Vinkkejä miten voisi lopettaa iän ikuisen viikonloppu tissuttelun? Määrät ei suuria mutta silti
Kyllästynyt olemaan viikonloppuisin väsynyt ja turvonnut. Mutta silti se on aina olevinaan niin kivaa.
Mitä tekisi siinä ilta 7-8 aikaan ettei lähtisi kauppaan joka on ihan liian lähellä ja ostaisi taas niitä muutamia oluita
Kommentit (27)
Mulla vähän samaa viinin kanssa viikonloppuisin. Muusta en tykkää, mutta viini on vaan niin hyvää. Eilen tein ruoaksi lohta ja jo siinä ruokaa laittaessa mietin, miten sen kanssa sopisi hyvä valkoviini. No olin juonut jo pe iltana viiniä niin en viitsinyt enää eilen. Usein sitä menee kyllä pe ja la. Välillä tuntuu, ettei elämässä muuta kivaa ja nautittavaksi olekaan kuin hyvä viini.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän samaa viinin kanssa viikonloppuisin. Muusta en tykkää, mutta viini on vaan niin hyvää. Eilen tein ruoaksi lohta ja jo siinä ruokaa laittaessa mietin, miten sen kanssa sopisi hyvä valkoviini. No olin juonut jo pe iltana viiniä niin en viitsinyt enää eilen. Usein sitä menee kyllä pe ja la. Välillä tuntuu, ettei elämässä muuta kivaa ja nautittavaksi olekaan kuin hyvä viini.
Toisaalta se alkoholi myös ovelasti huijaa aivoja just pikkuhiljaa ajattelemaan, että elämässä ei muuta nautittavaa olekaan kuin se päihde. Samaa tekee muutkin riippuvuutta aiheuttavat huumeet. Jos onnistuu olemaan tarpeeksi kauan ilman ne kuiskailut alkaa hiljenemään vaikka tuskin lopullisesti katoavat.
Sunnuntaina sitä ollaan aina kovasti lupaamassa, että tämän jälkeen saa loppua viikonloppujuomiset. Kunnes tulee taas ensi perjantai ja kaikki lupaukset unohtuu ja pirkkaolut sihahtaa auki!
Onnistuu helpoiten ihan vaan tekemällä päätös ja lopettamalla. Minä tein sen huhtikuussa. Kesällä mökillä oli joskus vähän orpo olo kun tuntui että kaipasi saunaolutta mutta pitää vaan sitkeästi pysyä päätöksessään. Mulla oli vielä pari laatikkoa olutta ostettunakin sekä kotona että mökillä mutta en koskenut niihin ja nyt vaimo on ne jo juonut vaikkei pidäkään oluesta.
Mitään muutoksia voinnissani en ole havainnut alkon käytön lopetettuani. Tietenkään ei ole enää viikonloppuisin krapulapäiviä jotka menevät hukkaan lepäillessä, mutta en ole siis havainnut pysyviä muutoksia.
Itse vaihdoin alkoholittomaan olueen ja tuntuu oikein hyvältä ratkaisulta. Itselle se oli enemmänkin se fiilis avata olut ja kaataa lasiin ja se maku. Oon tykänny esim Kukon alkoholittomista. Maistuvat hyvältä, vaikka alkoholi prosentti on sen 0,3% (laskin että saisi juoda 15 olutta että tulisi sama alkoholimäärä kuin yhdestä 4.7% oluesta :D eli ei kyllä se alkoholi päähän nouse noissa miedoissa. )
Join aika reilusti viikonoppuna. Aloitettiin n klo 18 pe-iltana , siitä n klo 06 köhdin kotiin. Nukuin iktapäivään ja taas klo 18 olin toisissa juhlissa. Siitä aika hyvät, mutta ei väkeviä enää. Eilisen nukuskelin yritin juoda paljon vettä. Aineenvaihdunta oli ihan jumissa. Tänään tuossa juuri heräilin enkä viitsi edes ajatella miten turvoksissa olen. Pitäisi saada jotenkin nyt kaikki viikonlopun myrkyt pois. Ananas voisi auttaa turvotusta poistamaan? Vai mikä?
Täytyy varmaan yrittää vähän kuivata jokunen viikko.
Harmi vaan että tilasin just saksasta 12 pulloa viinaa ja viiniä...
Niin kauan kun se on laiton päihde niin siihen ei saa yllyttää. Rikokseen yllyttäminen on rikos. Ainoastaan saa kehottaa juomaan litran viinaa ja lähteä ulos rähisemään.