Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatietulehduksen läpikäyneet!

Vierailija
14.12.2020 |

Voisiko tämä olla sitä? Ei kirvele, mutta vessakäynnillä jää sellainen olo, kuin virtsaputkeen jäisi vielä lämmintä tavaraa ja kaikki ei tulisikaan ulos asti. Kestää jonkin aikaa sellainen olo. Minulla ei ole koskaan ollut kyseistä vaivaa, joten en nyt tiedä onko tämä sitä vai ei. Ei tihentynyttä virtsaamistarvetta, mutta jomotusta on, tosin on kuukautisetkin ja voi johtua siitä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tammikuussa eka pissatulehdus. Pidättelin pitkän aikaa kun en vaan jaksanut mennä vessaan. Sen jälkeen pissahätä jäi päälle vaikka mitä teki. Outo paine ja kirvely jatkui. Muistan jo lapsena joskus olleen tollanen tunne ja tykkäsin mennä suihkuun jos se auttais. No tähän ei auttanut ja muistaakseni alavatsakin oli kipeä. Soitin sitten päivystykseen ja sain onneksi lääkkeet seuraavana päivänä. Yön aikana tunne vain paheni ja pissasin myös verta. Mulla ei siis ollut mitenkään lievä tulehdus. Hoitaa se täytyy kuitenkin antibiooteilla niin suosittelen sua lähettämään näytteen vaikka oireet eivät pahenisi.

Vierailija
2/10 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, outo tunne virtsaputkessa on usein juuri tulehdusta. Harmillisen yleinen, mutta helppo hoitaa. Soita aamulla päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo reilusti vettä eli huuhtele rakkoa mahdollisimman tehokkaasti. Joskus alkava tulehdus laantuu.

Vierailija
4/10 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo voi olla. mulla alkoi viime keväänä hiljalleen ja meni aika pahaksi, kun en mennyt heti ottamaan testejä. pahimmillaan pissan mukana tuli vähän verta enkä pystynyt nukkumaan yöllä jäätävän alaselkä kivun takia.

Vierailija
5/10 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli rakko ei wc-käynnillä tyhjene kokonaan, niin ei se välttämättä ole vitsatiehyeentulehduksen merkki.  Mikäli asia askarruttaa, soita terveyskeskukseen tai sinne sinne jonne hoitosi kuuluu. (työterv. kouluterv.)  Saat ammattilaisen ohjeet miten toimia.  Älä nyt jää itseksesi miettimään.  Mutta, istuskele jonkin aikaa vielä pöntöllä kun seuraavan kerran olet pissannut,  mikäli rakosta vielä lirastaa niin juttu taitaa olla ihan normaalia.  Tarkkaile, väriä onko sameaa/hajua, normaalin ja tulehtuneen hajussakin on ero. 

Vierailija
6/10 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli juuri tuollainen. Ei kirvellyt, mutta tuntui jatkuva pissahätä. En ajatellut sen olevan mitään, ja olin lukion opintomatkalla ulkomailla. Muutaman päivän päästä alkoi selkään ja päähän koskea sekä heikottaa. Kuumetta en mitannut ennen kuin pääsin kotiin. Oireet alkoivat siis maanantaina kun lähdin matkalle ja perjantaina olin kotona. Lauantaiaamuna luulin että kuolen, kuume nousi yli 40 asteeseen ja äiti kiikuttu päivystykseen. Crp oli taivaissa ja todettiin munuaisiin asti mennyt virtsatieinfektio. Jouduin viideksi päiväksi sairaalaan antibioottitiputukseen.

Ja joo, ainoa oire pissatulehduksesta oli tuo jatkuva pissahätä ja kummallinen tunne mahassa. En voinut juoda matkustuksen takia kun ei tiennyt milloin pääsee seuraavan kerran vessaan. Pahat oireet tulivat vasta kun tulehdus meni munuaisiin.

Nyt juo paljon vettä ja mieluiten vahvaa karpalomehua, se voi auttaa ensiavuksi, mutta mene päivystykseen jo vaikka huomenna.

Vierailija
7/10 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista, täytynee huomenna soitella jos ei yhtäkkiä yön aikana parane...

-ap-

Vierailija
8/10 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim sitruunavettä juo

Vierailija
9/10 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla!

Karpalomehu (sokeriton) voi helpottaa. Ylipäätään tärkeää että juot tarpeeksi.

Vierailija
10/10 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Itsellä menkat kyllä vaikuttaa pissaamiseen hieman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä