Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä menee pettämisen/sivusuhteen raja?

Vierailija
03.05.2014 |

Kertokaa oma mielipiteenne missä teidän mielestä menee pettämisen/sivusuhteen raja.

Itselläni nyt sellanen tilanne, että oon naimisissa, mutta nään noin kerran viikossa erästä miestä, jota haluan ja johon oon rakastunu. Mun miehelle oon sanonu että ollaan vaan ystäviä ja mun mies tietää kaikista mun käynneistä siellä. Tapaamisten lisäks soitellaan ja tekstaillaan. Tuntuu, ettei ystävyys oo kuitenkaan koko totuus asiasta, koska kun me nähään me istutaan sylikkäin ja hyväillään toisiamme ja suudellaan ihan kunnolla ja intohimoisesti. Oon myös lähettäny itestäni sille alastonkuvia ja muita eroottisia viestejä. Ei olla kuitenkaan kertaakaan (ainakaan vielä) harrastettu seksiä, koska se on jotenkin sellanen raja että siitä ei oo paluuta, vaikka molempia kyllä haluttaa. Eli onko tää teidän mielestä jo suhde ja pettämistä vai vaan lähellä sitä?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin suorastaan riemuissani, koska sitten voitais tehä sopimus että molemmat saa tahoillaan tehdä niin. oon ehdottanu vapaata suhdetta monet kerrat mutta siitä tulee aina vaan riitaa.

Vierailija
42/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:10"]

Oisin suorastaan riemuissani, koska sitten voitais tehä sopimus että molemmat saa tahoillaan tehdä niin. oon ehdottanu vapaata suhdetta monet kerrat mutta siitä tulee aina vaan riitaa.

[/quote]

Tää oli siis vastaus tohon et mitä jos mun mies tekis samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Silloin ei petetä, vaan jos halutaa vapailla niin vapaillaan sinkkuna tai etsitään kumppani, jolle vapailu on ok.

Vierailija
44/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä flirttailu ja pussailu ei ole pettämistä. Tietysti jos puoliso saisi tietää niin ei hän hirveän iloinen olisi ja saatttaisi vaatia sinua lopettamaan sen, mutta ei ottaisi avioeroa heti ensi tilassa. Hänelle tulisi myös miettimistä että miksi ei hän viehätä niin paljon että sinun täytyy flirttailla muiden kanssa.

Eli jos ei mene sänkyyn nin ei petä, mutta parempi etä et ketto kuitankaan, ja voit myäs pistää tällaisen flirttailun perustuvan suhteen poikki. kyllä se toinen osapuolli varmaan ymmärtää.

Vierailija
45/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:13"]

[/quote]

Silloin ei petetä, vaan jos halutaa vapailla niin vapaillaan sinkkuna tai etsitään kumppani, jolle vapailu on ok.

[/quote]

Totta. Muttaku en suhteen alussa tajunnu etten osaa olla vaan yhden kanssa. Jos oisin tienny miten vaikeeta on olla vaan yhden kanssa en oiskaan menny naimisiin tai oisin menny naimisiin sellasen kaa joka on halukas vapaaseen suhteeseen. Mutta nyt kun ollaan jo naimisissa ja meillä on lapsi niin tää on vaikee tilanne.

Vierailija
46/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suulle suutelu on pettämistä, suihinotto ei. Eli olet jo petturi. Mieslogiikalla ajatellen sama siis seksiäkin harrastaa, kun kerran haluttaa.

Vierailija
47/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna tunnut olevan tunnekylmä paskakapää, joka ei ansaitse miestään. Kerro miehellesi ja ota ero. Kyllähän se vaikeampaa on lapsen kanssa, mutta teet vain itsellesi ja miehellesi karhunpalveluksen pitämällä teitä molempia liitossa, joka ei tyydytä teitä. Jos tuohon pisteeseen on mentävä, niin on aika jatkaa eteenpäin erillään.

Vierailija
48/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis ette ole olleet sängyssä vielä?

Vierailija
50/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:24"]

[/quote]

Koska ei olla haluttu ylittää pettämisen rajaa. Joka tosin suurimman osan mielestä on jo näköjään ylitetty.

Vierailija
51/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:24"]

[/quote]

Koska ei olla haluttu ylittää pettämisen rajaa. Joka tosin suurimman osan mielestä on jo näköjään ylitetty.

[/quote]

Öööö, miksi et kysy asiaa mieheltäsi?

Vierailija
52/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pitää liittosi kasassa, lopetat tuon ystävyyssuhteen heti. Miehellesi et kerro mitään pussailusita yms. ja jäähyväisiksi ette sitten mene sänkyyn! Se on ihan sama, oletko jo pettänyt vai et. Se on menneisyyttä. Nyt katsot tulevaisuuteen. Jos haluat, että sinulla ja miehelläsi on yhteinen tulevaisuus, lopetat suhteen ja vaikenet.

Vierailija
53/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:43"]

Jos ootte rakastuneita ja teistä tulee uusi pari, niin ei kai se mitään pettämistä silloin ole, vaan rakastumista.

[/quote]

No onhan se pettämistä, vaikka menisivät myöhemmin naimisiin. Jos on parisuhteessa ja tekee puolisonsa selän takana jotain, mistä ei voi suoraan kertoa, niin se on pettämistä, sama mitä sen jälkeen tapahtuu.

Aikuinen ihminen voi kontrolloida tekojaan, ap ei ole näin tehnyt vaan loukannut puolisoaan syvästi. Ap:n tulisi kertoa puolisolleen totuus ja päättää sitten yrittääkö miehensä kanssa uusiksi puhtaalta pöydältä vai eroaako.

[/quote]

Ja tohon että "aikuinen ihminen voi kontrolloida tekojaan" ei oo niin yksinkertaista. Mulla on epävakaa persoonallisuushäiriö ja mä nimenomaan en osaa kontrolloida tekojani. En luota itekkään itteeni.

[/quote]

Osaathan sä näköjään kontrolloida. Just sanoit, että ette ole menneet sänkyyn, koska ette halua pettää.

Vierailija
54/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:43"]

Jos ootte rakastuneita ja teistä tulee uusi pari, niin ei kai se mitään pettämistä silloin ole, vaan rakastumista.

[/quote]

No onhan se pettämistä, vaikka menisivät myöhemmin naimisiin. Jos on parisuhteessa ja tekee puolisonsa selän takana jotain, mistä ei voi suoraan kertoa, niin se on pettämistä, sama mitä sen jälkeen tapahtuu.

Aikuinen ihminen voi kontrolloida tekojaan, ap ei ole näin tehnyt vaan loukannut puolisoaan syvästi. Ap:n tulisi kertoa puolisolleen totuus ja päättää sitten yrittääkö miehensä kanssa uusiksi puhtaalta pöydältä vai eroaako.

[/quote]

Ja tohon että "aikuinen ihminen voi kontrolloida tekojaan" ei oo niin yksinkertaista. Mulla on epävakaa persoonallisuushäiriö ja mä nimenomaan en osaa kontrolloida tekojani. En luota itekkään itteeni.

[/quote]

Osaathan sä näköjään kontrolloida. Just sanoit, että ette ole menneet sänkyyn, koska ette halua pettää.

[/quote]

Totta. Terapia on selkeesti tuottanu tulosta. Ja lääkitys.

Vierailija
55/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän voin tuntea. T. Se joka kyseli nimikirjaimia. Ja juu, olet iljettävä akka. Häpeä!!!

Vierailija
56/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:52"]

Mulla ei tulis kyllä mieleenkään kertoa miehelleni jos oon ihastunut johonkin.

[/quote]

Minä kerroin syystä että haluan olla mahdollisimman avoin. Avoimuus vähentää pettämisen riskiä, kun ihastus ei ole enää mikään salamyhkäinen salaisuus ja fantasia, tunteet kuolee nopeammin. Yhden kerran olen kunnolla ihastunut ja syy ei ollut miehessä eikä meidän suhteessa, vaan reagoin elämässäni tapahtuviin dramaattisiin muutoksiin ilmeisesti ihastumalla. Yritin pakoilla kipeitä tunteita jollain positiivisella ja koukuttavalla. Kun kerroin asiasta miehelleni, niin muutama kuukausi ja tunteeni olivat laimentuneet. Mies ei suuttunut eikä loukkaantunut, suhtautui todella järkevästi.

Vierailija
57/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:29"]

Jos haluat pitää liittosi kasassa, lopetat tuon ystävyyssuhteen heti. Miehellesi et kerro mitään pussailusita yms. ja jäähyväisiksi ette sitten mene sänkyyn! Se on ihan sama, oletko jo pettänyt vai et. Se on menneisyyttä. Nyt katsot tulevaisuuteen. Jos haluat, että sinulla ja miehelläsi on yhteinen tulevaisuus, lopetat suhteen ja vaikenet.

[/quote]

Kiitos. Tätä täytyy tosissaan harkita. Varsinkin kun se tyyppi on sanonu ettei halua mun kanssa mitään parisuhdetta vaan "maustetta elämään" ja se on ite rakastunu johonkin toiseen, myöskin naimisissa olevaan naiseen, jonka kanssa ne on ollu salasuhteessa jo vuosia. Että kannattaako nyt ton takia tuhota avioliitto...

Vierailija
58/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:16"]

[/quote]

[/quote]

Totta. Muttaku en suhteen alussa tajunnu etten osaa olla vaan yhden kanssa. Jos oisin tienny miten vaikeeta on olla vaan yhden kanssa en oiskaan menny naimisiin tai oisin menny naimisiin sellasen kaa joka on halukas vapaaseen suhteeseen. Mutta nyt kun ollaan jo naimisissa ja meillä on lapsi niin tää on vaikee tilanne.

[/quote]

Pystytkö eläytymään lapsesi asemaan ollenkaan? Oletko kuullut sanontaa lapsen koti on "vanhempien suhteessa". Miehesi ilmeisesti on niin kypsä, että ajattelee noin, kun ei suostu vapaaseen suhteeseen. Olet kerrassaan aivan kypsymätön, miksi olet lapsen hankkinut? Entäs jos tulee uusi lapsi, kenelle miehelle sen hankkisit?

Vierailija
59/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole kysynyt asiaa mieheltäsi, eli: hei, olisko tää sinusta väärin jos me ... ja sitten kerrot asiat, joita et itse katso pettämiseksi, noi, mitä olet tehnyt. Ja tämä siis ennen kuin teit niitä.

Vierailija
60/99 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 00:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pystytkö eläytymään lapsesi asemaan ollenkaan? Oletko kuullut sanontaa lapsen koti on "vanhempien suhteessa". Miehesi ilmeisesti on niin kypsä, että ajattelee noin, kun ei suostu vapaaseen suhteeseen. Olet kerrassaan aivan kypsymätön, miksi olet lapsen hankkinut? Entäs jos tulee uusi lapsi, kenelle miehelle sen hankkisit?

[/quote]

Kiitos saarnasta.