Miten meikkaat kulmakarvat?
Muuten osaan tehdä siistin meikin, mutta kulmakarvat on sitten se ongelmakohta, että sais siistit eikä liian tummat.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset kokevat tarpeelliseksi meikata kulmat? Miehet antavat olla sellaisina kuin ovat.
Siksi te olettekin rumempia kuin me.
Nykyaikana on ihan ok olla homo, jos miehet miellyttää silmää enemmän kuin naiset. Ei tarvitse katkeruutta enää purkaa naisiin, koska kukaan ei pakota naisten kanssa seurustelemaan.
Kulmavaha, tosi näppärä ja helppo.
Ajan ne pois, sitten piirrän mustalla kynällä epämääräisen, ohuen viivan takaisin.
Onhan se nyt ihanaa näyttää seiskan romutransulta.
Kestovärjään kulmat. Muuta ei tarvitse. Joskus nyppäsen jonkun karvan pois jos näyttää olevan muista erillään.
Laminoin 5 viikon välein. Tulee siistit ja muodossaan pysyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen piirtänyt siitä lähtien kun huomasin niiden puuttuvan.
Mitä ihmettä, eikö naisten päässä ole yhtään järkeä? :D
https://vivas.fi/wp-content/uploads/2016/01/worst-eyebrows-14.jpg
Mistä päättelet, että vastannut nainen on piirtänyt kulmansa tällä tavalla? Tämähän on jotain 2000-luvun alun tyyliä ja kuvan naisella ei luonnostaan puutu kulmat, vaan on ajellut ne pois tahallaan. Nykyään naiset osaavat hyvin usein "piirtää" kulmat niin luonnollisen näköisesti, ettet edes tiedä niiden olevan piirretyt. Ei nykyaikana ole "muotia" piirtää kulmia mustalla kynällä. Jos naiselta on koko elämänsä puuttuneet kulmakarvat ja se vaivaa häntä, niin hän on luultavasti aikuisikään mennessä oppinut ne piirtämään aika taidokkaasti.
Toisekseen, jos joku haluaa piirtää itselleen tuollaiset viivakulmat, niin miksi se sinua haittaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että vastannut nainen on piirtänyt kulmansa tällä tavalla? Tämähän on jotain 2000-luvun alun tyyliä ja kuvan naisella ei luonnostaan puutu kulmat, vaan on ajellut ne pois tahallaan. Nykyään naiset osaavat hyvin usein "piirtää" kulmat niin luonnollisen näköisesti, ettet edes tiedä niiden olevan piirretyt. Ei nykyaikana ole "muotia" piirtää kulmia mustalla kynällä. Jos naiselta on koko elämänsä puuttuneet kulmakarvat ja se vaivaa häntä, niin hän on luultavasti aikuisikään mennessä oppinut ne piirtämään aika taidokkaasti.
Toisekseen, jos joku haluaa piirtää itselleen tuollaiset viivakulmat, niin miksi se sinua haittaa??
Ihmettelen vain että miten kukaan mies kehtaa liikkua tuollaisten naisten kanssa jotka piirtää ohuet kulmakarvat, se on yhtä noloa kun mies kasvattaisi hitlerin viikset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset kokevat tarpeelliseksi meikata kulmat? Miehet antavat olla sellaisina kuin ovat.
Kuten myös naamansakin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole naisen naamassa niin rumaa ja naurettavaa kuin kynällä piirretyt ohuet kulmakarvat, miten joku edes kehtaa?
No onko oikeasti muka paremman näköistä, jos piirrettyjen sijaan kulmakarvat ovat harvat, joissa on koloja siellä täällä, eripariset ja vaaleat, ettei kaukaa erota edes.
Itselläni on tuollaiset kuvailemani kaltaiset kulmakarvat johtuen siitä, että olen nuorempana nyppinyt eikä kasvaneet enää takaisin.
Yritän parhaani mukaan ehostaa meikillä niistä luonnollisen näköisiä, mutta en kuitenkaan onnistu siinä jolloinka kulmista tulee piirretyn näköiset.
Eli kumpi parempi, piirretyt kulmakarvat vai rumat luonnontilassa olevat kulmakarvat?
Vierailija kirjoitti:
Uskaltakaa ottaa vaaleampi väri. Tiedän, on houkuttelevaa tarttua heti siihen ”suklaanruskea” puteliin, ja varsinkin ”blondi” sävyt näyttää todella uhkaavan vaaleilta, mut oikeesti 99% ongelmista johtuu liian tummasta väristä.
Toiseksi; pää irti siitä peilistä. Jos nenän pitää kiinni peilissä niin tulee helposti liian tumma.
Helpoin tekniikka:
Puuteri muodossa olevaa väriä (esim. ruskea luomiväri tai contouring väri, tai ihan kulmapuuteri) ja viimeistely värillisellä kulmageelillä. Selkeästi nopein tapa ja todella vaikea tehdä väärin tai epäluonnollisen näköistä. Kynällä taas jos koittaa tehdä koko kulmakarvan niin täytyy olla TODELLA pro että saa luonnollisen näköiset, enkä toistaiseksi ole tavannut ketään joka tässä olis onnistunutkaan.
Kun on aikaa (5-10min):
1.) Luo kulmakarvan muoto.
Kynällä tulee vahvin jälki, joten käytän tätä ainoastaan kulmakarvojen ”kohokohtaan” sekä ”häntään”, koska nämä kohdat pitäis olla tummimmat ja erotellut.
Kulmakarvojen keskiosaan geelimäistä kulmaväriä kulmiin tarkoitetulla pensselillä sivellen. AINA lyhyitä vetoja ja hellällä kädellä vetoja, niinkuin piirtäisit/harjaisit pieniä karvoja. Älä koskaan koita tehdä pitkiä vetoja tai painaa liikaa ”säästääksesi aikaa”, koska tästä tulee aivan varmasti epäluonnollinen tulos.
Kulmakarvojen sisäosaan erittäin minimaalisesti väriä jos ollenkaan. Yleensä vaan kulmaharjalla blendaan väriä keskeltä sisäreunaan päin. Koskaan ei sisäreunassa saa näkyä selkeetä rajaa, vaan täytyy olla blendattu.
2.) Tasoita kulmakarvan väri.
Koska kynä ja geelimäinen kulmaväri jättää hieman ”muovisen” ja epätasaisen lopputuloksen, sekä heijastaa ”märkänä” valoa, niin taputtele vielä päälle sopivan väristä puuterikoostumuksellista väriä (contour puuteri, luomiväri, kulmaväri). Tää vie epäluonnolisuuden pois ja tasoittaa epätasaisuudet. Tässä pätee sama; ulkoreunaan vahvemmin väriä, keskelle medium, ja sisäreunaan joko ei yhtään tai hieman blendattu keskeltä.
3.) Korosta omia karvoja.
Oli sulla sitten paljon tai vähän niitä karvoja niin haluat ne tuoda esille. Kulmageelin tulis olla tarpeeksi tumma et sisäreunassa olevat karvat selkeesti erottuvat siitä pohjaväristä. Jos eivät, nii luultavasti sisäreuna liian tumma. Tähän tarkoitukseen voi käyttää värillistä kulmageeliä, tai ihan ripsiväriä.
4.) Putsaa reunat.
Tän teen ainoastaan jos oon menossa ulos ja tarviin super siistin lookin. Eli kun kulmakarvat valmiit niin pieni pensseli, hieman meikkivoidetta ja putsaa/rajaa alareunan. Älä yritä ”putsata” yläpuolta koska tästä tulee tosi hurja look.
Oli jotenkin ärsyttävä teksti. Oletko siis ammatiksesi meikkaava vai miksi mollaat pelkän kynän käyttäjät? Mistä tiedät ketkä käyttävät pelkkää kynää ja ketkä jotain muuta?
Omaan koko naaman meikkiin menee aamulla 5-7min ja todellakin pelkällä kynällä ja harjalla laitan kulmat. Sopii omille kulmille aivan hyvin ja ovat luonnollisen näköiset. Jos joku ei sovi sinulle, niin se ei tarkoita että se ei sovi myöskään kenellekkään muulle. Niitä kyniäkin on paljon erilaisia. Itsellä käytössä melko kova teräinen, koska minulla on valmiiksi melko tummat kulmat ja en niihin paljoa väriä tarvitse.
En mitenkään. Mulla on luonnostaan mustat kulmat.
Ostin juuri kestoväriä. Se oli hyvin helppo ja näppärä. Väri pysyy aika kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole naisen naamassa niin rumaa ja naurettavaa kuin kynällä piirretyt ohuet kulmakarvat, miten joku edes kehtaa?
No onko oikeasti muka paremman näköistä, jos piirrettyjen sijaan kulmakarvat ovat harvat, joissa on koloja siellä täällä, eripariset ja vaaleat, ettei kaukaa erota edes.
Itselläni on tuollaiset kuvailemani kaltaiset kulmakarvat johtuen siitä, että olen nuorempana nyppinyt eikä kasvaneet enää takaisin.
Yritän parhaani mukaan ehostaa meikillä niistä luonnollisen näköisiä, mutta en kuitenkaan onnistu siinä jolloinka kulmista tulee piirretyn näköiset.Eli kumpi parempi, piirretyt kulmakarvat vai rumat luonnontilassa olevat kulmakarvat?
Rumat luonnontilassa parempi jos olisi pakko valita, ne piirretyt ohuet näyttää niin naurettavilta ja rumilta,
Nypin hajakarvat, harjaan karvat joko värittömällä kulmageelillä tai pelkällä harjalla ilman mitään aineita jos haluan pörröisemmän ilmeen. Kulmat saisivat olla pykälää vaaleammat muuhun väritykseen verrattuna, mutta olen tyytyväinen, että kulmien laittoon ei mene aikaa eikä rahaa.
Ihan kulmakynää käytän.
Enkä tietenkään "piirrä" niitä kulmia niinkuin joku täällä jaksaa jankata, vaan täyttelen "aukkopaikat" kynän avulla ja harjaan kulmat lopuksi ja kiinnitän ne muotoonsa värittömällä geelillä.
Harjaus on "se juttu", nimittäin se pehmentää ja vaalentaa värin niin että lopputulos on luonnollinen. Olen tummatukkainen ja kulmakynäni sävy on harmaanruskea, vähän omia karvoja vaaleampi. Huomaahan niistä jos tarkaan katsoo, että pikkasen korostusta on laitettu, mutta näyttää tasapainoiselta ja siistiltä.
Aina en viitsi edes meikata kulmia, sillä rillien takaa ne eivät juuri näy, mutta muuten olen sitä mieltä, että selkeät kulmat tuovat kasvoille jonkinlaista ryhtiä ja korostavat katsetta. Olen huomannut kulmien tärkeyden vasta näin vähän vanhempana kun ne ovat jotenkin harventuneet. Nuorempana ne olivat ihan luonnontilassa sopivan tuuheat ja tummat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä nähnyt tuollaisia kulmakarvoja kenelläkään.
Erinomainen esimerkki. /s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa kuva itsestäsi. Seuraavaksi on sun vuoro saada palautetta.
Ei liity millään tavalla minun ulkonäkööni. Totesin vain että on piirretyt ohuet kulmakarvat ovat järkyttävän rumat, sellaiset naiset jotka niitä piirtää, ei ole mitään tyylitajua.
Kyllä liittyy. Jos sä alat arvostella ja painaa muita alas, on sun itsesi parempi olla täydellinen.
GOSHilla on tosi hyvä kylmänvaalea kulmakynä, jos siis olet blondi!
Olen meikannut kulmat sillä vuosia. Teen niin että ensin harjaan kulmat muotoon (eli ylöspäin sisäkulmista ja siiven malliin häntäpäästä) ja sitten teroitan kulmakynän teräväksi.
Aloitan sisäkulmasta vetämällä terävällä kynällä ohuita karvan näköisiä viivoja oikeiden karvojen sekaan samansuuntaisesti, aika hellällä kädellä. Kulman keskiosaan tullessa vedän vähän enemmän paineella viivoja ja viistoon häntäpäätä kohti, näin muotoutuu siiven kaari. Häntäpään muotoilen kynällä erikseen, sen kuuluu olla tummin ja terävin kohta kulmasta.
Lopuksi harjaan kulmat varovasti läpi jotta ylimääräiset värinrippeet lähtevät ja mahdolliset liian terävät/rajut viivat pehmenevät.
Tulee todella luonnolliset, siistit kulmat näin! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä vaaleampaa kulmameikkiä. Käytätkö kynää, geeliä, jauhemaista, mitä?
Tällä hetkellä en mitään. Oon vaan nyppinyt vähän muotoon.
Aiemmin käytin kynää, millä tuli liian tummat kulmat ja näytin ihan pelleltä. Nyt näytän hassulta, kun kulmakarvat on taas ihan värittömät. Ap
Onko joku jo ehdottanut oikean sävyistä kulmakynää väärän sävyisen tilalle? 😃
Piilottelevat kuitenkin esim. kaljuutumista ajelemalla pään kokonaan kaljuksi, kampaamalla hiukset eri tavalla tai jopa peruukeilla. ...Eli mikä on pointtisi? Eikös nykyään parta halutakkin yleensä ajella pois?