Kaveri sanoi että lapsettomuus on luonnon valinta, vaikka
Tietää että kohtuni poistettiin sillä se vaurioitui niin pahasti auto-onnettomuudessa.Kyllä ihminen osaa olla julma!
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:00"]Se kaveri voi olla stressaantunut lastensa kanssa ja on ehkä jopa kateellinen lapsettomille tai sellaisille joilla on vain yksi lapsi, mutta ei tietenkään halua myöntää tätä itselleen vaan pyrkii loukkaamaan lastenteko-ongelmaisia ilkeillä kommenteilla jottei tarvitsisi käsitellä omia ongelmiaan. (En meinaa että tämä oikeuttaisi noita kommentteja, vaan että vika tosiaan on kaverisi päässä)
[/quote]
Näin mäkin luulen. Ne on aina just noita kaneja jotka näin puhuu.
Aivan ääliömäistä puhua luonnonvalinnasta nykyään. Jos aletaan miettiä luonnonvalintaa tosissaan, niin narkkien, työttömien ja sen semmoisten lasten pitäisi antaa kuolla nälkään, koska on vain evoluutiota, ettei sellaiset geenit saa jatkoa, jotka ei pysty jälkeläisiään ruokkimaan. Samoin kaikki raskausvaivat ja pienten lasten sairaudet pitäisi jättää hoitamatta, koska on geneettisesti huono, että päästetään tuollaisia "heikompia yksilöitä" jäämään henkiin ja jatkamaan huonompia geenejään. Ts. luonnonvalinta pääsisi toimimaan monessa muussakin kuin itse lisääntymisessä.
Olen ruma ja köyhä. On luonnonvalintaa kun olen tietoisesti päättänyt olematta lisääntyä, mulle on tehty 1 abortti. Suvussani on mielisairauksia.
Voit tehdä oman luonnonvalintasi ja heivaa kaveri. Nykyaikana ei voida edes puhua luonnonvalinnasta. Ihminen lääkärinä puuttuu kaikkiin sairauksiin ja onnettomuuksissa vammautuneihin , antibiootit ja rokotteet on keksitty. Se on luonnonvalintaa jos annetaan yksilön selvitä itse. Tätä ei ihmiskunnassa ole tapahtunut sen jälkeen kun laskeuduimme puista.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 10:41"]
Kyllä lapsettomuus on luonnonvalinta. Se että joutuu nuorena onnettomuuteen ja kohtu poistetaan eikä ehdi saada lapsia, on onnettomuus. Mutta luonnossa tapahtuu onnettomuuksia ja ihmisiä kuolee myös onnettomuuksiin. Se on ihan yhtälailla luonnollista luonnon toimintaa karsia täältä väestöä, kuin sairaudetkin. Joku ei sitten kuole onnettomuudessa, mutta lisääntymisterveys vaurioituu. Se on ihan samalla tavalla luonnon karsintaa ja luonnonvalinta.
[/quote]
Kyllä sinä olet nyt aivan hakoteillä vai oliko kommenttisi vitsi. Luonnonvalinta on darwinistinen termi, jolla tarkoitetaan luonnossa tapahtuvaa karsiutumista siitä syystä, että tietyt elinolosuhteet suosivat tietynlaisia ominaisuuksia. Tällainen liikenneonnettomuudessa tapahtuva vahingoittuminen ei ole luonnonvalintaa. Liikenneonnettomuus voi kohdata aivan ketä tahansa, joka sattuu olemaan väärässä paikassa väärään aikaan.
Muutenkin luonnonvalinnan soveltaminen ihmisen lisääntymiseen ei toimi tai toimii hyvin rajoitetusti, mutta Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa ei oikeastaan ollenkaan. Täällä kuka tahansa voi lisääntyä ensinnäkin siksi, että suurin osa saavuttaa aikuisuuden eli lisääntymisiän. Toiseksi kuka tahansa voi löytää kumppanin, ainakin jokainen nainen voi, sillä naisia on nuorissa lisääntymisikäisissä ikäluokissa miehiä vähemmän. Naiset pääsevät siten valitsemaan miehistä mieleisensä. Miehillä on vaikeampaa löytää lisääntymiskumppania ja heidän osaltaan syntyy jonkinlaista valintaa. Toisaalta mies voi lisääntyä koko ikänsä. Näinpä miehillä on aikaa etsiä sopivaa kumppania vaikka kuuskymppiseksi. Nykyisin kumppanin voi myös löytää Suomen rajojen ulkopuolelta. Lisäksi koska ihmiset eroavat sankoin joukoin, voi lisääntyä sellaisen naisen kanssa, jolla on jo lapsia jonkun toisen miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 10:47"]
Mikähän siinä on ettei luonto valitse yhtään silloin kun narkit ja alkoholiongelmaiset ja mielenterveysongelmaiset saa lapsia, nehän nyt vahingoittaa lapsen elämää miljoona kertaa enemmän kuin jokin lisääntymisterveyden ongelma. Mieleterveysongelmaiset varsinkin tuntuu lisääntyvän kuin kanit kun rahkeet ei riitä työelämään jne. Siinä on oikeasti porukka joista on haittaa yhteiskunnalle ja ihan helvetisti, toisin kuin hedelmöityshoidoilla saaduista lapsista. Samoin he haittaavat niitä omia lapsiaan miljoona kertaa pahemmin kuin hedelmöityshoidoilla lapsen hankkiva.
[/quote]
Niin. Luonto ei ole moralisti. Se ei jaa ihmisiä hyviin ja pahoihin. Ei ylä- tai alaluokkaan. Ei hoe wt, wt, wt.
[/quote]
Amen. Juuri tätä moni ei vaan pysty ymmärtämään keskellä länsimaista pikkuporvari elämäänsä. Että miks mä en saa ostaa 45-vuotiaana kehitysmaasta lasta, kun mun tekee nyt mieli?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 10:47"]
Mikähän siinä on ettei luonto valitse yhtään silloin kun narkit ja alkoholiongelmaiset ja mielenterveysongelmaiset saa lapsia, nehän nyt vahingoittaa lapsen elämää miljoona kertaa enemmän kuin jokin lisääntymisterveyden ongelma. Mieleterveysongelmaiset varsinkin tuntuu lisääntyvän kuin kanit kun rahkeet ei riitä työelämään jne. Siinä on oikeasti porukka joista on haittaa yhteiskunnalle ja ihan helvetisti, toisin kuin hedelmöityshoidoilla saaduista lapsista. Samoin he haittaavat niitä omia lapsiaan miljoona kertaa pahemmin kuin hedelmöityshoidoilla lapsen hankkiva.
[/quote]
Niin. Luonto ei ole moralisti. Se ei jaa ihmisiä hyviin ja pahoihin. Ei ylä- tai alaluokkaan. Ei hoe wt, wt, wt.
[/quote]
Amen. Juuri tätä moni ei vaan pysty ymmärtämään keskellä länsimaista pikkuporvari elämäänsä. Että miks mä en saa ostaa 45-vuotiaana kehitysmaasta lasta, kun mun tekee nyt mieli?
[/quote]
Ei sitä tajua moni parikymppinenkään pariskunta, joka popsii hormoneita ja ravaa hoidoissa jotta saisi lapsen. Kun me nyt halutaan, vaikka me ei voida saada. Kun kaverillakin niinq on.
Lapsettomuus ON luonnonvalinta. Ollaan 27-vuotiaita ja yritetty lasta nyt 6 vuotta, hoitojakin on tehty. Minulle ei ainakaan koskaan ole ollut vaikea ymmärtää tahattomasti lapsettomana että se on luonnonvalinta. Hoidot sotii luontoa vastaan ja koen niistä huonoa omaatuntoa, mutta minun on yksinkertaisesti PAKKO käydä se tie, koska muuten itkisin sitten 20 vuoden päästä että miksi en yrittänyt ja kokeillut kaikkia keinoja. Tietäisin että se olisi minulle henkisesti vaikeampaa olla kokeilematta hoitoja. Ajattelen tässä asiassa itseäni, en luontoa. Mutta tiedän, että luonto valikoi ne jotka lisääntyy ongelmitta.
Nämä empatiakyvyttömät kusipäät on ihmiskunnalle paljon haitallisempaa kuin pari lapsetonta. Pahimmilla voi osua omaan nilkkaan sitä kautta että lapsista tulee veloja, veemäisen lapsuuden lannistamina.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:58"]Lapsettomuus ON luonnonvalinta. Ollaan 27-vuotiaita ja yritetty lasta nyt 6 vuotta, hoitojakin on tehty. Minulle ei ainakaan koskaan ole ollut vaikea ymmärtää tahattomasti lapsettomana että se on luonnonvalinta. Hoidot sotii luontoa vastaan ja koen niistä huonoa omaatuntoa, mutta minun on yksinkertaisesti PAKKO käydä se tie, koska muuten itkisin sitten 20 vuoden päästä että miksi en yrittänyt ja kokeillut kaikkia keinoja. Tietäisin että se olisi minulle henkisesti vaikeampaa olla kokeilematta hoitoja. Ajattelen tässä asiassa itseäni, en luontoa. Mutta tiedän, että luonto valikoi ne jotka lisääntyy ongelmitta.
[/quote]
Miten se luonto ne valikoi :D? Miettikää nyt edes hetki omilla aivoillanne.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:01"]
Nämä empatiakyvyttömät kusipäät on ihmiskunnalle paljon haitallisempaa kuin pari lapsetonta. Pahimmilla voi osua omaan nilkkaan sitä kautta että lapsista tulee veloja, veemäisen lapsuuden lannistamina.
[/quote]
Todennäköisesti paremminkin näiden tahattomasti lapsettomien vihaajien lapsille tulee lapsettomuusongelmaa jossain vaiheessa. Olisi hienoa nähdä, mitä sitten tapahtuu. Hylkäävätkö sitten omat lapsensa, jos ne päättääkin mennä hoitoihin..
33, no jos omasta lapsestani tulisi lapseton niin hän tietäisi kyllä kantani asiaan jo etukäteen. Pystyn olemaan ilman lapsenlapsia mieluummin, kuin että saisin sairaita lapsenlapsia jotka on tehty koeputkessa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:06"]
33, no jos omasta lapsestani tulisi lapseton niin hän tietäisi kyllä kantani asiaan jo etukäteen. Pystyn olemaan ilman lapsenlapsia mieluummin, kuin että saisin sairaita lapsenlapsia jotka on tehty koeputkessa.
[/quote]
Amen. Sitä paitsi minulla on 3 lasta, jos yhdelle kolmesta tulee lapsettomuusongelmaa, niin uskon että saan kyllä lapsenlapsia jossain vaiheessa muiden lasten kautta.
No muistakaahan että syöpäkin on luonnonvalintaa. Että jos sellainen tulee niin kieltäydytte hoidoista. Kuten kaikkien muidenkin sairauksien hoidosta.
Se kaveri voi olla stressaantunut lastensa kanssa ja on ehkä jopa kateellinen lapsettomille tai sellaisille joilla on vain yksi lapsi, mutta ei tietenkään halua myöntää tätä itselleen vaan pyrkii loukkaamaan lastenteko-ongelmaisia ilkeillä kommenteilla jottei tarvitsisi käsitellä omia ongelmiaan. (En meinaa että tämä oikeuttaisi noita kommentteja, vaan että vika tosiaan on kaverisi päässä)