Miksi minun pitäisi joulusiivota?
Siivotaan normaalisti muutenkin, imurointi, keittiön tasot ja laatat, kylppäri yms. Vie alle 2h Kerran viikossa.
Viikolla pyyhitään lattioita ja pölyjä. Miksi pitäisi siivota erityisesti joulua varten? En ymmärrä.
Kommentit (17)
Ei pidäkään, jos ei tunne tarvetta.
En minäkään viitsi koko joulukuuta viettää pää jossain syvällä kaapin sisällä ja siivota. Siivoan semmoiset kesällä. Meillä riittää myös normi viikkosiivous jouluksi. Saunan ja uunin siivoan silloin kun totean että tarvetta on, en säästä jouluksi.
Mitä se henkilö vastasi, joka käski sinun siivota ja kysyit häneltä miksi? Emmehän me voi tietää.
Minä tykkään tehdä jouluksi perusteellisemman kuin normaali viikkosiivous. Pestä saunan, pyyhkiä pölyt kaappien päältä ja muuta mitä ei joka viikko tee. Voihan ne tehdä milloin vain, minä teen jouluksi koska sitten koti on jouluna parhaimmillaan.
Kuka sinua pakottaa joulusiivoamaan? Sano, sille, että pidät kotisi muutenkin järjestyksessä, eikä sinun tarvitse kärsiä siitä, jos joku muu siivoaa vain jouluksi.
Meillä on usein muutama sukulainen joulun vietossa ja ikinä en ole erikseen joulusiivonnut. Normaali päivittäissiivoilu ja ehkä aatonaattona ylimääräinen vessanpesu ja keittiön imurointi n. 10min.
Ei mitään järkeä siivota ennen joulua. Porukkaa lamppaa sisällä ja levitellään tavaroita jolloin pöly lentää. Paljon järkevämpää siivota joulun jälkeen kun talossa on taas rauha.
Itsekään en ole koskaan ymmärtänyt näitä kevät-,pääsiäis-,vappu-,juhannus-,kesäloma-,joulusiivouksia. Vaihdetaan verhoja jokaiseen tilanteeseen, riehutaan rätin ja imurin kanssa nalkutuksen säestäessä tätä toimintaa. Huoh! Jo lapsena päätin, että nuo projektit eivät tule kuulumaan omaan aikuiseen elämääni. Riitti, kun joutui katsomaan ja kuuntelemaan oman äidin raivosiivousta. :D
Kotini on aina perussiisti ja tavarat omilla paikoillaan. En koe tarvetta, velvollisuutta enkä mielenkiintoa tuhlata aikaani asiaan joka niin monen mielestä "kuuluu tehdä, koska niin on tapana ollut tehdä aina".
Usein iskee siivouspuuska joskus tammi-helmikuun vaihteessa kun kotia alkaa taas nähdä päivänvalossa. Muuten riittää ihan normaali viikkosiivous jouluksi.
Älä siivoa, anna pölypalloille ja kahvitahroille joulu. Kohta on uusivuosi niin siinä samalla kun vetää kännin päälle on hyvä hetki siivota.
No en mä vaan tiedä, miksi sun pitäisi siivota. Miksi tollasta kyselet, eihän kukaan voi sulle täällä mitään vastata. Ei joulun takia siivoaminen ole missään laissa määrätty.
Typerä nainen, ei siivoaminen mitään auta.
Muumipeikko ja pyrstötähti.
Mietin lähinnä mitä se kuuluisa joulusiivous pitää sisällään, onko mulla jäänyt jotain välistä?
Siis mitä on se extra jota siivotaan jouluna? Kaappeja en kyllä ala käymään läpi joulukiireiden keskellä!
Ei ole pakko siksi, koska "kaikki muutkin". Miksi olisi?
niin pittää tehä ku aina ennenkin on niin tehty.
jos talosta lötyy yksikin pölypallero niin kaikki huonekalut kalusteet matot ym kartanolle ja sitte puunataan koko residenssi lattiasta kattoon joka nurkkaan myöte.
😬
Vierailija kirjoitti:
Usein iskee siivouspuuska joskus tammi-helmikuun vaihteessa kun kotia alkaa taas nähdä päivänvalossa. Muuten riittää ihan normaali viikkosiivous jouluksi.
Kyllä - kevätsiivous, korkeuspölyt, kaappien hyllyt, astioiden pesu soodalla. Kevätauringon paiste näyttää pinttymät. Se oli 60-lukua kun havuluudalla laastiin seinät ja katot, matot tampattiin, lattiat kuurattiin.
Koska laki niin sanoo.
"Kunkin kansalaisen on jouluksi asuinsijansa huolella siivottava, tai voidaan tuomita sakkoihin ja enintään kolmen vuoden vankeusrangaistukseen"