Mielipiteitä? Kuuluuko teistä
ilmoittaa, jos lapsi tulee toisen vanhemman viikolla toiseen kotiin yllättäen avaimillaan hakemaan tavaroita?
Meillä nimittäin kävi tänä aamuna ovi klo 10 ja miehen lapsi tuli hakemaan jotain tavaraansa täältä. Olisimme voineet olla juuri vaikka seksiaktissa eteisen lattialla.
Mun mielestä olisi kohteliasta toiselta vanhemmalta kysyä, voiko tulla eikä vaan ajaa pihaan!!
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:06"]Onhan se kuitenkin lapsen koti ja jos lapsella on avainkin sinne, niin se on vaan sitten elettävä niin ettei naiskennella missä sattuu. Niin muutkin tekevät, joilla on lapsia.
[/quote]
Niinkö. Jos lapsi on vaikka hoidossa niin elätte varmasti sen ajan olettaen, että kukaan ei tule yllättäen sisään. Sitäpaitsi, uusperheet ja ydinperheet eivät ole ihan sama juttu. Mun mielestä ihan alkeellisia käytöstapoja kysyä, sopiiko tulla. Ap
[/quote]
No jos miehesi on vaikka työmatkalla, niin eikö hänkään saa tulla aikaisemmin ilmoittamatta kotiin?
[/quote] Naulan kantaan! :-D
[/quote]
No ei tuo ole millään lailla verrattavissa oleva tilanne. Mieheni asuu täällä, hänellä ei ole muuta kotia. Lapsen suhteen on päätetty vuoroasumisesta. Mutta jep, olemme AINA varmistaneet lapsen äidiltä, sopiiko tulla käymään, jos on hänen kodistaan jotain tarvinnut hakea. Ensi viikonloppuna taitaakin olla sitten tarpeita juuri la- ja su-aamuina klo 9. Emmekä enää ilmoita. Hän onkin sopivasti yh, joten ties mikä näky oven takana odottaa. Taidan mennä itsekin siihen oven taakse seisomaan. Ap
[/quote]
Täällähän on joskus myös teilattu äitipuoli, joka piti vääränä sitä, että miehen ex hiippaili hänen kodissaan, kun he olivat miehen kanssa pois. Av:laisten mielestä oli ihan okei, että lapsi "esittelee huonettaan" äidilleen mitään lupia kysymättä. Samalla logiikalla lapsihan voisi esitellä huoneensa myös minulle, äitipuolelle, eikä siihen mitään lupia tarvita. Mennään vaan yllättäen sisään avaimilla. Lapsihan vaan menee kotiinsa, herranen aika.
Olisihan se hyvä että se toinen vanhempi ilmoittaisi että lapsi on tulossa, ei kuitenkaan niin että lapsi itse joutuisi ilmoittamaan, koska se on hänelle koti.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 15:56"]
Toki kotiinsa pitää saada tulla koska vain ja jos ette ole asiasta etukäteen jutelleet, niin se tuskin on lapsen vika. Puuhailkaa oven takana, pakkoko se on koko huushollia kuksimispaikkana käyttää.
[/quote]
Näin juuri! Kauheaa elämää nykylapsilla.
Olisikohan tässä nyt järkevintä, että toimisitte niinkuin aikuiset toimivat. Eli, miehesi soittaisi sille exälleen ja he keskustelisivat tästä asiasta ja miehesi sopisi hänen kanssaan, että vastaisuudessa ilmoitettaisiin etukäteen, mikäli lapsi tulee teille omilla avaimilla.
Sitten juttelisitte myös lapsen kanssa erikseen ja sopisitte tämän myös hänen kanssaan.
Ettei tarvitsisi mennä tuollaisiin lapsellisuuksiin, että alat ravaamaan siellä lapsen äidin ovella ilmoittamatta, kiusallakin, kun se lapsi nyt kävi ilmoittamatta teillä .
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:30"]Olisihan se hyvä että se toinen vanhempi ilmoittaisi että lapsi on tulossa, ei kuitenkaan niin että lapsi itse joutuisi ilmoittamaan, koska se on hänelle koti.
[/quote]
Näin juuri. Siksipä kirjoitinkin, että kyseessä on exän törkeä käytös, ei lapsen niinkään. Kummasti sekin sai alapeukkuja. Ap
Harrastatteko useinkin seksiä eteisen lattialla? Onko lattiaseksi jotenkin parempaa seksiä kuin sängyssä harrastettu seksi? Pitäisikö alle ottaa edes jokin patja ettei selkään sattuisi kova lattia?
Eikös sen nyt kuitenkin ole lapsen toinen koti, vaikka sinäkin siellä asut?
Eikö myös sen toisen vanhemman koti ole lapsen koti? Ihan ok tulla käymään, paitsi tietysti katkeran äitipuolen näkökulmasta...
Minulla on aikuisia lapsia ja teini-ikäisiä. Kotoa pois muuttaneet, aikuiset lapsemme saavat edelleen tulla koska vaan haluavat, yksin tai perheineen, eikä tarvitse ilmoittaa. Katsomme tämä on heidän kotinsa edelleenkin.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:40"]Eikö myös sen toisen vanhemman koti ole lapsen koti? Ihan ok tulla käymään, paitsi tietysti katkeran äitipuolen näkökulmasta...
[/quote]
Kyllä, on ihan ok tulla käymään mutta ei ilmoittamatta. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:21"]
Minusta on aina korrektia ilmoittaa tulostaan, vaikka vain soittaa ovikelloa ennenkuin työntää oman avaimensa oveen. Oli minkäikäinen lapsi tahansa.
Lapset kannattaa kasvattaa niin, että he kunnioittavat toisten reviiriä. On sitten aikuisena helpompaa.
[/quote]
Jep, parempi opettaa lapsille, että toisen reviirillä ja vain tiellä. Vuoroviikkolapsella ei ole kotia ollenkaan, on vain viikottain vaihtuva osoite, johon saa nöyränä ja kiitollisena mennä oikealla viikolla.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:42"]Minulla on aikuisia lapsia ja teini-ikäisiä. Kotoa pois muuttaneet, aikuiset lapsemme saavat edelleen tulla koska vaan haluavat, yksin tai perheineen, eikä tarvitse ilmoittaa. Katsomme tämä on heidän kotinsa edelleenkin.
[/quote]
Olette aika erikoista sakkia. En minä voi mennä vanhemmilleni ilmoittamatta, tulisi mieleenkään. Ei minulla tosin ole avaimiakaan ollut sen koomin, kun pois muutin. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:21"]
Minusta on aina korrektia ilmoittaa tulostaan, vaikka vain soittaa ovikelloa ennenkuin työntää oman avaimensa oveen. Oli minkäikäinen lapsi tahansa.
Lapset kannattaa kasvattaa niin, että he kunnioittavat toisten reviiriä. On sitten aikuisena helpompaa.
[/quote]
Jep, parempi opettaa lapsille, että toisen reviirillä ja vain tiellä. Vuoroviikkolapsella ei ole kotia ollenkaan, on vain viikottain vaihtuva osoite, johon saa nöyränä ja kiitollisena mennä oikealla viikolla.
[/quote]
Jos on noin hankalaa kunnioittaa toisen perheen yksityisyyttä, ei kannata ryhtyä mihinkään vuoroasumiseen. Oma lapseni takuulla pitää molempia kotejaan koteinaan, vaikka isänsä kanssa puolin ja toisin aina soitamme, mikäli toisesta kodista jotain tarvitaan.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 15:40"]
ilmoittaa, jos lapsi tulee toisen vanhemman viikolla toiseen kotiin yllättäen avaimillaan hakemaan tavaroita?
Meillä nimittäin kävi tänä aamuna ovi klo 10 ja miehen lapsi tuli hakemaan jotain tavaraansa täältä. Olisimme voineet olla juuri vaikka seksiaktissa eteisen lattialla.
Mun mielestä olisi kohteliasta toiselta vanhemmalta kysyä, voiko tulla eikä vaan ajaa pihaan!!
[/quote] Seuraavalla kerralla kun puuhaatte siinä eteisessä niin sopikaa kumpi pitää jalallaan, kädellään tai päällään ovea kiinni. Voitte vaihtaa myös nopeasti lennossa oven pitelyn vuoroa siihen saakka kunnes olette taas säädyllisesti irti toisistanne. Lapselle sitten sanotte, että jos sisäpuolelta kuuluu pauketta, niin pitää odottaa niin kauan ettei sitä enää kuulu ja sitten laskee hitaasti tuhanteen ennenkuin avaa ovea yhtään. Luulisi teidän tällaiset perusjutut tietävän.
joku katkera ex täällä taas pärisee.