Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Mikä on sopiva summa annettavaksi häälahjaksi..

Vierailija
04.05.2014 |

...kaveripariskkunnalle, joka järjestää hääjuhlan paikallisella seurojentalolla normaaleine pitopalveluruokailuineen ja juomatarjoiluineen? Meiltä osallistuu vain 2 aikuista juhliin ja mietin, että paljonko pitäisi laittaa rahaa lahjatilille.

Pari on selkeästi korostanut koko ajan tarvitsevansa vain ja ainoastaan rahaa, mikä itseäni hieman ärsyttää, mutta kai se on nykyajan trendi.

Paljonko on nykyään sopiva summa? Kyseessä normaalituloiset työssäkäyvät pulliaiset, siis sekä tuo hääpari, että me kaksi jotka olemme juhliin menossa. :D

Kiitos jos viitsitte vastata!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up...

Vierailija
2/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 50 €/hlö, eli 100 € pariskunnalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa?

Vierailija
4/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sen verran että maksatte oman osanne juhlien tarjoilusta. Eli vähintään 50/lärvi.

Ottakaa huomioon että kaikki esineet ja asiat joiden nimessä on "hää" esim. Hääkakku maksaa vähintään tuplat verrattuna tavalliseen.

Vierailija
5/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO melkein se 50 eur/pariskunta riittäisi jos ei kovin lähteisiä tuttuja. Mielestäni 100 on jo aika paljon... jos menisi koko perheenä niin sitten ehkä vaikka silloinkin tuntuu paljolta.

Vierailija
6/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 17:32"]

Ainakin sen verran että maksatte oman osanne juhlien tarjoilusta. Eli vähintään 50/lärvi.

Ottakaa huomioon että kaikki esineet ja asiat joiden nimessä on "hää" esim. Hääkakku maksaa vähintään tuplat verrattuna tavalliseen.

[/quote]

Mitä helkkaria? Eiköhän ne kulut ole pariskunnan oma ongelma, kun halusivat häät ylipäätään järjestää.

Ei vieraiden tarvitse omia kulujaan maksaa, todellakaan.

Vierailija
7/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta rahatilanteesta, ystävyyssuhteen tiiviydestä/läheisyydestä ja hääparin sekä teidän yleisestä elämäntilanteesta riippuen sopiva summa on mun mielestä 60-100e. 

Vierailija
8/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin varmaan 50-100 €

Vierailija
9/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 50 € / pariskunta on ihan ok.

Mikä ihme sääntö toi on taas, että "omat syömiset pitäis kustantaa"? Oikeesti, harvalle se toisten häät nyt on sellainen ilo, että maksaisi niihin osallistumisesta. Juhlan järjestäjä järjestää juhlan ja saa lahjoja jos saa. Ällöttää nää "keräämme matkakassaa blaa blaa" ja yhtälailla täysin tilannetajuttomat, joilla halvinkin lahjalistan lahja on 200 €.

Häät on kuitenkin usein myös sellainen juhla, jossa pariskunnan kumpikin osapuoli on jo maksanut morsiamen/sulhasen poltareista 50-100 € per naama, jos edes nykyisin riittä. Lahja on olla hengessä mukana ja osallistua juhliin. Lahja voi olla vaikka kuinka pieni jos se on ajatuksella hankittu.

Vierailija
10/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-70

Vierailija
11/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e/ pariskunta.

Vierailija
12/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mikään sääntö ole että omat kulut pitää maksaa. Vastasin vain ap kysyjälle oman kantani asiaan.

Voihan sitä ainoastaan piirtää itse kauniin kortin, rynnätä ekaksi ottamaan ruokaa ja vetää juotavaa kun kerta ilmaiseksi saa.

Vierailija
13/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin 50 e.

Vierailija
14/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ laittaisin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän