Mikä oli se raja montako päivää piti olla juomatta ettei ole alkoholisti?
Ylihuomenna tulisi seitsemän päivää täyteen. Viikkohan se oli se raja, vai mitä?
Kommentit (37)
Ei siinä mitään rajaa ole:)
Mikään pinnistely ei osoita yhtään mitään.
Itse uskon mieluummin kohtuu käyttöön kuin päivien laskuun. Eli mieluummin vaikka parin centin väkiviinaryyppy ta lasi viiniä/ olutta päivässä kuin pers-auki kännit kerran viikossa.
Mä oon ollut vuoden raittiina. Kaveri 4 vuotta. Ollaan raitistuneita alkoholisteja molemmat. Tänä aikana kun työt itsellä vähenee ja parisuhde petti miehen juomisen akia (jolla ei ole omasta mielestään ongelmaa kun juo lärvit vaan 2 krt viikkoon ja aina rähinäviinaa) on lohdullista että yksi ei ikinä jätä riippumatta siitä mitä tekee tai maailmalla tapahtuu. Ja se on alkoholismi.
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon mieluummin kohtuu käyttöön kuin päivien laskuun. Eli mieluummin vaikka parin centin väkiviinaryyppy ta lasi viiniä/ olutta päivässä kuin pers-auki kännit kerran viikossa.
Mitä hyötyä on ”parin centin” viinaryypystä tai lasista olutta? Ei rentouta, ei juuri maistu, täysin tyhjän kanssa.
Olen ollut juomatta puoli vuotta. En keksi yhtään syytä juoda alkoholia. Kokeile sinäkin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on ”parin centin” viinaryypystä tai lasista olutta? Ei rentouta, ei juuri maistu, täysin tyhjän kanssa.
Mitä hyöyä ja etua on pers-auki kännistä? - Onko maailma ja elämä sinulle niin satuttava paikka, että uskot voivasi paea sitä "hetkeksi" sekoittamalla pääsi?
On tullut tosiaan nyt joku stoppi alkoholille, ei tee mieli enää lainkaan. Muutama kuukausi tosin vasta. Olen lätrännyt ja sekoillut tässä elämässä niin älyttömästi, että kukaan ei uskoisi. Epäusko valtaa omankin mielen, kun muistelee 25 vuotta tässä nyt taaksepäin, minun ei todellakaan pitäisi olla hengissä enää.
Jos viikon selvänä olo vaatii pinnistelyä, on takuulla alkoholisti.
Mutta ongelmaansa ei juoppo useinkaan tunnusta.
Harrastuskaveri on kukkunut yöt kotiviiniä juoden jo toista kuukautta.
Muutenkin on ollut vuosia enemmän juovuksissa kuin selvänä.
Nyt ihmeytelee, kun on sydämen rytmihäiriöitä.
Jos sinun pitää laskea päiviä, että koska taas voi juoda alkoholia, olet alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyöyä ja etua on pers-auki kännistä? - Onko maailma ja elämä sinulle niin satuttava paikka, että uskot voivasi paea sitä "hetkeksi" sekoittamalla pääsi?
Siltähän nimenomaan paetaan hetkeksi, se on rajumman tinaamisen koko pointti.
Jos se ei toimi, meillä olisi paljon vähemmän alkoholisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään välimuotoako ei ole? Kaikki on sinulle täysin mustavalkoista?
Jos raittiuspäiviä tarvitsee laskea kuin lapsi jouluaattoa odotellessa, niin kyllä se kertoo jotain.
Jos tuollaista mietit, olet alkoholisti.
Cooperin testi eli 12pv ilman viinaa on hyvä.
Ei kai siihen mitään virallista määrettä ole. Terveydenhoitajille ainakin näyttää opetetun että olut/viikko on jo alkoholismin rajoilla, niin tohkeissaan ne paasaa ja kyselee alkoholin käytöstä.
Juuri nuo jotka laskevat kuinka monta päivää voivat olla ryyppäämättä ovat alkoholisteja.
Viina koko ajan mielessä!
Ajattelen, että kyse ei ole siitä että pystyykö lopettamaan vaan siitä että haluaako. Itse varmaan teknisesti pystyisin mutta kun olen rehellinen, voin myöntää etten halua lopettaa juomista. Pystyisin olemaan juomatta ja esim raskausajat ja vauva-ajat olinkin, en ole lasten kanssa ollut päissäni. Mutta nykyään kun mietin, en halua lopettaa alkoholinkäyttöä ja se tekee minusta alkoholiongelmaisen. Alkoholisti en ainakaan päihdelääkärin mukaan ole, en ikinä juo itseäni sammuksiin ja pystyn olemaan juomatta. Alkoholiongelmaisia on vielä paljon isompi määrä kuin varsinaisia alkoholisteja.
Alkoholi aiheuttaa alkoholismia. Viikon jälkeen napsaa varsinkin kaupan kaljahyllyillä. Kuukauden jälkeen napsaa kun tulee tylsä hetki. Ottaisikohan sitä pari piristykseksi. Toimiihan se, mutta laskuri nollautuu. Mielestäni paras tapa käyttää alkoholia on totuttaa keho alkoholiin vaikkapa 6-12 annoksella päivässä. Silloin siitä saa irti parhaan nautinnon, kroppa vain kovilla.
Täyttä bullshittiä. Täällä jotkut alkoholikammoiset mammat paasaa mutulla. Alkoholistilla on pakonomainen tarve juoda alkoholia. Ei alkoholisti ole useaa päivää juomatta, jos alkoholia on saatavissa. On kuitenkin typerää kysellä jostain päivien määrästä ja liittää se alkoholismin määritelmään. Alkoholi voi olla ongelma, vaikka et olisi alkoholisti. Jos niitä päiviä pitää oikein laskea, niin kyllä alkoholi on varmasti jo terveydellinen ongelma, ja kannattaa miettiä, että mikä ajaa juomaan.
Ite otan olutta silloin kun tekee mieli ja sen määrän minkä haluan. Kaatokännääminen ei kuitenkaan kiinnosta, koska ei oluesta tule nautittua enää sen jälkeen kun niitä on kovin monta kurkkuunsa kumonnut ja huono olo siitä vain tulee jälkikäteen. Kaapit on täynnä viinaa, joka on ostettu drinkkien tekoa varten, mutta niitä ei ole juotu vaikka ne on siellä kaapissa ollut 5-6 vuotta. Silti muutamasta oluesta silloin tällöin tulee alkoholismiin viittaavia kommentteja henkilöiltä, joilla on sairas suhde alkoholiin. Isoisäni otti viinaa viikonloppuna salaa, koska suvussa alkoholi on niin hirveäksi koettu asia ja sitä ei saa juoda kuin jostain syystä, esim. kun ollaan lähdössä tansseihin tmv. Sääliksi käy, että pitää juoda salaa. Sitten isoisä kuoli ja päiviteltiin, kun varastossa oli niin paljon tyhjiä viinapulloja, että kuinka suuri ongelma hänellä oli alkoholin kanssa. No ei varmasti ollut. Jos ihminen elää n. 80 vuotiaaksi ja ottaa puolisen pulloa likööriä viikossa, niin kertyyhän niitä pulloja aikamoinen läjä, ja silti alkoholi ei välttämättä ole minkään tasoinen ongelma, jos ei sitten ole arvioijalla jotain pahoja ongelmia suhtautumisessa alkoholiin.
Jos alkoholin suuri käyttö näkyy naamassa, niin todennäköisesti se on jo sellainen ongelma, että asiaa kannattaa miettiä, vaikka ei alkoholisti olisikaan. Terveys menee pienemmälläkin käytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään välimuotoako ei ole? Kaikki on sinulle täysin mustavalkoista?
Esiin edellä kohuu käyttöä; en sitä, että alkoholista tulisi luopua kokonaan. - Itsestäni on kyllä toisinaan tylsää, kun joutuu selittelemään enempi juomattomuuttaan tai vain hyvin vähäistä alkoholin käyttöään, eikä sitä miksi siä on tarve juoda pers-auki kännit. En ymmärrä miksi alkoholilla halutaan ja pyritään pakenemaan. Ei minulla ole tällaista tarvetta lainkaan.
Kekkosen mukaan "jos olet vuodessa kuukauden, kuukaudessa viikon ja viikossa päivän" selvin päin niin ei ole ongelmaa.