Sanahirviö mikä ärsyttää eniten
Kun Sauli Niinistö käytti sanaa maalitus, niin tuntuu että jokainen poliitikko toisti tuota sanaa kuin papukaija. Ärsyttää todella paljon tuo sana. Maalittaminen kuuluu jalkapalloon.
Kommentit (27)
No tässä tapauksessa se on tuo käyttämäsi sana "mikä". Sen olisi pitänyt olla joka
Asioita ei nykyään kerrota tai ilmaista, vaan ne sanoitetaan tai sanallistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää joka kerta, kun joku käyttää relatiivipronominina mikä-sanaa, kun pitäisi olla joka.
Mua ärsyttää kun en itse aina muista. Sivusta.
Diversiteetti. Intersektionaalinen.
epäjärjestelmällistyttämyydessänsäkkäänköhän. Siis aivan tihkatiuhaan vilisee radiojuontajien puheessa, joka lauseessa vähintään kerran tulee
Kyllä ne on niimpä, juurikin ja enään.
Tiimihenkinen. Jos jossain vaikka työhakemuksessa lukee se, heitän roskiin.
Fudis on aika outo sana. Mitä se tarkoitta? Foodball? Ruokapallo? POelaako joku edam-juustopallolla. Voi olla kipeää potkaista semmoista. Saattaa vähän jalka murtua ja pääkin jos ottaa satasta lentävän eedam-pallon päällään vastaan. yhtä hullua ku se atsteekkien pallopeli
Kun jotain tehdään PIETEETILLÄ, arrgh... Eikö voi käyttää normaalia kieltä!
Vai sitä mieltä on aloittaja. no, se minuakin eniten ärsyttää. Mutta vain väärinkäytettynä.koska aloituksesi oli toteamus eikä kysymys, tuo "mikä" oli ihan oikea pronominivalinta tällä kertaa
Minua ärsyttää joka kerta, kun joku käyttää relatiivipronominina mikä-sanaa, kun pitäisi olla joka.