Mitä jos naisilta kiellettäisiin housujen käyttö? Vaikuttaisiko elämääsi kuinka paljon?
Pariisissahan housut oli kielletty naisilta vielä vuonna 2013. Jos tällainen kuvitteellinen housukielto astuisi Suomessa voimaan, mitä seurauksia sillä olisi naisille?
Kommentit (111)
Kaitpa sitten tulisi metsurin suojahameita tarjolle. Tai muuten sahana kanssa työskentelystä metsässä tulisi kyllä tosi vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Kaitpa sitten tulisi metsurin suojahameita tarjolle. Tai muuten sahana kanssa työskentelystä metsässä tulisi kyllä tosi vaarallista.
Tai miten ne harvat naiset jotka ovat palomiehiä. Hame päällä ei kauheasti syöksytä palaviin rakennuksiin.
Eipä vaikuta juuri mitenkään, käytän lähes aina hametta tai mekkoa. Omistan yhdet farkut joita käytän ehkä pari kertaa kuukaudessa. Lenkkeillessä ja jumpatessa yleensä on kyllä verkkarit, mutta omistan myös veryttely hameen.
Olen parturi ammatiltani ja kun leikkaan asiakkaan tukkaa, niin istun pallilla jalat haara-asennossa koska se on ainoa mahdollinen asento. Hame tai mekko päällä sama asento olisi jo paljon hankalampi sekä kiusallisempi.
Luulen, että vaikuttaisi eniten treenatessa. Melkein kaikissa lajeissa hame olisi tiellä tai sen raosta paljastuisi liikaa. Lasketaanko pikkuhousut nyt muuten housuiksi? Mietin kun moni laji onnistuisi ehkä juuri ja juuri hameen kanssa kunhan pikkuhousuja saa käyttää. Esim. jooga ja tanssi. Mutta jos pikkaritkin on kielletty niin hameen kanssa ei nousisi jalka enää kovin korkealle. Entä bikinihousut uidessa? Kielletty?
Liikunnan lisäksi ei itseä sillälailla haittaisi housukielto kuin ehkä remontoidessa. Olisi varmaan ihan kivakin kun lahkeiden istuvuuden kanssa ei tarvitsisi pähkäillä. Kun hame mahtuu lantion leveimmän kohdan yli niin sitten se mahtuu. Ei kiristä pohkeista eikä lökötä nilkoista. Hame on vaan just sopiva jos sen saa päälle.
Ihme ettei miehet enempää innostu hameista. Niissä olisi kuitenkin paljon vähemmin tilaa pusseille. Varmaan tottuneet ahtamaan kassinsa housuihin tiiviiseen pakettiin, vähän kuin moni nainenkaan ei selviä ilman tissiliivien tukea. Kulttuurista kiinni. Naisilla kuitenkin tissit paljon isommat kuin miehillä kivekset, joten jotkut tukea kaipaakin. Mutta miksi miehet ei käytä hameita?
Kyllä noissa housukielloissa on saanut pikkuhousuja käyttää, päällyshousuja se koski pääasiassa eikä alusvaatteita lasketa
Ei haittaisi yhtään, sillä käytän hameita muutenkin useammin kuin housuja.
N27
Varmaan alkaisin sitten haluta pukeutua housuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi harrastaa talviurheilua ja moni muukin ulkona tapahtuva aktiviteetti olisi vaikeaa tai mahdotonta. Kapinahan siitä seuraisi ja vähintään kansalaistottelemattomuus.
Voit sinä hiihtää ja luistella hameessa, ja käydä pulkkamäessä. Niin tytöt ja naiset ennen tekivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai miten ne harvat naiset jotka ovat palomiehiä. Hame päällä ei kauheasti syöksytä palaviin rakennuksiin.
Eikö olisi kätevää, jos hamekangas olisi tulta hylkivää? Sen voisi sitten heittää pienen tulipalon päälle ja siihen voisi kietoa pelastettavan ihmisen tai eläimen.
Ei kukaan kiellä mutta kyllä se vaikuttaisi. Fillaroin ja kävelen ja tykkään pieruverkkareista ja farkuista.
Vierailija kirjoitti:
Mekko olis parempi väljä sellainen ettei tyrkyt vois enää heruttaa itseään. Kaikille helpompaa kun ei olisi kropasta paineita eikä kukaan voisi arvostella rungon mukaan. Länsimaiset ihmiset väittää että kaapuihin ja väljiin vaatteisiin pukeutuvat ovat alistettuja vaikka itse ovat alistettuja trendeihin ja jatkuvaan epävarmuuteen kropastaan.
Minä olen ihan varma kropastani vaikkei se ole ihanteellinen. Huomaa kyllä ettei sulla ole itsetunto kohdallaan kun et kestä hyvännäköisten ihmisten itsevarmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi harrastaa talviurheilua ja moni muukin ulkona tapahtuva aktiviteetti olisi vaikeaa tai mahdotonta. Kapinahan siitä seuraisi ja vähintään kansalaistottelemattomuus.
Voit sinä hiihtää ja luistella hameessa, ja käydä pulkkamäessä. Niin tytöt ja naiset ennen tekivät.
Minun äiti on sitä ikäluokkaa, että lapsena hänellä oli hame ja villaiset sukat sukkanauhaliivin kera. Hän kertoi, että talvella oli yläreisissä kylmänkyhmyjä. Ne oli kivuliaita. Hanki sinä niitä itsellesi, kun kylmästä tykkäät kärsiä.
Liimaisin taas kenkään purukumilla peilin. Näkymät kiinnostavat.
Kaikenlaista sitä kyllä kuvitellaan ja mietitään :D Jos näin nyt tapahtuisi, niin varmaan miehillä olisi paljon helpompaa toimia arjessa.
En käyttäis enää vaatteita ollenkaan
No omaan elämään se vaikuttaisi kyllä, kun käytän aina housuja arjessa. Perheessäni (kolme poikaa) olen myös ainoa nainen, joten minä joutuisin ainoana vaihtamaan radikaalisti tyyliä. Kyllähän siinä olisi sulateltavaa kulkea aina hame tai mekko päällä, ei ole jotenkin ollenkaan minun juttu. Kävely, istuminen jne. ovat kaikki helpompaa housuissa.
Ok, kommenttini on poistettu. No, ei kiitos mitään aasialaiskulttuuria tänne.
Vierailija kirjoitti:
No omaan elämään se vaikuttaisi kyllä, kun käytän aina housuja arjessa. Perheessäni (kolme poikaa) olen myös ainoa nainen, joten minä joutuisin ainoana vaihtamaan radikaalisti tyyliä. Kyllähän siinä olisi sulateltavaa kulkea aina hame tai mekko päällä, ei ole jotenkin ollenkaan minun juttu. Kävely, istuminen jne. ovat kaikki helpompaa housuissa.
Täällä sama. Tunnen oloni todella alastomaksi mekko päällä, käytän aina farkkuja ym. housuja. Onneksi tällaista ei ole eikä tule.
OT, mutta kunnollinen (villakankainen) ratsastushame on muuten oikeasti lämmin ja kätevä. Tosin ilman pitkää housukerrosta siellä alla saattaisi parin kouluvalmennuksen jäljiltä olla hieman satulanpolttamaa reisissä :)