mitä mieltä olette tästä sukukuviosta/joulu
miehen sisarukset asuu melkein vieressä mutta eivät pidä yhteyttä, sitten joka ikinen joulu soitetaan että "kuinkas nyt vietetään joulua" oletetaan että joulu ollaan yhdessä, miksi jos ei muutenkaan olla tekemisissä??
ja onko se pakollista että ollaan joka vuosi isovanhempien ja sisarusten kanssa? onko se muilla sallittua viettää joulua kuten haluaa?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Siitä asti kun täytin 18 minun on ollut sallittua päättää itse miten haluan jouluni ja elämäni viettää.
Ihan saman vastauksen olin tulossa antamaan. En ole ikinä viettänyt joulua anoppilassa silloin, kun minulla oli perhe ex-aviopuolisoni kanssa enkä nykyisen avopuolisoni sukulaisilla. Enkä vietä.
Ei joulua varmasti ole pakko viettää sukulaisten kanssa, mutta ei siinä myöskään ole mitään vikaa, että joulu on juuri se aika, jolloin halutaan kokoontua yhteen.
Jos teillä on jouluun muita suunnitelmia, niin ehkä rupeatte jatkossa kokoamaan suvun jonkun muun tapahtuman ympärille? Siitäkin voi muodostua kiva perinne.
olen viime vuodet varannut ulkomaanmatkoja ja nyt hotlan ja sun muuta, pois on mentävä, kotona ei ole sallittua olla.
ja mikä idea siinä on että jos ei nähdä vuoden aikana kuin ohimennen niin jouluna pitää olla huoneessa jossa on 14 m2...
Siitä asti kun täytin 18 minun on ollut sallittua päättää itse miten haluan jouluni ja elämäni viettää.