Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa joulu kahdestaan eikä miestä kiinnosta :(

Vierailija
14.12.2020 |

Nyt kun on tämä korona, niin ollaan päätetty olla joulu ihan vain kahdestaan. Mulle tämä on tässä tilanteessa ihan hyvä vaihtoehto ja mielikuvissani kahdenkeskeinen joulu voisi olla ihan mukava...hyvää ruokaa, kynttilöitä ja kuusi.

Mutta miestä ei tunnu kiinnostavan joulu nyt sitten ollenkaan! Tuntuu että hän on kuin pikkulapsi, jolle minun pitäisi järjestää joulu. Olen yrittänyt kysellä mitä voitaisiin syödä jouluna tai onko jotain erityistä mitä haluaisi, mutta mies sivuttaa kysymykset. Olen nyt sitten yksin hankkinut/hankkimassa jouluruokia ja alkaa itseänikin jo masentaa koko juttu, kun pelkään että pahimmillaan mies ei aio aattonakaaan osallistua joulunviettoon ja sillätavalla sitten menee oma joulunikin ankeaksi.

Kommentit (309)

Vierailija
81/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulee , laitatte tai olette laittamatta. On surullista , että nykyään naisten ei tarvitse osata tehdä mitään ruokia , eikä siivota. Vaaditaan vaan kovaan ääneen , mies sitä ja mies tätä ! Yhteinen koti yhteiset tavoitteet.

Vierailija
82/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusjuttuhan siis tässä on aika yleinen: mies on tylsä laiska ankeuttaja jonka tarpeiden täyttymys on telkkarin edessä löhöäminen kaljatölkki kädessä. Aina samaa rataa, arjet pyhät. Juhlat kyllä otetaan vastaan jos nainen kaiken sen heille tekee. Mutta itsellä ei minkäänlaista panostusta. Kyllä se naisena välillä itkettää, vaikka kuinka koettaisi tunnelmaa joskus piristää, puoliso ei vaan herää koomastaan.

Eikähän sellainen nyt mistään ole kotoisin että valmisteluissa jättää toisen kaikesta ilman. Ei siitä oma joulumieli ainakaan kohene. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy nro 50000002 miksi en halua miestä. Haluan olla jouluna Taivaallisissa fiiliksissä ja Pyhässä hengessä, nauttia kaikesta ja tunnelmoida. Jos ukko on eri sfääreissä lässähtää koko joulun taika itseltä🌟🎄✨

Mahtavaa luettavaa näin miehenä - taas väistin yhden luodin! Kiitos, pidä toi!

Mitäs luoteja sinä väistelet kun kirjoittaja tuossa kertoi ettei kaipaa murjottajia jouluunsa. Ehkä mielikuvitusluoteja?

Vierailija
84/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä ap:lle lista

- kananmunia

- leipää

- voita

- jauhelihaa

- kurkkua

- omenaa

- perunoita

- riisiä

- broilerisuikaleita

- lenkkimakkaraa

- juustoa ja leikkeleitä

- maitoa, kermaa ja purkki tomaattimurskaa

- kahvia/teetä

- piparkakkuja

- rosolliainekset tai rosollia

- lanttulaatikkoainekset tai lanttulaatikko

- porkkanalaatikkoainekset tai porkkanalaatikko

- perunalaatikkoainekset tai perunalaatikko

- joulukinkkua valmiiksi viipaloituina

- joulutorttuja

- kynttilöitä ja tulitikut

Eiköhän noilla joulunpyhät pärjää.

Vierailija
85/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap:n mies vaikuttaa mahdottoman tylsältä. Miten voi olla, että joulu kahdestaan, oman rakkaan puolison kanssa ei innosta? Mieheni olisi aivan liekeissä, jos anopit, sedät, tädit ja lapsemme yhtäkkiä katoaisivat. Varmasti suunnittelisi innoissaan romanttista kolmen lajin illallista ja rakastelua joulukuusen alla. 

Rakastelua joulukuusen alla? 

AV-mammojen liioittelu on jo taidetta 

Se oli sarkasmia. Tietenkin tarkoitin takkatulen äärellä lampaantaljan päällä. 

Vierailija
86/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suunnittelemista niissä jouluruoissa on? Kysyn ihan tosissani 

No vaikka määrä ja laatu vai mitä luulet?

Kyllä ny luulis aikuisen ihmisen osaavan arvioida paljonko 2 ihmistä syö ruokaa x päivän aikana.

Ei siihen mitään viikkojen suunnitteluja tarvita, tmja jos tarvii niin sillon taitaa olla vakavampiakin ongelmia.

Esimerkiksi englantilainen hedelmäkakku pitää tehdä hyvissä ajoin, samoin lasimestarin silli tarvitsee muutaman päivän tekeytymiseen. Jos minä joutuisin yksin päättämään joulun ruuat, niin kinkkua en hankkisi enkä tekisi lanttulaatikkoa enkä sienisalaattia. Mies voisi ihmetellä, miten just hänen herkut puuttuvat joulupöydästä. Torttujakaan en paistaisi kuin itselleni.

Kauppakassi tuo silliä ja kakkua huomiseksi jos tilaan nyt.

Varmaan myös eineslaatikotkin, totta. Eri asia on haluaako syödä jouluna eineksiä ja valmiskakkuja.

Kai tiedät, että valmiina saa ihan kunnollistakin tavaraa. Toki sinä olet viljellyt vehnäsikin jauhoiksi kakkuihisi. -eri 

En halua ostaa ja vertailla eri laatuja, kun vanhoilla resepteilläni tulee just sellaista kuin pitää eikä sinne päin.

Veikkaanpa että sinun laatusi ei välttämättä ole kaikkien mielestä laadukasta. 

Mitä väliä, ei "kaikki" tule meille joulua viettämään? Pääasia, että itse tykkään, minähän ne valmistan.

Vierailija
87/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Kahden ihmisen ruokia mietitään viikkoja? Miten sulta onnistuu normaali kaupassakäynti? 

Jos käyn yksin kaupassa, niin toki kysyn mieheltä mitä hänelle pitää tuoda. Joulu nyt ainakin minulle vuoden isoin juhla, mutta jos mies haluaa viettää sen syöden hernekeittoa purkista tai kylmää maksalaatikkoa, niin sen kun hankkii ne itse.

Teilläkö ei oikeasti ole vakiintuneita jouluruokia? Todellako? 

On toki, mutta kummallakin on ne lempparit, joita täytyy ehdottomasti olla. Sen lisäksi on ruokia, joita ilmankin pärjää oikein hyvin. Jos miestä ei joulu kiinnostaisi, niin miksi näkisin vaivaa niiden ruokien eteen, joita vain mies syö?

Miksi olet miehesi kanssa, jos pelkkä ruokien ostaminen on teille sotaa? 

Ei ole, koska kaikki jouluun liittyvä suunnitellaan yhdessä. Tämä joulu on poikkeuksellinen entisiin verrattuna, joten suunniteltavaakin on enemmän.

Ja palataan taas siihen kysymykseen, teilläkö ei ole vakiintuneita jouluruokia?

Kaikesta saa ihan saatanan vaikeaa, jos haluaa. Tuossakin ajassa, minkä olet nyt maannut palstalla, olisit jo kirjoittanut sen kauppalappusi. 

Vierailija
88/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu tulee , laitatte tai olette laittamatta. On surullista , että nykyään naisten ei tarvitse osata tehdä mitään ruokia , eikä siivota. Vaaditaan vaan kovaan ääneen , mies sitä ja mies tätä ! Yhteinen koti yhteiset tavoitteet.

Siis miten sait tästä keskustelusta sen fiiliksen, että se nainen ei halua tehdä mitään itse, mutta vaatii miestä tekemään kaiken?

Vierailija
89/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kananmunia

- leipää

- voita

- jauhelihaa

- kurkkua

- omenaa

- perunoita

- riisiä

- broilerisuikaleita

- lenkkimakkaraa

- juustoa ja leikkeleitä

- kahvia/teetä

- piparkakkuja

- joulutorttuja

Aloittaja voisi kertoa, kokkaako mies itselleen ruuat vai luuleeko hön saavansa valmista. Itse jättäisin tuosta listasta jauhelihan, broilerin ja lenkkimakkaran ostamatta.

Vierailija
90/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Kahden ihmisen ruokia mietitään viikkoja? Miten sulta onnistuu normaali kaupassakäynti? 

Jos käyn yksin kaupassa, niin toki kysyn mieheltä mitä hänelle pitää tuoda. Joulu nyt ainakin minulle vuoden isoin juhla, mutta jos mies haluaa viettää sen syöden hernekeittoa purkista tai kylmää maksalaatikkoa, niin sen kun hankkii ne itse.

On toki, mutta kummallakin on ne lempparit, joita täytyy ehdottomasti olla. Sen lisäksi on ruokia, joita ilmankin pärjää oikein hyvin. Jos miestä ei joulu kiinnostaisi, niin miksi näkisin vaivaa niiden ruokien eteen, joita vain mies syö?

Ei ole, koska kaikki jouluun liittyvä suunnitellaan yhdessä. Tämä joulu on poikkeuksellinen entisiin verrattuna, joten suunniteltavaakin on enemmän.

Kaikesta saa ihan saatanan vaikeaa, jos haluaa. Tuossakin ajassa, minkä olet nyt maannut palstalla, olisit jo kirjoittanut sen kauppalappusi. 

Kopsasin tähän aiemman viestini, josta asia jo selvisi:

Vierailija
91/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies vastustaa joulua koska siihen liittyy uskonnollinen tausta. Minä laitoin ennen joulua ihan vaan tottumuksesta. Ollaan luovuttu joulun laitosta ja helpommallahan näin pääsee. Juhlapyhät harvemmin merkkaavat mitään muuta kuin huilia töistä jne. Vähän parempaa ruokaa ehkä tehdään, jos tehdään. 

Kerro miehelle että sivistää itseään. Vanha pohjoismaalainen perinne JUL. Ei MITÄÄN tekemistä "uskonnon" kanssa. Julfar oli Odin. Tuhansien vuosien perinteet. Siihen aikaan tehtiin jumalia sankariesivanhemmista. Voi googlata Jul. joulu sanan ja mistä tulee. Eli kristinusko otti itselleen tuon juhlan koska ei saanut meitä pakanoita lopettamaan juhlaa. Joulukuusi, kaikki ruoat paljon vanhemmalta ajalta. Eli nyt sivistämään itseään ukko. EV LUT kirkkokin täysin pakanallinen ja katolinen kirkko vielä enemmän pyhimyksineeen, tapa jalat jolloin palvottiin eri jumalia Roomassa.

Vierailija
92/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusjuttuhan siis tässä on aika yleinen: mies on tylsä laiska ankeuttaja jonka tarpeiden täyttymys on telkkarin edessä löhöäminen kaljatölkki kädessä. Aina samaa rataa, arjet pyhät. Juhlat kyllä otetaan vastaan jos nainen kaiken sen heille tekee. Mutta itsellä ei minkäänlaista panostusta. Kyllä se naisena välillä itkettää, vaikka kuinka koettaisi tunnelmaa joskus piristää, puoliso ei vaan herää koomastaan.

Eikähän sellainen nyt mistään ole kotoisin että valmisteluissa jättää toisen kaikesta ilman. Ei siitä oma joulumieli ainakaan kohene. Huoh.

Niin, ja naiset on kuin pikkulapsia, jotka hipelöi niitä glitterpalloja viikkokaupalla, silittelee jouluverhojaan, siivoaa maanisesti jalkalistojen takusetkin, miettivät jouluruokia VIIKKOKAUPALLA, uhriutuvat, askartelevat joulukrääsäänsä, imuroivat ullakon verkkovarastotkin,  marttyroivat , tuhoavat maapalloa krääsällään ja kaikki tämä sen yhden illan takia.

Sitten mussutetaan av-palstalla kuinka on taas raadettu ja sitä ja tätä ja mies pilasi joulun.

Kummallakohan on terveempi asenne, teillä naisilla vai sillä miehellä joka laittaa kinkun uuniin ja nauttii rauhasta. 

Vierailija
93/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miehenä tykkään joulusta, kun sen saisi vain viettää rauhassa ja olla vaan kotona oman rakkaan kanssa, syödä hyviä itse tehtyjä joulu laatikoita ja karjalanpiirakoita missä päällä kinkkua tai graavilohta. Ja ettei tule väärinkäsityksiä minä teen mielellään itse laatikot ja kaikki jouluruoat, ja alkoholi ei kuulu minusta jouluun

Vierailija
94/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kopsasin tähän aiemman viestini, josta asia jo selvisi:

Montako viikkoa olette nyt jouluruokia suunnitelleet? 

Vierailija
95/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kananmunia

- leipää

- voita

- jauhelihaa

- kurkkua

- omenaa

- perunoita

- riisiä

- broilerisuikaleita

- lenkkimakkaraa

- juustoa ja leikkeleitä

- kahvia/teetä

- piparkakkuja

- joulutorttuja

Aloittaja voisi kertoa, kokkaako mies itselleen ruuat vai luuleeko hön saavansa valmista. Itse jättäisin tuosta listasta jauhelihan, broilerin ja lenkkimakkaran ostamatta.

Listan alussa olevat oli ihan ap:n miehen listaamia asioita. Eiköhän aikuinen mies nälkäänsä saa jotain kyhätyksi ja jos ei ole koskaan ennen elämässään joutunut laittamaan itselleen ruokaa, nyt on erinomainen tilaisuus opetella. Ja kun kerran asuvat alueella, jossa ruokakauppojen kotiinkuljetuspalvelutkin toimivat, tilatkoon sitten vaikka pizzaa, jos omat taidot eivät riitä kokkailuun. 

Vierailija
96/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kielen sana joulu ei ole alkuperältään kristillinen ilmaus. Se on rautakautinen lainasana muinaisskandinaavisista kielistä noin 500–650-luvuilta[8] ja samaa perua kuin norjan, tanskan ja ruotsin kielen jul ja viron jõulud. Muinaispohjoismainen sana joululle oli jól, mikä on käytössä vielä islannissa. Joidenkin kielentutkijoiden mukaan se tarkoitti käännöstä tai uudelleensyntymistä. Alun perin sana joulu on tarkoittanut keskitalven pakanallista juhlaa, ja sen kanssa samaa kantaa on jo aiemmin germaanisista kielistä tullut sana juhla.

Vierailija
97/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap:n mies vaikuttaa mahdottoman tylsältä. Miten voi olla, että joulu kahdestaan, oman rakkaan puolison kanssa ei innosta? Mieheni olisi aivan liekeissä, jos anopit, sedät, tädit ja lapsemme yhtäkkiä katoaisivat. Varmasti suunnittelisi innoissaan romanttista kolmen lajin illallista ja rakastelua joulukuusen alla. 

Jotkut nimenomaan haluavat, että heitä raahataan perässä niinkuin taaperon vetolelua. Se on heidän kasvukokemuksensa, ja elämä ei ole ihan mallillaan ilman sitä nostalgista vastahankaisuuden tunnelmaa. Jollekin toiselle joulun tekeminen ja jännitys on se paluu lapsuuteen, näille se on se raahattavana olemisen tuttu ja turvallinen olotila.

Jotenkin veikkaan, ettei aapeen mies ole moottoroitu ajoneuvo muulloinkaan. Jos on, niin tässä kohtaa hänellä nimenomaan on aktivoitunut jäkitysvastarinta, ja hänen kanssaan olisi aihetta keskustella mahdollisesta perinteen muuttamisesta.

Ap kyselee asioita mieheltä kovin äidillisesti ruokatoiveita sen sijaan, että jakaisi tehtävät paperilla ja kysyisi, mitkä kolme mies ottaa hoitaakseen. Eli hän varsin mahdollisesti provosoi lapsellisen jäynävastarinnan ilmoille, jos se muulloin piileksii korpikuusen kannon alla.

Vierailija
98/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä miehenä tykkään joulusta, kun sen saisi vain viettää rauhassa ja olla vaan kotona oman rakkaan kanssa, syödä hyviä itse tehtyjä joulu laatikoita ja karjalanpiirakoita missä päällä kinkkua tai graavilohta. Ja ettei tule väärinkäsityksiä minä teen mielellään itse laatikot ja kaikki jouluruoat, ja alkoholi ei kuulu minusta jouluun

Kyllä tämä on väärin, naislapsien pitää saada päättää joulusta. Olet alistajasika 

Vierailija
99/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta miehesi kanssa hyvä nainen, mitä luulit täältä saavasi vastaukseksi? Jonkun meedion/ennustajan lausunnon siitä, mitä miehesi ajattelee tai mitä tulee tapahtumaan?

Teet miehellesi selväksi, että joulu on sinulle tärkeää, jo sen pitäisi herättää miehesi toimimaan jos oikeasti välittää sinusta, jos ei, niin suhteenne on kuollut jo muutenkin ja mies pitää sinua itsestäänselvänä seksinukkena. Mutta ennen näitä päätelmiä, sun pitää oikeasti tehdä miehellesi selväksi, miten tärkeästä asiasta on kyse sinun mielestäsi.

Vierailija
100/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin meilläkin on ja mies osallistuu myöskin ruuanlaittoon. Molemmat tykätään joulusta ja jouluruuista. Kaikki ihmiset eivät tykkää eikä tarvitsekaan tykätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä