Oonko ainoo ketä ei kiinnosta merkkivaatteet?
Siis plääh, ei vois vähempää kiinostaa kun työpaikan naiset aloittaa huokailut Guccien ja muiden merkkivaatteiden perään.
Olenko ainoa, ketä ei kiinosta kalliit merkkivaatteet, kengät ja laukut? Itse ostan vaatteeni lähinnä H&M, Seppälä -linjalta ja kirpparilta.
Jotenkin on vaan tosi usein olo töissä, että en kuulu porukkaan.
Kommentit (30)
Jos te ette kestä sitä että jotkut haluavat puhua kauniista asioista kuten vaatteista, niin vaihtakaa kahvipöydässä aihetta. Turhako siitä on tänne tulla sivukaupalla itkemään. Ihmiset nyt ovat sellaisia että kinnittävät huomiota kivoihin asioihin ja muotihan on positiivinen juttu, ei sitä muotia ja muotikeskustelua kannata kuitenkaan noin vakavasti ottaa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 00:27"]
Kaikki muutkin tuttavani harrastaa mm. laukkuja ja käymme usein ulkoiluttamassa niitä yhdessä
[/quote]
Mulla ja mun miehellä on niin vaativat ammatit, ettei ehditä ulkoiluttaa. Kun alettiin seurustella, kummallakin oli laukku. Niistä oli seuraa toisilleen, mutta joskus ne järsi kenkiä. Ajattele! Meidän merkkikenkiä. Sitäpaitsi ne pissas sisälle, jos ei ehditty töistä ajoissa kotiin.
Onneksi ne sai hyvän kovin mun äidin luota.
ei muakaan kiinnosta, ei ois varaakaan. kunhan näyttää hyvältä ja sopii päälle, niin ei haittaa mistä vaatteet on
No hei, mä olen kuule ainakin ihan sun sielunsiskos tässä! Mä lähinnä hymyillen seuraan vierestä, kun ruokalassa katsellaan, että "jaa katos hänel on toi uus Michael Korsin laukku, ite oon just ton mallin tai sen yhden LV:n välillä. Se LV:n turkoosin sävy vaan mietityttää, että onko liian räikee". Ja sitten haukutaan, miten rumasti jotkut on pukeutunu, itellä päällä suunnilleen joku tunika ja verkkarit, että joo...
Mutta siis et, et ole ainoa. Mä koitan pukeutua vaan jotenkin sillein, että on hyvä fiilis. Laukkuna menee hyvin Henkkamaukan tekonahat, ilonen oon tietenkin, jos joskus tulee joku Guessin kello hankittua. Nätisti voi pukeutua ilman hirveetä taloudellista panostustakin. :)
Et. EVVK. Ostan jostain halpiskaupoista ja kirpparilta kuteita ja sitten vasta ostan uusia, kun edelliset menee rikki.
Joo, ei muokaan kiinnosta. Eikä onneksi töissä tarvi kuunnella kanalauman kaakatusta aiheesta :)
Ostan netistä. Farkkua ja rockhenkistä, kunhan tykkään itse, niin riittää. Laadukkaammista voin maksaakin, kunhan ei tarvitse olla kokoajan ostamassa jotain.
Ei minuakaan kiinnosta enkä niistä siten mitään tiedäkään.
Omat vaatteeni ostan aika pitkälti kirppareilta, Emp:ltä ja XTrax:ilta.
Ei ole, vaikka minulla onkin jonkun verran vaatteita, varsinkin kenkiä ja asusteita. Ei kymmeniä kutakin, mutta valinnanvaraa on silti. Hankin kaikki kuteeni ja asusteeni laukkuineen kirpparilta/aleista ja merkillä ei mitään väliä. Tällä hetkellä eniten käyttämäni laukku maksoi kirpparilla 1e, seuraavaksi eniten käytössä oleva varmaan 3e. Sitä seuraava taas 1e jne. Lempifarkkuni maksoi 2 tai 3e, lempihamemuistaakseeni 2e, juhlableiserini yhden, toppatakki 4, jne jne.
Et taatusti ole ainoa. - Toisaalta en koe myöskään Henkkaa ja maukkaa tms. omakseni. Ja harkitsin, että alkaisin ostamaan tulevaisuudessa vaatteni enempi netistä -tosin tähän on syynä myös se, ettei omalta kesk-suuresta kunnassa ole paljoakaan "oman-näköistä-tarjontaa -niin silloin hieman auttaisi, jos tietää, mistä "merkistä" pitää. Vertaa tuloksia laita huutonettiin, tai vaikka googleen hakusana takki verrattuna siihen että laitat hakusanoiksi nn merkki ja takki. Kummalla löysit enempi mieluismapia tuloksia? Vai löysitkö kummallakaan. Onkohan siis niin. että netti on saanut minut hieman enempi kiinnostumaan merkeistä? En tiedä. Oma työpukeutumiseni, kuitenkin edellyttää, ettei sovi esiintyä ihan missä tahansa. Mutta onneksi klassinen -vai pitäisikö sanoa tylsä- ja simppeli tyyli kestää aikaa ja on helpottavaa, että täydennystä voi yrittää tehdä "live:nä" paremmin, joskus loma-aikaan, vaikka kyllä senkin ajan mieluummin käyttää muuhun vaatteita hakiessa...
Joo ei kiinnosta, aika väsyttävää kuunnella tuommosta puhetta. Mä ostan kirppareilta, teen itse, tuunaan vanhoja, teen vaatteita esim. vanhoista verhoista. Merkeistä ei oo hajuakaan, joskus ostan jonkun kivan vaatteen alesta ja työkaverit ihailee lähinnä sen merkkiä ja mä oon ihan että, ai onko tää joku merkki...
Minua ei kiinnosta vaatteet yleensäkään, mutta jotain on päällä oltava. Jos havaitsen jonkun hyvälaatuiseksi, ostan sitä lisää, mutta ostan vaatteita tosi harvoin. Tänä vuonna en ole ostanut yhtäkään päällysvaatetta, alushousuja ja sukkahousuja vain. Koetan kuitenkin ostaa eri värisiä tai mahdollisesti mallisia, ettei näytä siltä, että pidän koko ajan samaa.
Oli merkki mikä tahansa, samoissa halpatyöpuljuissa ne tehään, toisilla vaan vetästään paremmat tilit.
Joten ei, muoti ja muotivaatteet ei kiinnosta.
Ei kiinnosta minuakaan, enkä edes oikein tunne niitä merkkejä. Haukotuttaa alkaa, jos joku kovasti alkaa kertoa jostain kenkä/laukkumerkeistä.
Pukeudun mielestäni hyvin silti, en vaan piittaa niistä logoista enkä harrasta shoppailua ostamisen ilosta.
Et todellakaan ole ainoa. Kun ei kiinnosta, niin ei vaan kiinnosta. En mä huomaa esim. että jollakin on joku merkkikello, koru tai laukku vaikka silmien eteen tyrkättäis. Itse hommaan vaatteeni lähinnä netistä tai ostan matkoilta.
Olet melkein ainoa, minä ja tuttavani saamme ainakin nautintoa siitä kun ostetaan laatua, ja laatu maksaa. Tosin ne ajattomat klassikot säilyvätkin jopa monelle polvelle tarvittaessa. On epäekologista ostella halpisrättejä joiden hävittämisestä syntyvät myrkkykatkut saastuttaa planeettaa enemmän kuin kunnon luonnonraaka-aineista valmistetut kuidut ja niiden hävitys joskus tulevaisuudessa kun vaate käytetty ns. loppuun.
Ihmettelen tätä merkkituotevastustusta. Lienee lähinnä kateutta? Jopa minun mieheni ymmärtää kalliiden vaatteiden ja asusteiden päälle, ja tuo minulle usein merkkiasusteen kuten laukkuja, kenkiä, huiveja, lompakoita, matkakasseja, tottakai kun haluaa yllättää vaimonsa kun tulee töistä kotiin. Joskus jopa pari kertaa viikossa. Hän varaa ja maksaa kaikki matkat, ottaen huomioon minun merkkiostostoiveeni paikan päällä tottakai. Enkä ole häntä kouluttanut vaan ihan omatoimisesti tekee tätä.
Kaikki muutkin tuttavani harrastaa mm. laukkuja ja käymme usein ulkoiluttamassa niitä yhdessä, samalla otamme lasilliset kuohuvaa jossain kivassa keskustapaikassa ja käymme katsomassa mitä uutta olisi taas tarjolla. Se on kiva arjen katkaiseva tapahtuma, ja suosittelen teillekin :)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 00:27"]
Ihmettelen tätä merkkituotevastustusta. Lienee lähinnä kateutta? Jopa minun mieheni ymmärtää kalliiden vaatteiden ja asusteiden päälle, ja tuo minulle usein merkkiasusteen kuten laukkuja, kenkiä, huiveja, lompakoita, matkakasseja, tottakai kun haluaa yllättää vaimonsa kun tulee töistä kotiin. Joskus jopa pari kertaa viikossa. Hän varaa ja maksaa kaikki matkat, ottaen huomioon minun merkkiostostoiveeni paikan päällä tottakai. Enkä ole häntä kouluttanut vaan ihan omatoimisesti tekee tätä.
Kaikki muutkin tuttavani harrastaa mm. laukkuja ja käymme usein ulkoiluttamassa niitä yhdessä, samalla otamme lasilliset kuohuvaa jossain kivassa keskustapaikassa ja käymme katsomassa mitä uutta olisi taas tarjolla. Se on kiva arjen katkaiseva tapahtuma, ja suosittelen teillekin :)
[/quote]
Onko se vastaisuutta jos ei vain kiinnosta? Melkein sama kuin sanoisin, että olet miekkavastainen koska et ostele miekkoja kuten minä.
En edes tiedä, mikä on ns. Merkki. Siksi saatan saada jonkun merkkituotteen joltakin autuaan tietämättömänä sen "todellisesta" arvosta, ja se on minulle vain käyttötavaraa. Ehkä harmittaa lahjan antajaa.
Arvostan laatua ja pyrin valitsemaan aina suomalaisia tuotteita, mutta valitettavasti suomalaiset kengät, vaatteet ja muut tekstiilit alkavat olla laadultaan parhaimmillaankin vaihtelevia (sievin saappaat) tai peräti huonoja (finlayson, marimekko).