Antaisitteko 16v lapsenne ottaa
Antaisitteko 16v lapsenne ottaa kielilävistystä? miksi/miksi ei?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:03"]
Mutta arvatenkin on selvää ettei meillä lapset alkoa tule juomaan..
[/quote]
Ei varmaan...ei niin..ei missään nimessä...todella uskottavaa.
Ise otin vasta 20v eikä ole ittellä eikä muille tutuille tullu tulehduksia, omaa työnhankintaa(lastenhoitaja) ei ole kielilävistys haitannut :)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:16"]
Ise otin vasta 20v eikä ole ittellä eikä muille tutuille tullu tulehduksia, omaa työnhankintaa(lastenhoitaja) ei ole kielilävistys haitannut :)
[/quote]
On tehtäviä joita kielilävistys todellakin haittaa. Asiakaspalvelijalla ei välttämättä voi olla muita lävistyksiä kuin korvakorut.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 20:39"]
Antaisitko juoda viinaa, polttaa tupakkaa, yms yms, koska kuitenkin tekisi (oletuksesi mukaan) samaa aikuisena? Antaisitko 15-vuotiaan, entä 12-vuotiaan samalla perusteella? Miksi et uskalla käyttää auktoriteettia ja sanoa ei? Lapsesi voisi olla jopa kiitollinen myöhemmin.
[/quote]
16v antaisin polttaa ja juoda jos siltä tuntuu. Tuon ikäistä on mahdoton kieltää koska tekee sen kumminkin, joten siitä vaan viinaa huuleen.
[/quote]kotoa se kaikki lähtee, 16 v ei ota jos luottamukselliset välit vanhempien kanssa. mitä siitä tulee jos 16 vuotiaana viinalla läträtään
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:16"]
[/quote]
On tehtäviä joita kielilävistys todellakin haittaa. Asiakaspalvelijalla ei välttämättä voi olla muita lävistyksiä kuin korvakorut.
[/quote]
Mitä haittaa kielikorusta on mussään tilanteessa, kun ei se näy mihinkään :D?? Huoh mammat luulee tietävänsä
Kyllä kielikorun näkee kun ihminen puhuu. Ainakin mä olen nähnyt useita.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:27"]Kyllä kielikorun näkee kun ihminen puhuu. Ainakin mä olen nähnyt useita.
[/quote]
Riippuu suusta ja tietty korusta, itsellä on häivekoru töissä eikä oo kukaan huomannut :) Nykypäivänä tatuoinnitkin voi meikata täydellisesti pois, mikään ei ole ikuista.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:16"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Minulla oli kielilävistys yli 5 vuotta, eikä sitä koskaan kukaan huomannut. Töissä käytin vielä varmuudeksi läpinäkyviä palloja. Korvakorut taas ovat monessakin työssä iso miinus.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 20:43"]
Mitä iloa on lävistetystä kielestä?
[/quote]
Ilmeisesti et oo saanu suihinottoa ikinä mieheltä, jolla on kielikoru? :D
Ja kun sitä osaa ottaa avuksi, niin kuulemma tuntuu ihan taivaalliselta... Tuo boostia, sitä hyötyä siittä on ;) Varmaan ainoa lävistys, mitä ei ulkonäön vuoksi kannata hommata :D
Antaisin, koska itsekin otin alaikäisen, enkä nää siinä mitään ongelmaa
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:56"]
Antaisin, koska itsekin otin alaikäisen, enkä nää siinä mitään ongelmaa
[/quote]
Taisit tehdä lapsenkin alaikäisenä, etkä nähnyt siinäkään mitään ongelmaa :D
Äitini kielsi ottamasta, päätin ottaa salaa. Pidin vuoden, sit tajusin kuinka naurettavaa se koru on ja otin pois.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 20:43"]
Mitä iloa on lävistetystä kielestä?
[/quote]
Ilmeisesti et oo saanu suihinottoa ikinä mieheltä, jolla on kielikoru? :D
Ja kun sitä osaa ottaa avuksi, niin kuulemma tuntuu ihan taivaalliselta... Tuo boostia, sitä hyötyä siittä on ;) Varmaan ainoa lävistys, mitä ei ulkonäön vuoksi kannata hommata :D
[/quote]
No kyllä minä en ottanut kielilävistystä minkään hiton suihinoton vuoksi, en sitten teistä homoista tiedä. Minä otin ihan omaksi ilokseni. Ei sitä kukaan koskaan edes nähnyt, minulla on sellainen suu, enkä naura kuin se innon Marko.
sitä mä vaa en ymmärrä minkä ihmee takii porukat kieltää lävistysten oton, koska jos "lapsi" ei osaa hoitaa lävistystään oikein ja se tulehtuu ja näin, NIIN se on tämän oma vika ja näin ollen saa siitä opetuksen, "lapsen" kieli/naama/vartalo siinä kärsii ei porukoiden. jotkut lävistysliikkeet eivät tee edes alaikäisille koruja, mutta joissakin liikkeissä ikäraja että saa ilman porukoitte lupaa on 16v.. itse kävin ensimmäisen kielikorun ottamassa juuri samana pvnä kun täytin 16v. siitä noin 3kk eteen päin otin kaksi sivuille, eli näin ollen minulla on 3 korus kielessä, eikä yksikään ole tulehtunut missään vaiheessa, kohta täytän 18 ja kaikki on vielki säilyny ilmantulehduksia, samoin naamassani olevat lävistykset, bridge,huulikorut &poskikoru on säilyny ilman mitään tulehduksia :b
Itse otin 15-vuotiaana, eikä siinä mitään vanhemmilta kysytty, miksi olisi pitänytkään?
En anna. Jos se oikeasti haluaa sen, niin odottaa sen pari vuotta ja menee ottamaan kun on ikää.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:19"]
[/quote]
Itse olen ollut jo pari vuotta töissä asiakaspalvelijana. Minulla on korvissa yhteensä 8 reikää, huulilävistys, kielilävistys sekä pari tatuointiakin (piilotettavissa paikoissa). Eli nykypäivänä ei oikeastaan enää haittaa edes työnhakua. Ainoa mikä mieleen tulee, on paikat joissa täytyy olla tarkkana hygienian kanssa.
Sitten asiaan. Itse otin kielilävistyksen 16-vuotiaana. Nyt olen siis 21. En ole katunut päivääkään. Äitini ei allekirjoittanut lupalappua joten etsin lävistäjän joka tekee alle 18-vuotiaille. Lävistäjä oli asiantunteva ja osasi hommansa. Katsoi mm. kielestä suonet (joillekin ei voi edes tehdä!). Kieli turposi pariksi viikoksi lävistyksen ottamisen jälkeen, mikä on ihan normaalia. Olin tämän ajan kaverillani.
Mielestäni vanhempien pitäisi keskustella lastensa kanssa tällaisista asioista. Kielilävistys ei ole ehkä hyvä ensimmäiseksi lävistykseksi, sillä se vaatii aika paljon ylläpitoa ja hoitoa. On kuitenkin hyvä käydä yhdessä läpi riskit ja maksut. Jos lapsi lävistyksen haluaa ottaa, hän sen ottaa jossakin. On sitten mielummin tukena ja apuna.
Itse olen ollut kymmenen vuotta asiakaspalvelutöissä, eikä kukaan ole koskaan kielilävistyksestäni valittanut.
Miten estät, nuori ottaa jos ottaa.
En antaisi. Ja jos tulisi kotiin kieli lävistettynä niin veisin juttelemaan lastensuojelijalle.
Minulla on lävistyksiä ollut nenässä, kielessä, navassa. Onko enää? Ei. Tekisinkö toisin? Kyllä.
Tatuointia ei todellakaan lapseni tule saamaan, minulla on sellainenkin. Hommasin monen vuoden haaveilun jälkeen ja se on ollut tuossa iholla 10 vuotta.
Minun lapset tahtoo välillä kaikenlaisia muttei ne kaikkea haluamaansa saa. Ihostani näkee että siihen on tuikittu reikiä. Ei ehkä kiinnosta teiniä mutta ei se kaikki kaunista ole, enää tälläi vanhempana. Tatuoinnin pidän vaikka alkaisin sitä häpeämään.
Alaikäisen keho ei ole valmis alkoholille, käsittämätöntä että joku siitä edes kirjoittaa! Vähän lukea voisi mitä alkoholi tekee sisäelimille tai aivojen toiminnalle, vaikka näin alkuunsa. Mutta arvatenkin on selvää ettei meillä lapset alkoa tule juomaan..
Lapsi ehtii ihan hyvin odottaa tuota lävistämistään kunnes on täysi-ikäinen. Itse en pidä sitä sallittuna että kukaan lävistää alaikäisiä ja siitä nostaisin metelin jos niin tekisi.
Nii ja tukka yms: kyllä minä pidän sitä tärkeänä että minkälaisen tukan lapsi leikkauttaa. Ei kaikki vaan toimi, natsi ehkä äitinä mutta pidän kyllä rajat. Anoppi ei antanut ottaa hiusväriä, edes luonnollista väriä teini-ikäisille (eikä ole ituhippi tai muutenkaan poikkeava) mutta päätti että lapsien tukat on normaalit, leikkaus oli hänen päätös ja normaali se on ollut sittenkin kun lapset kasvoi täysi-ikäisiksi.