Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa joulu kahdestaan eikä miestä kiinnosta :(

Vierailija
14.12.2020 |

Nyt kun on tämä korona, niin ollaan päätetty olla joulu ihan vain kahdestaan. Mulle tämä on tässä tilanteessa ihan hyvä vaihtoehto ja mielikuvissani kahdenkeskeinen joulu voisi olla ihan mukava...hyvää ruokaa, kynttilöitä ja kuusi.

Mutta miestä ei tunnu kiinnostavan joulu nyt sitten ollenkaan! Tuntuu että hän on kuin pikkulapsi, jolle minun pitäisi järjestää joulu. Olen yrittänyt kysellä mitä voitaisiin syödä jouluna tai onko jotain erityistä mitä haluaisi, mutta mies sivuttaa kysymykset. Olen nyt sitten yksin hankkinut/hankkimassa jouluruokia ja alkaa itseänikin jo masentaa koko juttu, kun pelkään että pahimmillaan mies ei aio aattonakaaan osallistua joulunviettoon ja sillätavalla sitten menee oma joulunikin ankeaksi.

Kommentit (309)

Vierailija
21/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden ihmisen ruokia ei tarvi mirenkään miettiä viikkoja etukäteen. Keskiviikkona vaan kauppaan.

Minä en sen ihmeemmun mieti, vaikka meitä on 4. Silti ehdin hyvin tehdä laatikot ym.

Ja muovinuusi kaivetaan ja koristellaan.

Vierailija
22/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ikinä omassa perheessä "vietetty" joulua. Ollaan ekan lapsen syntymän jälkeen oltu joka joulu ulkomailla reissussa. Lahjoja ovat saaneet muutamia aina. Nyt kun ei reissuun pääse kysyin lapsilta mitä he haluaisivat tehdä, hankitaanko kuusi tai jotain.

Vastaus oli että ei tarvi kuusta, katsotaan vaikka leffoja, käydään pulkkamäessä ja syödään jotain hyvää. Sitä siis tiedossa meillä, eli yhdessäoloa ja rentoutumista. Suosittelen samaa kaikille, jättäkää turha stressi pois ja tehkää sellaisia asioita mistä tulee itselle ja perheelle hyvä olo. Jos haluat syödä niitä jouluruokia ja koristella kotia niin tee sitä, mutta älä tee vain siksi että jouluna muka kuuluu tehdä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntemani mies ei oikein perusta noista jouluvalmisteluista, mutta fiilistelee kumminkin sitten h-hetkenä. Kahden hengen joulun saa kasaan yhdellä kauppareissulla, jonka voitte yhdessä tehdä vaikka aattoaamuna.

Aloittajan kannattaisi satsata omaan joulunodotukseen jossain kodin ulkopuolella, katsella jouluikkunoita ja hommata nätti mekko.

Vierailija
24/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna ja lapsettomana on joulukin yhtä juhlaa, ei kiinnosta pätkääkään, mutta ei ole kukaan ulisemassa joulunviettoa... : )))

Vierailija
25/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jätä se sika, mutta

syö se edes joulusika

vaikka yksin.

Vierailija
26/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tuota että pitää itse tehdä laatikot. Ei se mitään jos haluaa tehdä omasta mielestäni kaupan laatikot ovat aivan hyviä. Muistan lapsuudesta kun joulunaika maatalossa alkoi joulukuun alussa kun laitettiin kapakala (lipeäkala) veteen likoamaan. Siinä sitten äiti leipoi pullat, vaalean- ja tumman kakun, vaaleita ja ruskeita pipareita, joulutorttuja itse tehdystä voitaikinasta, joululimput tehtiin itse. Lisäksi tehtiin maksa-, lanttu- ja perunalaatikkoa. Porkkanalaatikkoa ei silloin tehty. Kinkku paistettiin ja oli lipeäkalaa ja valkokastiketta. Lisäksi oli riisipuuroa ja rusinasoppaa. Lisäksi tehtiin kotikaljaa. Jotain joululahjojakin tehtiin itse. Isän tehtävänä oli hakea joulukuusi metsästä. Moni haikailee vielä tuontyyppisiä perinteitä vaikka naiset on nykyään töissä kodin ulkopuolella. Ja se sitten aiheuttaa sitä valtavaa joulustressiä.

Vierailija
27/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miestä ei kiinnosta niin miksi sä et voi viettää joulua muualla? Mieskin sais päivän rauhaa ja vois olla paremmalla tuulella.

Onko tää teidän sopiminen mennyt niin että sinä olet kysynyt "ollaanko joulu kahdestaan" johon mies on murahtanut jotain?

Vierailija
28/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankeaa, ymmärrän ap:tä. Jotkut ihmiset on tällaisia, tyyliin "meillä ei vietetä joulua, juhannusta, syntymäpäiviä, ne on lapsellisia. Eikä missään nimessä osteta aikuisille lahjoja". Mitähän tällaisten ihmisten elämä sitten on. Ikuista arkea, jossa ei mitään juhlaa, kohokohtaa tai  muisteltavaa. Mutta jos yhdessä vietettyjä juhlahetkiä haluaa, kyllä, niiden eteen on nähtävä vaivaa. 

Meillä ei vietetä-mitään noista,mutta ei meidän elämä ankeata ole! IHan huvikseen laitetaan arkena nätisti ruokia esille. Tai ostetaan joku kiva lahja,ihan vaikka maanantaina. Tai lakupötkö huvin vuoksi. "mennäänkö veijoessolle kahville" jee mummolle kylään...tuosta noin vaan,ilman mitään almanakkoja.

Vierailija
29/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi uusi mies tai mene pettämään sitä. Ei kukaan jaksa mitään mieslasta katsella. Miehen pitää olla perheen pää, ihan joka asiassa. Täällä Suomessa miehillä on niin paljon naishormonia kropissaan, että haluavat naisen äitihahmoksi ja itse rauhassa turvota sohvalla ja tietokoneen ääressä.

Juuri näin!  Suomalaisesta miehestä on tullut kummallinen vinkuva lapsi, joka ei tee mitään eikä mikään kiinnosta jos joku ei tee sitä valmiiksi.

Kaikki normaalit elämän asiat koetaan vaikeiksi ja hankaliksi, joista koitetaan parhaan mukaan luistaa. Kun nainen sitten tekee kaiken, aletaan siitäkin porata ettei homma olekaan oikein ja aina pitää hössöttää ja vaatia.

Eipä ne jouluruoat ja muut ihan itsestäänkään siihen pöytään lennä.

Vierailija
30/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille juhlien järjestäminen on tylsää, mutta juhlissa oleminen on ihan jees. Ei kuitenkaan niin jees, että alkaisi järjestellä juhlia siksi, että saisi kokea ne. Eikö se riitä että menette yhdessä kauppaan ja ostatte ne ruuat, jotka sinä valitsit?

Vierailija
31/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ruokaa, kynttilöitä ja kuusi? Mihin sä sitten miehen mielipiteitä tai osallistumista tarvitset? Paitsi korkeintaan kuusen hakemiseen?

Vierailija
32/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lopahtaisi kyllä itselläkin mielenkiinto jos toinen roikkuu koko ajan kyselemässä "mitä syötäisiin, mitä tehtäisiin, laitetaanko nämä vai nämä koristeet tänne ja tuonne"....

Jos miestä ei kiinnosta niin lopeta nyt hyvänen aika tuommoinen epätoivoinen vinkuminen ja ala tehdä joulua itsellesi, juuri niinkuin haluat. Mies kyllä osallistuu sitten jos kiinnostaa ja jos ei kiinnosta, niin et sinä voi väkisellä ketään pakottaa joulufiilistelyihin, sitten ainakin on molempien joulu pilalla.

Sairaan ahdistavaa tuollainen kontrollointi ja jatkuva kysely, koittakaa nyt olla itsenäisiä älkääkä roikkuko siinä kumppanissa niinkuin eläisitte jossain symbioosissa.

Nyt ei ole kyse siitä että yrittäisin väkisin saada miestä kokoajan osallistumaan omiin jouluintooiluihini, en itsekään ole mikään jouluhössöttäjä.  Mutta koska joulu vietetään kahdestaan ei mielestäni ole oikein että vain toinen tekee sitä joulua, ellei sitten asiasta olla sovittu etukäteen. Ja isoin huoleni tässä minulla on se että kun joulu koittaa ja olen oman panostukseni antanut, alkaa mussutus siitä miten ruoka on väärää jne. tai sitten ettei joulunviettoon osallistuta ollenkaan tai että minun suunnitelmat ja kuvitelmat eivät sovikaan miehelle. Kuten jo alussa kerroin en edes vaadi yhteiseltä joululta paljoa, mukava yhdessäolo ja jouluiset pienet askareet/ruoka riittäisi. Tuntuu myöskin ettei mies pidä tätä kahdenkeskeistä joulunviettoa minään, harmittaa koska itse näkisin mahdollisuuden ihan mukavaan jouluun. Ollaan kuitenkin aikuisia, eikä pukki ja lahjat pitäisi enää olla se pääasia.

-ap

Vierailija
33/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos jättäisit tekemättä. Ostat vaan tarpeellisen ja sitä mitä itse syöt. Miksi sinun pitäisi sietää tuollaista lapsellista käytöstä aikuiselta mieheltä. Olet ihan hiljaa ja käyt vähin äänin kaupassa. Ja osta itsellesi joku kiva joululahja.

Vierailija
34/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille juhlien järjestäminen on tylsää, mutta juhlissa oleminen on ihan jees. Ei kuitenkaan niin jees, että alkaisi järjestellä juhlia siksi, että saisi kokea ne. Eikö se riitä että menette yhdessä kauppaan ja ostatte ne ruuat, jotka sinä valitsit?

Ei mennä kauppaan, ruuat tilataan. Mies on lähinnä sitä mieltä että syödään tavallisesti kun kotona ollaan.

-ap

Vierailija
35/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mennä kauppaan, ruuat tilataan. Mies on lähinnä sitä mieltä että syödään tavallisesti kun kotona ollaan.

-ap

Eli mies on siis jo mielipiteensä kertonut. 

Vierailija
36/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä että miksi joidenkin erityisesti suomalaisten miesten on niiiiiiin vaikeata miellyttää puolisoaan? OK jos itse ei joulusta välitä, mutta onko nyt niin kovin vaikeaa yrittää tehdä jotain sellaista josta se puoliso pitää. Laittaa vaikka ne jouluvalot ja suunnitella jouluruuat yhdessä ja käydä yhdessä ostamassa ja juoda glögiä ja kuunnella joululauluja. Miksi tämän vaikeaa? Jos se joulu on toiselle tärkeä/ toinen toivoo että sitä vietetään miksi ei vaan voi sanoa että kun se rakas kerran on sinulle tärkeää niin tehdään vaan. Eikö tätä voisi ajatella vaikka joululahjana puolisolleen? Onko se oma aika, aika jolloin sitä pleikkaria saa pelata niin paljon tärkeämpää että yhtäkään tuntia ei voida uhrata siihen että laitetaan joulua yhdessä? En vaan ymmärrä näitä mieslapsia jotka eivät ota muita huomioon.

Vierailija
37/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos jättäisit tekemättä. Ostat vaan tarpeellisen ja sitä mitä itse syöt. Miksi sinun pitäisi sietää tuollaista lapsellista käytöstä aikuiselta mieheltä. Olet ihan hiljaa ja käyt vähin äänin kaupassa. Ja osta itsellesi joku kiva joululahja.

Niin aioin tehdäkin, tosin ruuat tilaan kotiin ja ostan itselleni niitä ruokia joita jouluna haluan syödä ja laitan ne koristeet esiin joita tykkään katsella, mutta silti tulee haikea mieli kun tuntuu että pitää teeskennellä että on kivaa viettää joulu kahdestaan kun olen tavallaan yksin viettämässä tai en tiedä yhtään miten paljon toinen aikoo osallistua. Ja mun tunteet vaihtelee  sen välillä että annanko toisen vaan kokonaan olla ja syön jouluaterian sitten vaikka yksin vai yritänkö ostaa toisellekin kaikkea mistä hän voisi pitää ja mikä ilahduttaisi.

-ap

Vierailija
38/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lopahtaisi kyllä itselläkin mielenkiinto jos toinen roikkuu koko ajan kyselemässä "mitä syötäisiin, mitä tehtäisiin, laitetaanko nämä vai nämä koristeet tänne ja tuonne"....

Jos miestä ei kiinnosta niin lopeta nyt hyvänen aika tuommoinen epätoivoinen vinkuminen ja ala tehdä joulua itsellesi, juuri niinkuin haluat. Mies kyllä osallistuu sitten jos kiinnostaa ja jos ei kiinnosta, niin et sinä voi väkisellä ketään pakottaa joulufiilistelyihin, sitten ainakin on molempien joulu pilalla.

Sairaan ahdistavaa tuollainen kontrollointi ja jatkuva kysely, koittakaa nyt olla itsenäisiä älkääkä roikkuko siinä kumppanissa niinkuin eläisitte jossain symbioosissa.

Nyt ei ole kyse siitä että yrittäisin väkisin saada miestä kokoajan osallistumaan omiin jouluintooiluihini, en itsekään ole mikään jouluhössöttäjä.  Mutta koska joulu vietetään kahdestaan ei mielestäni ole oikein että vain toinen tekee sitä joulua, ellei sitten asiasta olla sovittu etukäteen. Ja isoin huoleni tässä minulla on se että kun joulu koittaa ja olen oman panostukseni antanut, alkaa mussutus siitä miten ruoka on väärää jne. tai sitten ettei joulunviettoon osallistuta ollenkaan tai että minun suunnitelmat ja kuvitelmat eivät sovikaan miehelle. Kuten jo alussa kerroin en edes vaadi yhteiseltä joululta paljoa, mukava yhdessäolo ja jouluiset pienet askareet/ruoka riittäisi. Tuntuu myöskin ettei mies pidä tätä kahdenkeskeistä joulunviettoa minään, harmittaa koska itse näkisin mahdollisuuden ihan mukavaan jouluun. Ollaan kuitenkin aikuisia, eikä pukki ja lahjat pitäisi enää olla se pääasia.

-ap

Anteeksi nyt, mutta mulle jäi sellainen tunne, että oli sitten joulu tai juhannus, niin mies ei halua viettää sitä juuri sinun kanssasi kahden :/ Luulisi nyt kuitenkin edes jotenkin reagoivan, ja selkeästi kertovan, ettei halua mitään jouluja, lahjoja, tiettyjä ruokia, tai että ruoka voi olla mitä vaan, mutta ihan kuin haluaisi vältellä koko teidän yhteiselämää.

Meillä mies ei ole mikään kukkia tuova romantikko tms. mutta oppinut ainakin vuosien varrella kommunikoimaan, mitä olen koettanut sen saada tekemäänkin, en muuta pahemmin vaatinut. Hienoa, kun toinen kertoo toiveensa ja inhokkinsa, niin ei tarvitse miettiä, että josko se kuitenkin...

Kaiken huipuksi siitä on sukeutunut varsinainen jouluihminen mun myötä ja tosiaankin omasta halustaan. Meillä on jouluvalojakin kämppä täynnä, ja ulos virittelisi niin paljon, että saa toppuutella :)

Toivottavasti olen väärässä sun kumppanin suhteen. Mukavaa joulun odotusta nyt kuitenkin!

Vierailija
39/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä että miksi joidenkin erityisesti suomalaisten miesten on niiiiiiin vaikeata miellyttää puolisoaan? OK jos itse ei joulusta välitä, mutta onko nyt niin kovin vaikeaa yrittää tehdä jotain sellaista josta se puoliso pitää. Laittaa vaikka ne jouluvalot ja suunnitella jouluruuat yhdessä ja käydä yhdessä ostamassa ja juoda glögiä ja kuunnella joululauluja. Miksi tämän vaikeaa? Jos se joulu on toiselle tärkeä/ toinen toivoo että sitä vietetään miksi ei vaan voi sanoa että kun se rakas kerran on sinulle tärkeää niin tehdään vaan. Eikö tätä voisi ajatella vaikka joululahjana puolisolleen? Onko se oma aika, aika jolloin sitä pleikkaria saa pelata niin paljon tärkeämpää että yhtäkään tuntia ei voida uhrata siihen että laitetaan joulua yhdessä? En vaan ymmärrä näitä mieslapsia jotka eivät ota muita huomioon.

Siis niin, juuri tämä! Ei mun mielestä olisi ihan liikaa vaadittu, mutta toisaalta en halua pakottaa ketään viettämään aikaa kanssani jos se ei kiinnosta. Mutta sitten taas tulee surulliseksi kun tajuaa ettei ehkä ole sille toiselle sen arvoinen että näkisi vaivan. en tiedä...

-ap

Vierailija
40/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin aioin tehdäkin, tosin ruuat tilaan kotiin ja ostan itselleni niitä ruokia joita jouluna haluan syödä ja laitan ne koristeet esiin joita tykkään katsella, mutta silti tulee haikea mieli kun tuntuu että pitää teeskennellä että on kivaa viettää joulu kahdestaan kun olen tavallaan yksin viettämässä tai en tiedä yhtään miten paljon toinen aikoo osallistua. Ja mun tunteet vaihtelee  sen välillä että annanko toisen vaan kokonaan olla ja syön jouluaterian sitten vaikka yksin vai yritänkö ostaa toisellekin kaikkea mistä hän voisi pitää ja mikä ilahduttaisi.

-ap

Syöt jouluateriasi vaikka yksin. Mun mielestä sun kirjoituksistasi on jo käynyt ilmi, että miehellesi joulu tulee olemaan nyt samanlainen kuin mikä tahansa muukin viikonloppu. Ei sun tarvitse yrittää sitä hänelle muuksi muuttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi