Lue keskustelun säännöt.
Mitä eri uskonnot ajattelevat tapahtuvan uskonnon
02.05.2014 |
"ulkopuolisille" eli ei-jäsenille?
Esim. luterilaiset, jehovat, mormonit, katolilaiset, islaminuskoiset, juutalaiset, lestadiolaiset jne.
Siis mitä he ajattelevat niistä jotka eivät kuulu heidän kirkkoonsa? Entä niistä jotka ovat eläneet ennen uskonnon perustamista? Joutuvatko helvettiin vai voiko päästä taivaaseen? (jos siis uskovat taivaaseen) Erityisesti kiinnostaa sellaisten uskontojen vakaumus johon liittyäkseen täytyy tehdä jokin rituaali kuten kaste tms.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mormoneilla "taivas" on kolme eri paikkaa. Alinkin niistä on paljon ihanampi paikka kuin maapallolla eläminen, mutta Jumala ei käy siellä itse. Parhaassa paikassa asuu Jumala ja Jeesus itse ja sinne pääsee vain ne, jotka on kastettu (heidän näkemyksensä mukaan oikealla pappeuden valtuudella, joka on vain heillä tällä hetkellä, ja siksi tekevät kasteita kuolleiden puolesta, jotta jokaisella olisi mahdollisuus päästä sinne, jos niin itse siellä kuoleman jälkeen haluavat).
Toiseen menee hyvät ihmiset, jotka ei halua kastetta/ tunnustaa Kristusta ja kolmanteen sellaiset "pikkupahikset". Sitten on olemassa se helvetti, mutta sinne on tosi vaikea päästä, pitäisi olla suunnilleen nähnyt Jumala ja sen jälkeen kieltää, että Jumala ei ole olemassa, aktiivisesti taistella Jumalaa vastaan tietäen kuitenkin ilman epäilystä hänen olemassaolonsa.