Kävin ulkona. Nyt en taas pysty hengittämään.
Minulla on todella paha koivun siitepölyallergia. Syön kahta antihistamiinia, käytössä on nenäkannu ja nenäsuihke, inhalaattori, Duact ja yskänlääke. Olin koko vapun sisällä. Eilen satoi ja tänäänkin aika paljon, ajattelin käydä edes viemässä roskat ja postilaatikolla.
Tulin takaisin ja hengitys vinkuu, yskittää ja nenä meni aivan tukkoon heti.
Voiko tällainen ihminen edes asua Suomessa?
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 17:33"]
Onko sut testattu allergiasairaalassa? Mulla on myös paha allergia koivulle, allergiaoireet ovat just samoja kuin sulla. Lääkkeenä tabletteina yskänlääke/limanirrotuslääke, antihistamiini kolminkertaisena annoksena, astmalääkitystä tuplana, duactin tapainen allergia- ja astmalääke tabletteina, nyt myös antibiootti, koska allergia aiheutti poskiontelontulehduksen, silmätipat ja nenäsumute. Huuhtelukannua ei oikein voi käyttää, kun mikään ei mene läpi. Tämä on valtava määrä lääkettä, mutta näiden avulla pärjään tukehtumatta. En käy ulkona kuin pakolliset, menen heti suihkuun, kun tulen kotiin ja saunon (höyryhengitän) suihkun jälkeen, tsemppiä sinulle!!
[/quote]
Ei ole testattu allergiasairaalassa. Olin kaksi vuotta sitten niin huonossa kunnossa, että kaveri teki kotikäynnin. On siis lääkäri itse ja määräsi mulle niin paljon lääkkeitä kuin laki vain sallii. Niillä elän.
Todella inhottavaa, ettei voi nauttia keväästä yhtään.
ap
Oletko kokeillut hengityssuojainta pakollisten ulkona piipahdusten ajaksi? Onko kotona tuloilmaventtiileissä ja tuuletusikkunoissa suodattimet? Oletko kysellyt siedätysmahdollisuutta?
Mullakin on tosi paha koivuallergia, ja astmakin vielä. Mulla on hiukan helpottanut, kun käytin talvella siitepölyhunajaa. Sillä sain sietokykyäni nousemaan edes hiukan (sairaalasta en saanut siedätystä, allergiani on sen tyyppistä että varsinainen siedätyshoito ei siihen kuulemma tehoaisi). Sitten kotona pitää siivota ahkerasti siitepölyaikaan, pyyhkiä tasot staattisella liinalla. Ulkoa sisälle tullessa meillä koko perhe vaihtaa vaatteet, ja hiukset pestään joka ilta ennen nukkumaanmenoa.
Tsemppiä! Pahin pöllytys on yleensä kahdessa-kolmessa viikossa ohi.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 17:18"]
Minulla on todella paha koivun siitepölyallergia. Syön kahta antihistamiinia, käytössä on nenäkannu ja nenäsuihke, inhalaattori, Duact ja yskänlääke. Olin koko vapun sisällä. Eilen satoi ja tänäänkin aika paljon, ajattelin käydä edes viemässä roskat ja postilaatikolla.
Tulin takaisin ja hengitys vinkuu, yskittää ja nenä meni aivan tukkoon heti.
Voiko tällainen ihminen edes asua Suomessa?
[/quote]
Et voi asua Suomessa. Muuta äkkiä pois.
Todella, todella kurjaa. Voiko noin hankalassa tapauksessa edes yrittää siedätyshoitoa?
Varaa aika erikoislääkäriltä. Pahat on omat allergiat ja astma, ihan kotosuomessa asustelen. Yksityiselle pääsee nopeasti.
Onko sut testattu allergiasairaalassa? Mulla on myös paha allergia koivulle, allergiaoireet ovat just samoja kuin sulla. Lääkkeenä tabletteina yskänlääke/limanirrotuslääke, antihistamiini kolminkertaisena annoksena, astmalääkitystä tuplana, duactin tapainen allergia- ja astmalääke tabletteina, nyt myös antibiootti, koska allergia aiheutti poskiontelontulehduksen, silmätipat ja nenäsumute. Huuhtelukannua ei oikein voi käyttää, kun mikään ei mene läpi. Tämä on valtava määrä lääkettä, mutta näiden avulla pärjään tukehtumatta. En käy ulkona kuin pakolliset, menen heti suihkuun, kun tulen kotiin ja saunon (höyryhengitän) suihkun jälkeen, tsemppiä sinulle!!