Olen sairastanut koronan. Pitääkö minun käyttää maskia kaupassa?
Ja kysyn asiallisesti ja toivon asiallisia vastauksia. En mielelläni käytä, koska minulla on anemia ja pyörryttää helposti. Ennen sairastumista käytin maskia ja huomasin, että sen kanssa pyörryttää helpommin. Mutta käytän, jos pitää, eli älkää ajatelko, että no niin, siellä taas joku haluaa lusmuilla. Periaatteessa minulla ei ole mitään maskinkäyttöä vastaan.
Kommentit (35)
Korona lakkaa tartuttamasta noin 14 päivää oireiden alkamisesta. Sen jälkeen et tarvitse maskia vähään aikaan. Et voi kuitenkaan mistään teitää, milloin taudista saamasi vastustuskyky lakkaa.
Hoidathan anemiasi kuntoon!
Mitähän myrkkyjä niille pelloille ajetaan mitä viljojen seassa on ja mitä nää kauheat leivät on missä siemeniä ja sulamatonta jauhamatonta jyvää? Intiassa vauvoja tapetaan laittamalla riisin jyviä raakoja kurkkuun . Mitään jyviä ei leivissä kuulu olla eikä siemeniä mitkä ei sula mahassa.
Sitähän ei tästä taudista tiedetä että miten se elimistöön jää . Tuleeko sille immuuniksi vai ei . Jotkut on sairastunut siitä jo monta kertaa eli ei kai sille tule vastustuskykyä . Se nyt vaan on kuin tämä saastepilvi että se on . Miten olisi päivä ilman pakokaasuja , kaikki liikenne seis päiväksi . Saasteet laskeutuu alaspäin . Sellainen voisi olla uuden vuoden juhlan jälkeen tammikuussa yksi päivä . Ja nämä metsäpohjan tuhoavat työkoneet jotka pilaa kokonaan puolukat mustikat lakat vadelmat metsistä pitää kieltää seuraavaksi 5 vuodeksi että maa paranee . Mitä sitten syödään kun ei enää ole marjoja metsissä ???
Vierailija kirjoitti:
Koronaan voi myös sairastua uudelleen, joten ainakin itse suojaisin itseni maskilla, vaikkei se mikään 100% suoja olekaan.
Maski ei suojaa käyttäjäänsä, sillä pyritään suojaamaan muita. Ymmärrätkö? Ja siitäkään ei ole mitään tieteellistä näyttöä että maski vaikuttaisi mitenkään infektion leviämiseen väestössä. Tietää teistä maskin käyttäjistä oikeasti kukaan miksi te sitä pidätte?
Ehkä helpompi on vain käyttää vaikka kevyttä maskia, ettei joudu kaupassa selittämään tartuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä helpompi on vain käyttää vaikka kevyttä maskia, ettei joudu kaupassa selittämään tartuntaansa.
Onko joku niin pölkkypää, että alkaa maskittomilta kyseleen, et miks sulla ei oo maskia? Ei voi olla totta. Ihmisillähän voi olla vaikka mitä sairauksia, ei kai niistä haluta vieraille huudella!!
Et sä mitään asiallisesti kysy. Sut ohjeistettais kyllä ja siellä olisi vahvasti ilmaistu "ei ole asiaa ulos kauppaan"
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Kenenkään ei PIDÄ.
Täällä Amerikoissa pitää. Maskista kieltäytyjät saavat aina välillä turpiin ja joutuvat pidätetyksi, hyvä niin.
Et sinä saa mennä mihinkään edes maskin kanssa jos sinulla on aktiivisena koronavirus. Tätä on korostettu monta kuukautta. Eikö ole mennyt jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Amerikoissa pitää. Maskista kieltäytyjät saavat aina välillä turpiin ja joutuvat pidätetyksi, hyvä niin.
Miksi ihmeessä? Maskit ovat hyödyttömiä. Maskiuskontoa yritetään pakottaa jostain kumman syystä, olisikohan syynä lampaiden paniikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Maskit ovat hyödyttömiä. Maskiuskontoa yritetään pakottaa jostain kumman syystä, olisikohan syynä lampaiden paniikki?
Paniikki? Maskista kieltäytyjät vihaavat ja vastustavat tiedettä ja edistystä... Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä saa mennä mihinkään edes maskin kanssa jos sinulla on aktiivisena koronavirus. Tätä on korostettu monta kuukautta. Eikö ole mennyt jakeluun.
Ai meinaat, että vaikka on eristykset ohi niin pitää pysyä vaan kotona. Vai etkö osaa lukea. Ap kertoi että on parantuntu koronasta ja päästetty eristyksestä. Se tarkoittaa että saa mennä kauppaan ja mihin vaan on tarvis. maskista en tiedä mutta ei kai siitä haittakaan ole.
Suomessa ei ole todennettu yhtään uudelleen tartuntaa.. Media kirjoittelee mitä sattuu.. On tapauksia missä ihminen luulee sairastaneensa aikaisemmin, mutta ei ole käynyt testeissä... Toinen syy arvailuille on , että kun olet sairastanut, uusi testi voi olla positiivinen vielä 3 kuukauden päästäkin.. Silti et voi tartuttaa tautia sen jo sairastettuasi.. Immuniteetti on vähintään kuukausien, todennäköisesti parin vuoden mittainen..
Älä usko mediaa....
Niin, kai sitä on aika pieni mahdollisuus enää tartuttaa, kun kerran on eristyksestä vapautettu, eikä mitään lisäohjeita annettu. Se on kyllä aika outoa, kun nyt sitä ajattelen. Olisi pitänyt itse hoksata kysyä, mutta tuli mieleen vasta nyt, kun taitaa olla pakko lähteä kauppaan. Huoh, kyllä tämä pistää miettimään, että kuinka kauan tämä kestää, jos taudista ei saa sairastamalla immuniteettia tai se ei kestä kovin kauan ja näin kai se sitten menee rokotteenkin kanssa. Eli ollaan hissunkissun maskit naamalla vielä ties kuinka kauan. Täytynee käväistä kaupassa mahdollisimman nopeasti, ettei ala huippaamaan, maski tosiaan aiheutti normaalia enemmän huimausta, mutta sitä on minulla muutenkin tuon anemian takia. Ja ainahan maskin voi ottaa tietysti pois, jos oikein pahalta alkaa tuntumaan. Kiitos asiallisille vastaajille! ap