Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos naisilta kiellettäisiin housujen käyttö? Vaikuttaisiko elämääsi kuinka paljon?

Vierailija
14.12.2020 |

Pariisissahan housut oli kielletty naisilta vielä vuonna 2013. Jos tällainen kuvitteellinen housukielto astuisi Suomessa voimaan, mitä seurauksia sillä olisi naisille?

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ennomista kuin yhden hameen. Käytän hametta noin kerran vuodessa muuten aina housut. En vain viihdy hameessa mutta kyllä siinä ainakin joitakin käytännön ongelmiakin tulisi minulle.

- hame päällä olisi vaarallista kaataa puita metsässä kun ei viiltosuojaa ja toisaalta hame voisi tarttua herkemmin puun oksiin, moottorisahaan jne.

- hame päällä olisi pahuksen hankala kiivetä metsäkärryn päälle ja sahata kuorma puita siinä (keväällä viimeksi sahasin näin kuorman pintoja polttopuiksi mutta kylläkin metsurin suojavarusteissa)

- hame päällä olisi huomattavasti hankalampaa raivata taimikkoja raivaussahalla (joskus kaatuu ja pienet terävät kannot sattuu housujenkin läpi saati ilman niitä.

- hame päällä olisi huomattavasti hankalampaa kiivetä raksalla ja tehdä töitä (lauantaina kiipeilin hallin kattotuoleilla tiivistämässä välikaton paperin saumoja).

- kylmällä hameen kanssa palelisi ulkona paljon herkemmin kuin housujen kanssa. Eli hameen kanssa tulisi jäätyä pakkasilla herkemmin sisälle.

Vierailija
82/111 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopettaisin nurmikon leikkaamisen jos en saisi käyttää housuja koska jos en käytä pitkähihaisia ja pitkälahkeisia suojaavia vaatteita nurmikkoa leikatessa saan kutiavan ihottuman. Montaa muutakin työtä jäisi pois minulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identifioisin itseni mieheksi ja voisin jatkaa housujen käyttämistä :)

Vierailija
84/111 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ollut. Mitä ihmettä sinä höpiset???

Kyllä se olisi aika omituista kun pitäisi perse paljaana kylillä kulkea.

Kyllä oli. Eri asia miten sitä valvottiin, mutta laki sanoi vuoteen 2013 asti, että nainen ei saa pukeutua miesten asuun, joka tarkoitti housuja. Niitä olis saanut lakia seuraten käyttää vain erityisellä luvalla ja tietyissä tilanteissa kuten ratsastaessa. Ihan oikeasti siitä ois laillisesti voinut tulla seurauksia vielä 2013, jos joku virkaintoinen poliisi olis valvonut asiaa. 2013 se kumottiin nyky-yhteiskunnassa perustuslain taas-arvoa koskevia pykäliä rikkovana.

Vierailija
85/111 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkavammani määrää sen kuinka pukeudun. Valitsen vaatteet kenkien mukaan, koska hyvin harva kenkäpari käy minulle. Jotta kenkäni eivät herättäisi huomiota, käytän pitkiä melko leveitä lahkeita. Boheemi pitkä hame saattaa myös sopia kenkätyyliini, mutta kun pitkän hameen kanssa pukee takin joka ei ole yhtä pitkä, hame alkaa äkkiä näyttää yöpaidalta... Kaipaisin vaatekuvastoihin tyyliehdotuksia joissa lähdetään keräämään asua tietynlaisen kenkäparin ympärille. Esim supermukavat paksupohjaiset kengät + juhla-asu naiselle, mahdoton yhtälö? Onko housuasu ainoa vaihtoehto, jos ei halua käyttää minihametta. Ennen jalkavammaa käytin usein kynähameita.

Vierailija
86/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, kun käyttää paksuja sukkahousuja niin kylmyyskään ei olisi ongelma. Käytän miltei aina hameita.

Vierailija
87/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tottelisi.

Vierailija
88/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin kylmä tulisi näin talvella 🥶

Vierailija
89/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No omaan elämään se vaikuttaisi kyllä, kun käytän aina housuja arjessa. Perheessäni (kolme poikaa) olen myös ainoa nainen, joten minä joutuisin ainoana vaihtamaan radikaalisti tyyliä. Kyllähän siinä olisi sulateltavaa kulkea aina hame tai mekko päällä, ei ole jotenkin ollenkaan minun juttu. Kävely, istuminen jne. ovat kaikki helpompaa housuissa. 

Kuin myös. Olisihan se suoraan sanottuna aivan perseestä, että joutuisin käytännössä päivittämään koko vaatekaappini, kun taas kaikki muut perheessä saisivat jatkaa farkkujen käyttöä huoletta. 

Vierailija
90/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisikohan koulupuvut takaisin tässä tapauksessa? Kaikilla tytöillä samanlaiset hameet

Vierailija
91/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttaisi, pitäisin housuja silti, kuten aina ennenkin.

Vierailija
92/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin ihan piruuttani pelkkiä housuja.

Vierailija
93/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän kaikki tuulipukumammat pukeutuisi jatkossa? Millä korvaisivat tuulipuvun?

Vierailija
94/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pukisin hameen tai mekon päälle. Alusvaatteisilla tai pylly paljaana kulkeminen ei innostaisi. 

Vierailija
95/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehiltä kiellettäisiin? Minä meinaan inhoan sitä kun naisiin suhtaudutaan niin että niiltä voi muka kieltää jotain kuin holhottavilta lapsilta. Jos naisilta kielletään niin miehiltä pitää kieltää housut myös.

Voi kultapieni, ei maailma toimi niin kuin sinä haluat. Parempi vain tyytyä rooliisi.

Vierailija
96/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pukisin hameen tai mekon päälle. Alusvaatteisilla tai pylly paljaana kulkeminen ei innostaisi. 

Olethan sinä alusvaatteillasi jos housuja ei saa kerta käyttää

Vierailija
97/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä kokisin sen kaunistavan kaupunkikuvaa suuresti ja sitä kautta parantavan hyvinvointiani.

Vierailija
98/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan vain yhden mekon, joten rahaa menisi uusiin vaatteisiin roppakaupalla.

Vierailija
99/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni näkee vaivaa pukeutuakseen naisellisesti arjessakin. Vähän tylsää, ei voida koskaan lähteä ex tempore mihinkään kun aina on vääränlaiset kengät jalassa, ei pysty yhtään kävelemään ylimääräisesti... En aio enää edes kysyä.

Vierailija
100/111 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi täysi katastrofi minulle, sillä kuljen 15 km pitkän työmatkani pyöräillen. Sen lisäksi olen armoton palelija, joten pitäisi löytyä melkoisen muhkeat hameet, jotta en jäätyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä