Voiko ihminen syödä naudan jauhelihaa RAAKANA?
Mua aina välillä himottaisi ihan hirveästi syödä sitä raakana. Voiko näin tehdä?
Kommentit (28)
Jauhenlihaa tullut usein syötyä raakana.
Kokeile joskus tartar-pihviä.
Kunnon tartar-pihvi tosin leikataan lähes jäisestä naudan sisäfileestä ja hakataan veitsellä ihan pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
Jauhenlihaa tullut usein syötyä raakana.
Olethan muistanut pestä sen ensin?
Harvemminpa ne kypsennetyt ihmiset mitään enää syövät
Olen kyllä kuullut tartar pihvistä mutta en voi tietää onko sitä jotenkin käsitelty turvalliseksi ensin. VOINKO mennä kauppaan, ostaa jauhenlihan ja syödän sen suoraan paketista raakana?
Onneksi tartaria ei ole vielä mainittu tässä ketjussa.
Onko tartar mainittu? Entä jauhenliha?
Onhan olemassa sushiakin , mutta se ei tarkoita että voit mennä kaupasta ostamaan mitä tahansa kalaa ja syödä sen raakana. Tai toki voit, muttet välttämättä turvallisesti.
Jauhenliha on pestävä ensin tiskikoneessa.Naudan jauhelihaa voit syödä ihan vapaasti suoraan purkista.Sika-nautaa et.
Mikä eläin on jauhi? Onko se jalopeuran ja hauen risteytys
Valmis jauheliha ei ole hyvä syödä raakana. Siinä on bakteerit jauhettu sinne lihan sisään ja voivat aiheuttaa myrkytyksen. Tartarissa tärkeää on että se tehdään kokolihasta jauhamalla juuri ennen tarjoilua.
Paketissa oleva jauheliha voi sisältää taudinaiheuttajia, tartar jauhetaan hetki ennen tarjoilua pestystä lihasta.
Se on parasta raakana. Syö pois vaan.
Vierailija kirjoitti:
Paketissa oleva jauheliha voi sisältää taudinaiheuttajia, tartar jauhetaan hetki ennen tarjoilua pestystä lihasta.
Ja minä tyhmä kun pidin tuota lihan pesua urbaanina legendana...!
Ootko koskaan kuullut tartarpihvistä? Ihan selkeesti et koska kysyt noi tyhmiä.