Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajille pitäisi olla soveltuvuustesti ei näemmä kuuppa kestä painetta

Vierailija
13.12.2020 |

Surullista, millä mallilla terveydenhuolto on.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tuliko hyvä mieli, kun saa siellä sohvanpohjalla huudella?

Vierailija
2/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kirjoittavilla pitäisi olla joku roti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soveltuvuustestihän on pääsykokeissa.

Vierailija
4/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Tämä koronasota juurikin kaipaa tällaisia rannaltahuutelijoita, mättävät sipsiä ja kaljaa kotisohvalla ja huutelevat neuvojaan miten merellä pitäisi toimia?

Vierailija
5/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineensietokykyä kyllä pitäisi testata. Näitä pandemioita tulee varmasti jatkossakin.

Vierailija
6/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on vaan ahneudesta.

Lisää palkkaa kinuavat. Suomalaisen miehen on pitänyt satoja vuosia hyökätä päin vihollisen luotisadetta, ilman palkkaa ja ylityökorvauksia.'

Nyt on naisten vuoro kantaa oma vastuunsa. Ei vaan haluja näytä olevan. Niin paljon kaikkea turhaa märinää kuuluu.

Vierailija
7/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vanhemmilla pitäisi olla soveltuvuustesti.

Jos ei pysty huolehtimaan edes itsestään esimerkiksi köyhyyden, vaikeiden fyysisten tai psyykisten ongelmien vuoksi, niin miksi ihmeessä haluaa lapsen kärsimään kyseisestä elämästä?

Olen erittäin kiitollinen sairaanhoitajille ja lääkäreille saamastani syöpähoidosta. Kiitos! :)

Vierailija
8/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa painetta loputtomiin. Itse uuvuin ravintola-alalla. Saatoin illan aikana valmistaa 100 ihmisen ruuat YKSIN. Yllättäen kaikki eivät saaneet ruokiaan 15min sisällä. Joka ilta sain kuunnella huutoa, sättimistä ja ilkeilyä. 

Vierailija
9/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vaan ahneudesta.

Lisää palkkaa kinuavat. Suomalaisen miehen on pitänyt satoja vuosia hyökätä päin vihollisen luotisadetta, ilman palkkaa ja ylityökorvauksia.'

Nyt on naisten vuoro kantaa oma vastuunsa. Ei vaan haluja näytä olevan. Niin paljon kaikkea turhaa märinää kuuluu.

Isovanhempasi (kyllä, molemmat) mahdollisesti tekivät, mutta sinä vain uiiiiiiiiiiiiiikutat. Noloa.

Vierailija
10/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteella uhkailu tässä nyt monia varmaan sterssaa. Että senkö takia pitää ottaa riski loppuelämän pilaantumisesta

Vierailija
11/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen olikin, kun hankkiuduin koulutukseen, sinne oli päivän mittaiset testit, kaikkea testattiin, kuntoa, mm. tasapainoa ja kehon liikkuvuutta, sit oli näitä psykologisia testejä ja haastatteluja, ryhmätöitä, loogista ajattelua testattiin, kielen osaamista jne. Hakijoita oli tuhansia.

Vierailija
12/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paineensietokykyä kyllä pitäisi testata. Näitä pandemioita tulee varmasti jatkossakin.

Sitten jää uupumaan saman verran empatiasta. Jompikumpi pitää valita. 

Vierailija
13/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli tämä on totta, koska valtaosan työtehtäviä tämä ei ole muuttanut rankemmaksi. Jos tehohoidossa on koko Suomessa Koronan vuoksi 25 ihmistä, niin ei älyttömän suurta porukkaa koske. Muita hoitoja on karsittu rankasti, joten valtaosalla työ on jopa saattanut muuttua vähemmän kuormittavaksi. Kinuttua koronalisääkään ei saisi kuin murto-osa sairaanhoitajista, jos oikeasti maksetaan vain niille, jotka osallistuvat korona potilaiden hoitoon osastolla ja tehohoidossa. Vuosikausia on hoidettu tuhkarokko- ja tuberkuloosipotilaita, joten ei tuo "eturintamassa" oleminen pitäisi tulla mitenkään yllätyksenä. Itse olen lähihoitaja vanhustenhoidossa ja meillä ei onneksi ole ollut tartuntoja tai altistumisia.

Vierailija
14/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, nuori joka pohdit alan valintaa! Oletko pohtinut hoitajan työtä, josta itsenäisyyspäivänäkin niin uljaana puhuttiin? Luehan rakas tämä keskustelu ja muutama muu keskustelu. Mieti tarkkaan, sinulla on vain yksi elämä.

Vierailija
15/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli testit. Mutta silti on kuuppa ollut sekaisin, kun yövuorosta joutui jäämään aamuvuoroon. Kotiin ja pari tuntia unta ja uudelleen yövuoroon. Kuupan lisäksi meinasi pumppukin ottaa kierroksia. Tuli pahoja rytmihäiriöitä ja verenpaineet nousi tappiin. Kun se hoitajakin tarvitsee unta välillä.

Vierailija
16/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja ja hyvin siedän painetta! Teen tasan oman työvuoroni, ja todellakin pidän kiinni tauoistani! Kotiin lähtiessäni en suo ajatustakaan työasioille! Jonkun muun ongelma mitä osastolla tapahtuu kun en ole töissä. Näin kaikkien pitäisi oikeasti toimia! Suurin osa vaan on ihan liian kilttejä ja joustavia, ja siksi tää homma saadaan aina vaan toimimaan! Jos kaikki hoitajat pitäisi kiinni työvuorolistojen mukaisista työajoista ja lakisääteisistä tauoista, olisi terveydenhuolto täydessä kaaoksessa jo muutamassa päivässä! Mutta ei ole mun ongelma jos muut aina vaan haluaa joustaa. Minä en sitä tee!

Vierailija
17/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli testit. Mutta silti on kuuppa ollut sekaisin, kun yövuorosta joutui jäämään aamuvuoroon. Kotiin ja pari tuntia unta ja uudelleen yövuoroon. Kuupan lisäksi meinasi pumppukin ottaa kierroksia. Tuli pahoja rytmihäiriöitä ja verenpaineet nousi tappiin. Kun se hoitajakin tarvitsee unta välillä.

Ei joudu, jos vaan toteat ettei käy! Niin kauan kun tätä loputonta joustamista harrastatte, luotte työnantajalle ja kansalle mielikuvaa että hyvinhän tässä pärjätään! Sorry, mutta oikeasti oma vika.

Vierailija
18/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Sairaanhoitaja ei halua hoitaa sairaita.

Saako myyjä olla myymättä, viljelijä olla viljelemättä ja rekkakuski ajamatta kuormia, jos ei huvita ja nappaa? Palkka kuitenkin juoksee? 

Vierailija
19/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikäli tämä on totta, koska valtaosan työtehtäviä tämä ei ole muuttanut rankemmaksi. Jos tehohoidossa on koko Suomessa Koronan vuoksi 25 ihmistä, niin ei älyttömän suurta porukkaa koske. Muita hoitoja on karsittu rankasti, joten valtaosalla työ on jopa saattanut muuttua vähemmän kuormittavaksi. Kinuttua koronalisääkään ei saisi kuin murto-osa sairaanhoitajista, jos oikeasti maksetaan vain niille, jotka osallistuvat korona potilaiden hoitoon osastolla ja tehohoidossa. Vuosikausia on hoidettu tuhkarokko- ja tuberkuloosipotilaita, joten ei tuo "eturintamassa" oleminen pitäisi tulla mitenkään yllätyksenä. Itse olen lähihoitaja vanhustenhoidossa ja meillä ei onneksi ole ollut tartuntoja tai altistumisia.

Tavallaan totta. Korona ei jokapaikassa ole tuonut lisä-kuormaa, mutta kyllä se monin paikoin erikoissairaanhoidossa on aiheuttanut uudelleen järjestelyitä ja lomien perumisia sielläkin missä ei koronapotilaita hoideta. Toisaalta ainakin erikoissairaanhoito on ollut äärimmäisen kuormittunutta jo vuosikausia ennen kuin koronasta oli tietoakaan. Moni osasto toimii ihan normaalissa tilassa pelkästään henkilökunnan joustamisen varassa. Siihen en ota kantaa mikä tilanne on perusterveydenhuollossa tai vanhustenhoidossa. Ei ole kokemusta. Mutta olkaa tyytyväisiä jos teillä homma toimii!

Vierailija
20/33 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa alalle vaan huutelijat, jos kuuppa kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän