Hyvä mies, mutta en halua olla parisuhteessa
Takana mulla on avioliitto ja seurustelusuhteita, en siis nuori tyttö enää.
Ahdistun aina näissä parisuhdekokeiluissa ja näköjään silti jotenkin olen sellaiseen ajautunut. Nykyisenkin kanssa kävin muutamilla treffeillä ja ennenkuin tajusin, olin tavannut hänen vanhemmat, lapsen, suvun ja mies haluaa olla mun kanssa 24/7. Mies on uskollinen, auttavainen ja kaikin puolin hyvä mies. Mutta kun mä en halua seurustella kenenkään kanssa. Mulla on olo kuin mustekalan lonkeroiden sisällä, en enää pääse ulos tästä kun mulla ei ole mitään oikeeta syytä lopettaa tätä suhdetta.
Olen odottanyt, että mies jotenkin mokaisi, että saisin edes jonkin syyn lopettaa seurustelu. Miten mä pääsen irti? (Ja tämä on todellakin viimeinen kerta, en vaan halua kenenkään kanssa olla parisuhteessa)
Kommentit (5)
Onhan se syy, ettei halua olla parisuhteessa. Tai ei halua kiehnata kylki kyljessä 247. Jos sinulle sopiva suhde sisältää enemmän omaa aikaa, niin joko mies hyväksyy sen tai etsii 247-kumppanin.
Kerrot miehelle suoraan tunteistasi. Ei hänessä tarvitse ensin olla jotain "vikaa", jotta suhteen voisi päättää. Suhteenne ongelma on se, että sinua ahdistaa suhde ylipäänsä ja sinun on itsesi takia siitä silloin luovuttava. Ymmärrän, että et ehkä halua loukata miestä, joka on kaikinpuolin hyvä kumppani, mutta et voi jatkaa suhdetta oman jaksamisesi tai hyvinvointisi kustannuksella.
Jätä se sika, kun sillä ei oo mitään vikaa.
Mikäli aloitus ei ole provo, niin aloittaja on käyttäytynyt harvinaisen typerästi ja miestä kohtaan suorastaan törkeästi antaessaan suhteen edetä tuolle tasolle, josta nyt haluaisi pois toivoen miehen hoitavan asian.
Ainoa ratkaisu aloittajalle on nöyrtyminen ja toteaminen miehelle, että on toiminut todella väärin ja anteeksi pyytäminen. Suhteen lopettaminen on tietysti parempi ratkaisu kuin miehen harhauttamisen edelleen jatkaminen.
Sanot suoraan miehellesi mitä ajattelet ja tunnet. Yksinkertaista.