Synnytyksen hinta?
Joo, tiedetään että Suomessa synnyttäminen on todella halpaa todellisiin synnytyksestä aiheutuviin kustannuksiin verrattuna, siitä ei nyt ole kyse. Pystytään maksamaan kyllä vaikka sinne reilun 600 €:n maksukattoon asti, jos niikseen tulee. Haluan nyt vain ennakoida, paljonkohan tuleva lasku synnytyksestä olisi.
Jos synnytys menee ongelmitta, niin paljonko voisi olettaa laskun olevan? Täälläpäin yksi sairaalassaolopäivä maksaa 34,8 €, eli se kertaa niin monta päivää kuin sairaalassa joutuu olemaan (yleisin kai 3 päivää). Mutta tuleeko muita kuluja? Maksetaanko erikseen toimenpiteistä, kipulääkkeistä, puudutuksista jne?
Kommentit (34)
Noin 100€.
Takana 6 normaalia synnytystä alakautta.. Ja kotiin päästy, ku vauvat olleet 2vrk..
Kolmisenkymppiä vuorokaudessa nykyään. Kaks vuotta sitten lasku oli alle satasen. Mikäs se maksukatto nykyään onkaan, anyone?
350 euroa, äiti kolme päivää teholla.
Tulipa mieleeni, etten ole saanut laskua Jorvista. Synnytin syyskuussa.. No, ei haittaa :)
Ei minulla ainakaan sektio maksanut yhtään ylimääräistä. Maksoin marraskuussa 9 osastopäivästä sen n. 33 euroa/vrk ja vain itsestäni en vauvasta.
Ei minulla ainakaan sektio maksanut yhtään ylimääräistä. Maksoin marraskuussa 9 osastopäivästä sen n. 33 euroa/vrk ja vain itsestäni en vauvasta.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 03:34"]Synnytys kulut vakuutus
[/quote]
Siis mitä?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:30"]Minulla meni sektioon ja vauva teholle... Olin lapsi vuodeosastolla yksin 5pv ja lapsi teholla 5pv, kummallakin meni täys maksu joten maksukatto meni täyteen... Kallista!
[/quote]
Vastasyntyneen tehohoito maksaa n. 2000 e/vrk josta tietenkin maksetaan vain muutama kymppi per vrk.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 05:20"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:30"]Minulla meni sektioon ja vauva teholle... Olin lapsi vuodeosastolla yksin 5pv ja lapsi teholla 5pv, kummallakin meni täys maksu joten maksukatto meni täyteen... Kallista!
[/quote]
Vastasyntyneen tehohoito maksaa n. 2000 e/vrk josta tietenkin maksetaan vain muutama kymppi per vrk.
[/quote]
Tässä ei kysytty todellisia kuluja, ap tietää ne mutta ei osaa laskea 34e x kuinka monta päivää on sairaalassa.
Siis maksaako jossain muka sektio erikseen?
Itse olen ollut kiireellisessä ja suunnitellussa sektiossa ja ihan tolla päivähinnalla menty.
Älkää jauhako kakkaa.
Hoitopäivämaksu äidille 49,50 e naistenosastolla. Synnytyssali hoitopäivämaksu äidille 49,50e. Maksuja ei peritä päällekkäisyyksistä eli jos naistenosastolta "käyt" synnyttämässä niin silloin menee vain naistenosaston hoitopäivämaksu.
Jos vauva joutuu vastasyntyneiden osastolle niin vauvasta menee silloin hoitopäivämaksu 49,50e.
Jos vauvalle annetaan antibioottia ja vauva jää äidin kanssa naistenosastolle niin silloin molemmista menee hoitopäivämaksu 49,50 e.
Hoitopäivämaksuihin kuuluu äidin ja vauvan kaikki särkylääkkeet, antibiootit, ruoat yms.
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:29"]
Tässä hintoja vuosituhannen vaihteesta. On siitä varmaan noussut, ettei enää näin halvalla kunnat pääse.
-Alatiesynnytys, ongelmia: noin 2 280 euroa.
-Alatiesynnytys, ongelmaton: noin 1 460 euroa.
-Keisarinleikkaus, komplisoitunut: noin 4 200 euroa.
-Keisarinleikkaus, ei-komplisoitunut: noin 2500 euroa.
-Abortti ja kaavinta, kohdun avaus: noin 1 460 euroa.
-Lääkkeellinen abortti: noin 300 euroa.
terve.fi
[/quote]
MIKÄ SIINÄ ON ETTÄ IHMISET EIVÄT OSAA LUKEA? OLEN SANONUT 4 KERTAA TÄSSÄ KETJUSSA (ENSIMMÄISEN KERRAN ALOITUSVIESTISSÄ), ETTÄ TIEDÄN KYLLÄ PALJONKO SYNNYTYS KUNNALLE MAKSAA. Kysymys oli siitä, paljonko itselle tulee todennäköisimmin maksettavaa.
AP