Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairastanut koronan. Pitääkö minun käyttää maskia kaupassa?

Vierailija
14.12.2020 |

Ja kysyn asiallisesti ja toivon asiallisia vastauksia. En mielelläni käytä, koska minulla on anemia ja pyörryttää helposti. Ennen sairastumista käytin maskia ja huomasin, että sen kanssa pyörryttää helpommin. Mutta käytän, jos pitää, eli älkää ajatelko, että no niin, siellä taas joku haluaa lusmuilla. Periaatteessa minulla ei ole mitään maskinkäyttöä vastaan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta se on suositeltavaa.

Vierailija
2/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on netti. Tilaa ruoat suoraan kotiin tai vähintäänkin noutopisteeseen. Ei ole mitään asiaa sisätiloihin kiertelemään. Pysy kotona ja ulkoile sen verran kuin kunnon ylläpidon vuoksi on tarpeen. Välttele muita ihmisiä myös ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tiedän, että ei ole pakko, mutta onko se suositeltavaa tosiaan myös, jos on sairastanut koronan? Vapauduin eristyksestä jo viikko sitten, enkä ole käynyt missään. Voinko siis yhä tartuttaa koronaa? Vai onko tästä kellään edes mitään tietoa? 

Vierailija
4/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat suositukset koskevat kaikkia, ei suosituksessa ole eritelty sairastuneita ja sairastamattomia.

Vierailija
5/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tiedän, että ei ole pakko, mutta onko se suositeltavaa tosiaan myös, jos on sairastanut koronan? Vapauduin eristyksestä jo viikko sitten, enkä ole käynyt missään. Voinko siis yhä tartuttaa koronaa? Vai onko tästä kellään edes mitään tietoa? 

Pystyt levittämään virusta aivan mainiosti, vaikka olisit siitä aiheutuneen sairauden jo kärsinyt tai vaikka olisit sille täysin 100% immuuni. Viruksen leviämisellä ja siitä aiheutuneen taudin sairastamisella ei ole mitään merkitystä toistensa kanssa.

Vierailija
6/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on netti. Tilaa ruoat suoraan kotiin tai vähintäänkin noutopisteeseen. Ei ole mitään asiaa sisätiloihin kiertelemään. Pysy kotona ja ulkoile sen verran kuin kunnon ylläpidon vuoksi on tarpeen. Välttele muita ihmisiä myös ulkona.

Miksi? (Anteeksi tyhmyyteni) En saanut mitään ohjeistusta pandemiahoitajalta tai lääkäriltä, minulle soitettiin kyllä joka päivä. Kun olin terve, minulle sanottiin, että eristykseni on päättynyt. En hölmö hoksannut kysyä miten minun tulee toimia. En minä nyt huvikseni lähde kauppoja kiertelmään, mutta ruokakauppaan olisi kyllä jo asiaa, en ole käynyt kolmeen viikkoon. Lenkillä voin kyllä käydä huoletta, asun maalla, eikä tuolla pelto- ja metsäteillä, eikä pahemmin kylänraitillakaan, tule ketään vastaan. ap

Vierailija
7/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Kenenkään ei PIDÄ.

Vierailija
8/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suositus eikä pakko.

Vierailija
9/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä kenenkään käyttää plandemian symbolia.

Vierailija
10/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyt levittämään virusta aivan mainiosti, vaikka olisit siitä aiheutuneen sairauden jo kärsinyt tai vaikka olisit sille täysin 100% immuuni. Viruksen leviämisellä ja siitä aiheutuneen taudin sairastamisella ei ole mitään merkitystä toistensa kanssa.

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
11/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, ok. Onkohan se näin sittenkin, kun rokote tulee? Eli rokotettujenkin tulee edelleen käyttää maskia? Ja onko se näin myös tavallisten influenssojen kanssa? Vai onko korona jotenkin erilainen tässä suhteessa. ap

Vierailija
12/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit levittää muita viruksia vaikka et koronaa levittäisikään, jolloin muiden on mentävä testiin ja oltava flunssaisena kotona

eli pidä maskia

Vierailija
13/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käsittänyt, että koronaa sairastavia hoidetaan asiallisesti, ainakin vielä tässä maassa. Kotiin soitellaan ja kysellään vointia. Onko aloittaja diaksosoinut itse itsensä ja hoitelee nyt itseään netin avulla.

Ei ehkä kannata, täällä on monenlaista tohtoria. Käsittääkseni korona oirehtii jokaisella omalla tavallaan, riippuen iästä ja yleiskunnosta.

Vierailija
14/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan jossain tästä virallista ohjeistusta? En ole löytänyt. Kun näyttää olevan täälläkin kaksi vastakkaista kantaa asiaan. Edes lapuissa, jotka lähetettiin kotiin, ei ole mitään ohjetta. ap

Vierailija
15/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käsittänyt, että koronaa sairastavia hoidetaan asiallisesti, ainakin vielä tässä maassa. Kotiin soitellaan ja kysellään vointia. Onko aloittaja diaksosoinut itse itsensä ja hoitelee nyt itseään netin avulla.

Ei ehkä kannata, täällä on monenlaista tohtoria. Käsittääkseni korona oirehtii jokaisella omalla tavallaan, riippuen iästä ja yleiskunnosta.

Vierailija
16/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan voi myös sairastua uudelleen, joten ainakin itse suojaisin itseni maskilla, vaikkei se mikään 100% suoja olekaan.

Vierailija
17/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tarkoitat? Altistuin töissä ja jouduin karanteeniin, kävin testissä ja se oli positiivinen. Muutaman päivän oli nenän tukkoisuutta ja haju- ja makuaisti oli osittain kadoksissa reilun viikon. Olen ollut kotona karanteenin alusta lähtien, tai sehän muuttui eristykseksi siinä vaiheessa, kun testitulos tuli. Kun olin oireeton, sain vapautuksen eristyksestä, mutta en ole käynyt vielä missään, vaikka olisin voinut. Ja kyllä minulle on hoitaja tai lääkäri soittanut ihan joka päivä. ap

Vierailija
18/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voit levittää muita viruksia vaikka et koronaa levittäisikään, jolloin muiden on mentävä testiin ja oltava flunssaisena kotona

eli pidä maskia

Miksi pitää jotain turhaa räkärättiä?

Vierailija
19/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä, kun olet saanut niin paljon asiattomia ja outoja vastauksia. 

Mun mielestäni sinun kannattaa pitää. Ensinnäkin siltä varalta, että korona kuitenkin tarttuisi sinusta vielä (mikä on varmaan tässä vaiheessa jo epätodennäköistä, mutta mahdollista). Toisaalta immuniteetti - sikäli kun sitä syntyy - kestää vain verrattaen lyhyen aikaa (varmaa tutkimustietoa ei ole immuniteetin kestosta) ja koronaan voi sairastua myös uudelleen. Näitä tapauksia on ollut myös Suomessa. 

Vierailija
20/35 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä, kun olet saanut niin paljon asiattomia ja outoja vastauksia. 

Mun mielestäni sinun kannattaa pitää. Ensinnäkin siltä varalta, että korona kuitenkin tarttuisi sinusta vielä (mikä on varmaan tässä vaiheessa jo epätodennäköistä, mutta mahdollista). Toisaalta immuniteetti - sikäli kun sitä syntyy - kestää vain verrattaen lyhyen aikaa (varmaa tutkimustietoa ei ole immuniteetin kestosta) ja koronaan voi sairastua myös uudelleen. Näitä tapauksia on ollut myös Suomessa. 

Maskeista ei tutkimusten mukaan ole mitään hyötyä.

Ihan turhaan te niitä pidätte ja näytätte naurettavilta maskilampailta.

Ei ne naamaräti ratkaise mitään mihinkään suuntaan.