teinin luokkakaverin äiti! Arvaatko mitä tämä teini oli mieltä siitä, että hänen yksityisasiansa oli nyt levitelty luokkakaverin perheeseen. Tämä ystävä ei ikinä levitellyt tätä asiaa edes omalle lapselleen, mutta aina oli sel pelko!

Vierailija
36/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali mies kyllä tietää, että nainen juoruaa ystävilleen suhteen tilasta.

Vierailija
37/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko mieskin kertoa bestikselle sun pihtaamiset, saastaiset tapasi ja muut asiat joita et halua muiden tietävän?

No kyllähän miehet tuollaisia kertoo kuitenkin. Yksi läheinen tuttavapariskunta kertoo meille ongelmistaan tai toinen kertoo miehelleni seksiongelmasta ja vastaavasti toinen kertoo minulle, kuinka ei halua enää seksiä miehensä kanssa ja on jopa antanut luvan käydä vieraissa. Tiedämme hyvin yksityiskohtaisesti heidän ongelmansa, mutta onneksi he nyt menivät parisuhdeterapiaan kuitenkin. 

Vierailija
38/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin kamalaa olla naimisissa, että ihan pää räjähtää, niin olisiko kannattanut sitten olla ihan yksin vaan. Oikein patoutumia. Tai sitten menet ammattiauttajalle puhumaan, etkä juoruile ympäriinsä sinun ja miehesi asioita.

Vierailija
39/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuo on puolin ja toisin ainakin omassa tuttavapiirissä.

Vierailija
40/41 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutuin miehelleni kun hän oli keskustellut asioistamme kaverinsa kanssa. Meillä siis oli riitaa, ja mies vetäytyi kuoreensa eikä halunnut selvittää sityä, mutta sitten kieli kaverillensa. Sanoin että en halua tällaista suhdetta jossa asiat jättetään kesenään levälleen, ja kieltäydytään niiden selvittämisestä, mutta sitten puidaan ne kuitenkin kaverin kanssa. Mies paransi tapansa eikä ole enää puhunut kaverilleen asioistamme. 

Saa tietenkin ournata ja valittaa vaikkapa siitä että kumppni on niin kanttinen, eikä yhtään tulke vastaan, tai kertoa että on vaikea tilanne nyt, mutta se varsinainen parisuhteen puiminen pitää hoitaa kahdestaan.