Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin velkaantumisesi ja miten selviydyit siitä?

Vierailija
13.12.2020 |

Tarinoita veloista selviytymisistä kiitos :)

Itse velkaannuin, kun ostin kodin. Piti rempata ja ostaa kaikkea uutta. Sain samalla ylennykset ja palkka nousi, joten kuvittelin ettei haittaa että ostan sohva osarilla, samoin uuden tietokoneen ja auton. Otin velkaa että selviä veloista (yhdistely aina), mutta nopeasti aloin taas ottamaan lisää velkaa.. En tiedä miksi! Viime vuonna havahduin että velkaa oli noin 35 000e.

Selvitäkseni kaikesta, otin toisen työn. Nyt teen päivätyötä ja iltatyötä ja lyhennän velkaa reippaasti. Tällä hetkellä velkaa on noin. 28 000e ja tarkoitus olisi olla parin vuoden päästä velaton.

Aivan järkyttävän typerää käytöstä ja harmittaa tehdä töitä iltaisin ja aamuisin sekä viikonloppuisin että tästä selviäisi, mutta itse olen kuoppani kaivanut...

Kertokaa teidän tarinoita? :)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh. Anteeksi. Puhelimeni ei suostu millään kirjoittaa oikein sanoja. Korjaa ne vaikka käyn korjaamassa ne takaisin.. :( ap

Vierailija
2/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä hätä sulla on kun töitä riittää ja muutamassa vuodessa saa ne kuitattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin asuntolainan ja vuoden kuluttua se on maksettu.

Vierailija
4/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin oman asunnon vuonna 1989 ja heti sen jälkeen iski lama ja työt vähenivät niin, että  sain tehdä töitä vain 2-3 päivää /viikko. Ja loppujen lopuksi olin työtön. Korot nousi mielettömyyksiin ja maksoin lopulta pelkkiä korkoja 5000mk /kk. 

Laina ei lyhentynyt yhtään ja pankkikin myönsi lopuksi, että laina ei tule koskaan maksetuksi tuolla summalla kuussa, vaikka se oli alun perin laskettu niin.

Jouduin myymään asunnoa  huomattavaan alihintaan, koska oli pakko ja minulle jäi vielä lainaa maksettavaksi pankille, vaikka asunto myytiin. 

Loppujen lopuksi jouduin lainaamaan isältäni 20 000-30 000 mk ,että sain maksettua lainan pois. 

Maksoin tuon summan isälleni takaisin pikkuhiljaa. Vieläkin kirvelee muisto siitä, että vuosikausia kaikki rahani menivät tuon lainan(korkojen) maksamiseen, vaikka asuntoa en saanut maksettua yhtään.

Hukkaan heitettyjä työvuosia tuli melkein 5v.

Vierailija
5/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä hätä sulla on kun töitä riittää ja muutamassa vuodessa saa ne kuitattua.

No onhan tässä aika rankkaa, jos teen päivässä 16h töitä. En näe lapsia ja miestä pahemmin. Viikonloput olen aina poissa ja kaikki rahat menee velkoihin. Olen väsynyt, stressaantunut ja elämä on hyvin mustaa. Töitä joo riittää jos ottaa mitä vaan! Siivoustyötä, kaupan kassaa, hyllytystä, kauppakassia. jne jne.

Ja mä pyysin SELVIYTYMISTARINOITA . Omani on myös sellainen

Ap

Vierailija
6/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole vielä selviytynyt, että en sitä tarinaa pysty kertomaan. Noin 25 000€ meni ulosottoon kesällä ja yritän hakea velkajärjestelyyn tammikuussa. Nyt on ihan hemmetin tiukkaa ja pelkään menettäväni joko työt, asunnon tai auton. Lapsille en ole uskaltanut edes kertoa miten paha tilanne on.

Vierailija
7/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun miehesi ei osallistu velan lyhentämiseen?

Sun pitää yksin raataa joka päivä.

Vierailija
8/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole selviytynyt vaan aion lopettaa itseni.

Vierailija
9/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole selviytynyt vaan aion lopettaa itseni.

Sama. 

Vierailija
10/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse velkaannuin 90-luvun lopulla, ja edelleen lisää 2000-luvun alussa. Syitä oli monia, ja myös itsessäni oli vikaa, kun velkaannuin. Bisnes joka vielä kannatti 90-luvun alussa muuttui EU,n myötä heikoksi, ja samaan aikaan kuvioon astui silloinen vaimoni, joka tuhlasi rahoja. Kun erosin Hänestä jouduin taas tekemään lisää velkaa, ja olin jossain vaiheessa konkurssin partaalla.

Nyt velkaa on enää hiukan, ja kun olen onnistunut viimeiset kymmenen vuotta tekemään töitä määrätietoisesti, ja tehnyt muutaman hyvän siirron talousasioissa, niin tiedän nyt että pienestä loppuvelasta kyllä selviän.

Vierailija
11/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteesä ei kanaata rahan takia "lopettaa". Velkajärjestelyä hakemaan, hopi, hopi

Vierailija
12/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itteesä ei kanaata rahan takia "lopettaa". Velkajärjestelyä hakemaan, hopi, hopi

Kannattaapas, Suomessa rahan merkitys on niin suuri että ilman sitä täällä ei saa itselleen elämää vaan kurjuutta, ilman rahaa ei saa kavereita, harrastuksia, perhettä jne.

Vierailija
13/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaapas, Suomessa rahan merkitys on niin suuri että ilman sitä täällä ei saa itselleen elämää vaan kurjuutta, ilman rahaa ei saa kavereita, harrastuksia, perhettä jne.

Aijaa? Eläminen= kuluttaminen? Kaverit maksullisia? Harrastus luetaan harrastukseksi vain jos se maksaa? Selvä. Tuo on kyllä ihan silkaa schaibaa, sori vaan. Laajenna katsantokantaasi asap, muuten käy huonosti.

Vierailija
14/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa? Eläminen= kuluttaminen? Kaverit maksullisia? Harrastus luetaan harrastukseksi vain jos se maksaa? Selvä. Tuo on kyllä ihan silkaa schaibaa, sori vaan. Laajenna katsantokantaasi asap, muuten käy huonosti.

Jos ei ole varaa mennä minnekään tai edes kahville niin ei kaverit sellaista katsele eikä harrastuksiakaan paljoa ole jotka ei maksa, kaikki maksaa. Perhettä ei saa jos ei ole rahaa koska ei puolisoa saa jos ei ole rahaa koska ei toinen rahatonta katsele.

Vierailija
15/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velatkin vanhenee ja meillä on todellakin velkajärjetely olemassa. 

Vierailija
16/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa mennä minnekään tai edes kahville niin ei kaverit sellaista katsele eikä harrastuksiakaan paljoa ole jotka ei maksa, kaikki maksaa. Perhettä ei saa jos ei ole rahaa koska ei puolisoa saa jos ei ole rahaa koska ei toinen rahatonta katsele.

Aika outoa, lähes kaikki tuntemani naiset on luottotiedottomia ja miehille sillä ei niin suurta väliä ole onko luottoja vai ei.

Vierailija
17/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa jäljellä 127 th euroa, makselen sitä tässä koko ajan. Kulutusluottoja en ole koskaan kokenut tarpeellisesti ottaa vaan pyrin elämään varojeni mukaan ja keräämään puskuria sijoitussalkun muodossa. Osa asunnosta on sijoituslainan panttina eli oikeastaan tuottaa tuloa.

Velkaantuneiden kannattaa googlata Dave Ramsay ja lukea herran kirjoitukset. Lainojen pois maksaminen onnistuu lumipallometodilla ja myymällä tarpeeton tavara. Hyvin moni on velkaantunut koska kuvittelee että on "pakko" omistaa tavara x tai näyttää tietynlaiselta. Ei tarvitse. Se on vain valhetta jota meille syötetään jotta ihmiset kuluttaisivat rahansa turhuuksiin.

Vierailija
18/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on vääränlaisia "kavereita". Halpoja harrastuksia on vaikka kuinka, esimerkiksi sijoittaminen. Alle vitosella saa pörssistä yhden Telian osakkeen ja Telia maksaa osinkoa kaksi kertaa vuodessa. Lakkaa valittamasta.Tolla asenteella ei vauraustu.

Vierailija
19/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa, lähes kaikki tuntemani naiset on luottotiedottomia ja miehille sillä ei niin suurta väliä ole onko luottoja vai ei.

Rahattomille ja luottotiedottomille naisille kyllä löytyy ottajia, miehille taas ei. Vaikka elämme "tasa-arvoisessa" yhteiskunnassa alitajuisesti miehen kuuluu edelleen olla se joka tienaa enemän tai vähintään saman kuin nainen, jollei näin ole on mies yhtä kiinnostava kuin tiskirätti.

Vierailija
20/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomautettu ja ei minua pyydetä mukaan rientoihin.

Nyt ystävät vuokraavat mökin. Meitä on 5 naisen porukka, ollaan tunnettu vuosikymmeniä.

Mökin hinta on sama, onko siinä 1 vai 5.

Kukaan ei edes ehdota tulisin vaan mukaan, ilman maksamista.

2 on mennyt naimisiin hyvin varakkaan miehen kanssa, 1 on menestynyt yrittäjä ja 1 on ihan ns peruskansalainen, mutta onnistunut sijoittamaan.

Kaikkien vuosien aikana olen tarjonnut, minulle on tarjottu jne. Nyt, kun minulla ei ole varaa, sanotaan ok jää kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän