Miten meikkaat kulmakarvat?
Muuten osaan tehdä siistin meikin, mutta kulmakarvat on sitten se ongelmakohta, että sais siistit eikä liian tummat.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen piirtänyt siitä lähtien kun huomasin niiden puuttuvan.
Ei miehetkään piirrä itselleen partaa tai viiksiä, vaikka monillakaan ne eivät kasva.
Kulmakarvat ovat silmien yläpuolella, eivät alaleuassa.
Yleensä pelkällä värittömällä kulmageelillä. Joskus vaalealla kulmakynällä, olen luonnostaan blondi, tulee helposti liian tumma.
Anastasia merkillä on hyvä kynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset kokevat tarpeelliseksi meikata kulmat? Miehet antavat olla sellaisina kuin ovat.
Testosteroni tummentaa ihokarvoja, myös kulmakarvoja, joten aika monella miehellä ei ole tarvetta meikata kulmia.
Ok. Eli naiset tavoittelevat miehisempää ulkonäköä kulmien meikkaamisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehetkään piirrä itselleen partaa tai viiksiä, vaikka monillakaan ne eivät kasva.
Kulmakarvat ovat silmien yläpuolella, eivät alaleuassa.
Niin mitä sitten? Yhtälailla ne vaikuttavat ulkonäköön, oli ne ylä- tai alaosassa kasvoja.
tussilla teen G.H. von Wright- tyyliset kulkmakarvat itselleni
Opettele piirtämään yksittäisiä karvoja sen sijaan, että värittäisit kulmat pötköiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset kokevat tarpeelliseksi meikata kulmat? Miehet antavat olla sellaisina kuin ovat.
Testosteroni tummentaa ihokarvoja, myös kulmakarvoja, joten aika monella miehellä ei ole tarvetta meikata kulmia.
Ok. Eli naiset tavoittelevat miehisempää ulkonäköä kulmien meikkaamisella?
Jos se sua helpottaa, niin ajattele toki niin.
Piirrän mustalla permanent markerilla palkit 👍
Ihan vaan harjaan ne siistiksi. Nypin ylimääräiset. Välillä käytän vähän jotain brow mascaraa(?) jos hivenen tummemmaksi haluan. Joo, mulla kasvaa omat kulmat hyvin ja vähän tummatkin on.
Voiko tuo idiootti mies lähteä nyt pois täältä jankuttamasta?
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole naisen naamassa niin rumaa ja naurettavaa kuin kynällä piirretyt ohuet kulmakarvat, miten joku edes kehtaa?
Nyppiminen ohella voi myös käyttää saksia muotoilemiseen, jos on luonnostaan pitkät karvat tai töyhtömäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole naisen naamassa niin rumaa ja naurettavaa kuin kynällä piirretyt ohuet kulmakarvat, miten joku edes kehtaa?
Laitapa kuva itsestäsi. Seuraavaksi on sun vuoro saada palautetta.
Nypin vain hieman kulmien alapuolelta ulkokaarilta ja nenän yläpuolelta, jos ylimääräisiä pieniä karvoja. Oma väri käy hyvin. Silmiin mustaa silmänrajausta, riittää katseen tehosteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa kuva itsestäsi. Seuraavaksi on sun vuoro saada palautetta.
Ei liity millään tavalla minun ulkonäkööni. Totesin vain että on piirretyt ohuet kulmakarvat ovat järkyttävän rumat, sellaiset naiset jotka niitä piirtää, ei ole mitään tyylitajua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, eikö naisten päässä ole yhtään järkeä? :D
https://vivas.fi/wp-content/uploads/2016/01/worst-eyebrows-14.jpg
Värjään noin 5 kertaa vuodessa, en mitenkään säännöllisesti. Sama paketti kestäny päälle neljä vuotta, eikä kertaakaan ole kotivärjäys epäonnistunut :) Välillä nypin pahimman ykk:n pois mutta muuten annan rehottaa. Laitan kulmiin siveltimellä hennosti kulmia hiukan vaaleampaa luomiväriä. Sen jälkeen vaaleanruskealla geelillä karvat pystyyn. Kestää aamuisin korkeintaan muutaman minuutin ja näyttää mielestäni hyvältä
N21
Uskaltakaa ottaa vaaleampi väri. Tiedän, on houkuttelevaa tarttua heti siihen ”suklaanruskea” puteliin, ja varsinkin ”blondi” sävyt näyttää todella uhkaavan vaaleilta, mut oikeesti 99% ongelmista johtuu liian tummasta väristä.
Toiseksi; pää irti siitä peilistä. Jos nenän pitää kiinni peilissä niin tulee helposti liian tumma.
Helpoin tekniikka:
Puuteri muodossa olevaa väriä (esim. ruskea luomiväri tai contouring väri, tai ihan kulmapuuteri) ja viimeistely värillisellä kulmageelillä. Selkeästi nopein tapa ja todella vaikea tehdä väärin tai epäluonnollisen näköistä. Kynällä taas jos koittaa tehdä koko kulmakarvan niin täytyy olla TODELLA pro että saa luonnollisen näköiset, enkä toistaiseksi ole tavannut ketään joka tässä olis onnistunutkaan.
Kun on aikaa (5-10min):
1.) Luo kulmakarvan muoto.
Kynällä tulee vahvin jälki, joten käytän tätä ainoastaan kulmakarvojen ”kohokohtaan” sekä ”häntään”, koska nämä kohdat pitäis olla tummimmat ja erotellut.
Kulmakarvojen keskiosaan geelimäistä kulmaväriä kulmiin tarkoitetulla pensselillä sivellen. AINA lyhyitä vetoja ja hellällä kädellä vetoja, niinkuin piirtäisit/harjaisit pieniä karvoja. Älä koskaan koita tehdä pitkiä vetoja tai painaa liikaa ”säästääksesi aikaa”, koska tästä tulee aivan varmasti epäluonnollinen tulos.
Kulmakarvojen sisäosaan erittäin minimaalisesti väriä jos ollenkaan. Yleensä vaan kulmaharjalla blendaan väriä keskeltä sisäreunaan päin. Koskaan ei sisäreunassa saa näkyä selkeetä rajaa, vaan täytyy olla blendattu.
2.) Tasoita kulmakarvan väri.
Koska kynä ja geelimäinen kulmaväri jättää hieman ”muovisen” ja epätasaisen lopputuloksen, sekä heijastaa ”märkänä” valoa, niin taputtele vielä päälle sopivan väristä puuterikoostumuksellista väriä (contour puuteri, luomiväri, kulmaväri). Tää vie epäluonnolisuuden pois ja tasoittaa epätasaisuudet. Tässä pätee sama; ulkoreunaan vahvemmin väriä, keskelle medium, ja sisäreunaan joko ei yhtään tai hieman blendattu keskeltä.
3.) Korosta omia karvoja.
Oli sulla sitten paljon tai vähän niitä karvoja niin haluat ne tuoda esille. Kulmageelin tulis olla tarpeeksi tumma et sisäreunassa olevat karvat selkeesti erottuvat siitä pohjaväristä. Jos eivät, nii luultavasti sisäreuna liian tumma. Tähän tarkoitukseen voi käyttää värillistä kulmageeliä, tai ihan ripsiväriä.
4.) Putsaa reunat.
Tän teen ainoastaan jos oon menossa ulos ja tarviin super siistin lookin. Eli kun kulmakarvat valmiit niin pieni pensseli, hieman meikkivoidetta ja putsaa/rajaa alareunan. Älä yritä ”putsata” yläpuolta koska tästä tulee tosi hurja look.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset kokevat tarpeelliseksi ajella kainalokarvat? Miehet antavat olla sellaisina kuin ovat.
Jos meikkaa muuten tai varsinkin värjää hiuksia, kulmakarvatkin olisi hyvä meikata, ellei luonnonoikkuna omaa valmiiksi täydellisiä kulmakarvoja.
Pois tästä ketjusta jos et meikkaa.