Ottaako yhteyttä ihmiseen menneisyydestä vai ei?
Kuulisin mielelläni kokemuksia, miten kävi, jos otit itse tai sinuun otti yhteyttä joku henkilö menneisyydestä, pitkänkin ajan takaa, esim. aikuisena joku yläasteaikainen kaveri tai ehkä jopa joku, jonka kanssa et kunnolla aikoinaan edes tuntenut. Millä tavalla yhteydenotto tapahtui? Mitä seurasi? Mitä ajatetlisit, jos niin kävisi sinulle nyt?
Kommentit (6)
Paras kaverini keskikouluajoilta, vastaa nykyistä ylästetta, otti yhteyttä vuosien jälkeen. Soitti ja oli puhelimessa änkyräkännissä.
Lupasin soittaa itse uudelleen paremmalla ajalla. Oli kännissä myös seuraavana päivänä, jo aamupäivästä. Sama toistui ja välillä hän soitti, humalassa.
Viime kesän sain tekstiviestin, jossa kysyi mihin aikaan tulen Hurstin jonoon. En käy Hurstin jonossa ja asun 100 kilometrin päässä Helsingistä. Hän oli lähettänyt viestin minulle ilmeisesti vahingossa.
Sääli, vanha ystävyys ei elpynyt hänen vakavan alkoholisminsa takia.
Otin yhteyttä koska kiusasin yhtä luokkakaveria vuosia. Hän tuli 10 vuotta sitten vastaan facessa, laitoin viestin jossa pyysin tekojani anteeksi, että ajattelen ja häpeän kaikkea tapahtunutta.
Luokkakaveri, ei vastannut, mutta huomasin hänen estäneen minut, mikä oli toki oikea ja hyvä ratkaisu.
Soitin ala-asteaikaiselle kaverille ollessani 40v. Jonkin verran oltiin tekemisissä myös yläasteella, mutta oltiin eri kouluissa niin kaveruus hiipui.
Oli hämillään soitostani ja ihmetteli vähän. Oli tiennyt aikomuksestani soittaa, kun olin kysynyt hänen puhelinnumeronsa yhteiseltä tutulta, joka oli kertonut, että aion soittaa. Jotenkin ajattelin, että voisi ilahtua ja olla jatkossa tekemisissä varsinkin, kun tuli ilmi puhelimessa, että käy täällä kotipaikkakunnalla usein. No eipä kuulunut yhteydenottoa eikä tehnyt mieli ottaa yhteyttä uudelleen.
Itse olisin kyllä hyvilläni soitoista vanhoilta kavereilta.
Ajattelin laittaa joulukortin vanhalle tutulle. Jos laitan pelkän etunimen tai sen alkukirjaimen, ei nolota, jos hän ei muistakaan minua ja tulee joskus vastaan. :) Jos taas tunnistaa...
Mihin lehteen olet tekemässä juttua? Ja miksi et heti avauksessa kerro että olet täällä vaan metsästämässä toisten luomaa kontenttia josta sinä kuitenkin nostat palkan vaikka työn tekee muut?