Mikä teitä ärsyttää vanhempainilloissa?
Kommentit (33)
Liikaa minäminminämeidänperhe-tyyppejä mukana
Ei ole ollut onneksi mitään ärsyttävää vanhempainilloissa. Opettaja puhunut lyhyesti ja järjevästi asiat eikä kenelläkään ole ollut "tyhmiä" kysymyksiä tai kukaan ei ole ruvennut monologia pitämään että ei oo tuntunut ajanvarkaalta vanhempainillat vaan hyödyllistä tietoa on kerrottu ja kiva nähdä muita vanhempia. :)
Vierailija kirjoitti:
Niissä jaaritellaan täysin päivänselviä asioita, mitkä on milloin tahansa luettavissa wilman etusivuilta. Olisin paljon kiinnostuneempi opintosuunnitelmasta ja sen toteutumisesta, opiskelumenetelmistä ja siitä normaalista kouluelämästä kuin "miten haetaan lomaa lapselle".[/
Eikö teillä opettaja käy läpi opintosuunnitelmaa ja opuskelumenetelmiä?
Itse käytän aika paljon yhteistoiminnallista oppimista, ulkona oppimista, hyödynnämme laaja-alaisia oppimiskokonaisuuksia, jne. Meillä on runsaasti käytössä uudempia opetusmenetelmiä. Avaan näitä kyllä vanhemmille vanhempainilloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä järjestetään? Ajanhaaskausta, joka ei kiinnosta suurinta osaa, mutta ellet osallistu, olet paska vanhempi, jota ei oma lapsi kiinnosta.
Yleiset infot tai henkilökohtaisemmat koulumenestykseen tai ongelmiin liittyvät asiat voi varmaan jakaa tarvittaessa Wilman kautta a' 2 min, jolloin ne voi käydä läpi ilman, että joudut perumaan työmenojasi tai tekemään jotain ihme järjestelyjä päästäksesi koululle klo 15.30 tai hyvässä tapauksessa 16.15 normaalina arkipäivänä.
Opettajat toistelevat mukanäppärää kulunutta hokemaa, että juuri ne vanhemmat joiden pitäisi vanhempain illoissa käydä, eivät siellä käy.
Ei pidä paikkaansa. Minä osaan lukea ja hakea tietoa, enkä tarvitse lapseni opettajaa kertomaan samoja asioita hitaasti jaaritellen.
Minä lopetin käynnit myös, mutta en opettajan vuoksi vaan parin vanhemman joiden piti joka kerta tuoda omaa paremmuuttaan esille ja jotka pommittavat whatsupp viestejä ryhmään (johon oli pakko jokaisen vanhemman liittyä 😬😬) myös viestejä jotka eivät mitenkään liity luokan asioihin vaan juurikin tätä hiton pätemistä ja voohotusta kaikenmaailman varainkeruista vaikka nyt korona päällä. Silti täytyy myydä tuotteita ovelta ovelle.
Rauhoittukaa please hullut äidit!!!
Eiköhän ne arviointikeskustelut ole tärkeimpiä tapaamisia ja näihin menemme mielellämme.
Myös Wilman kautta hyvin toiminut viestintä puolin ja toisin jos tarvetta.
Ei jaksanut enää kuunnella myöskään turhia asioita myöhään iltaan töiden päätteeksi missä vielä päsmäri vanhemmat pitivät monologiaan.
Se äiti, joka vaahtosi jostain koulun katolla olevasta antennista, ja Säteilystä!!11!!
Samainen äiti sai kohtauksia, kun koulun portaikossa oli nähty pölyä.
Se yksi ja sama "kokenut vanhempi" besservissetöi joka asiassa. Ei ole enää yhtä paha kuin aikaisemmin, mutta joka kerta sen on ihan pakko päästä jotain kommentoimaan. Eniten minua ärsyttää siinä se, että tuo tyyppi olen minä itse.
Ukko38 kirjoitti:
Kapeakatseiset, kouluttamattomat vanhemmat.
Jos alla on joku hikinen AMK tai yliopistotutkinto, ei kannata ruveta jeesustelemaan osaamisellaan...
Joo totta, ei peruskoulupohjalta osaa lasta kasvattaa. Kyllä lapsen tekemiseen pitäisi olla vaatimuksena vähintään proffan paperit. Koulutuksen alalla ei ole mitään väliä, yksityiskohtainen ja kattava tieto mistä tahansa asiasta auttaa automaattisesti ymmärtämään lasta. Senpä takia esim.oman lapseni päiväkodin työntekijät ovat kaikki kvanttimekaniikan tohtoreita.
Vierailija kirjoitti:
Se yksi ja sama "kokenut vanhempi" besservissetöi joka asiassa. Ei ole enää yhtä paha kuin aikaisemmin, mutta joka kerta sen on ihan pakko päästä jotain kommentoimaan. Eniten minua ärsyttää siinä se, että tuo tyyppi olen minä itse.
Meille on kokenut vanhempi sanonut fiksuja asioita, joita olemme noudattaneet tähän päivään asti. Se kokenut vanhempi muuten marssi vanhempainillasta kesken pois. Ei vain enää jaksanut kuunnella.
Kauan sitten, kun lapsemme olivat ala-asteella, sattui koulun tilaisuudessa niin, että yksi äiti alkoi tivata omituisia. Hän aloitti huonosta kouluruuasta ja siirtyi vakoilupuheiden jälkeen puhumaan ulkoavaruuden säteilyn vaikutuksesta lapsiin. Seurasin hyvin kiinnostuneena, psykiatri kun olen ammatiltani. Lopulta koulun rehtori ratkaisi tilanteen erinomaisesti: hän kuulutti koulun kuoron esiintymislavalle ja se lauloikin korkealta ja kovaa. Siihen loppui säteilyt.
Kyllä noita tolloja löytyy ihan joka vanhempainiltaan. On niin itsekästä käytöstä, että silloin voi ihan hyvällä omallatunnolla lähteä.