Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa masennukseen

Vierailija
02.05.2014 |

Kerro mistä olet saanut apua masennukseen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilu

Vierailija
2/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia

Vierailija
4/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi uus harrastus, kamppailulaji. Siitä ei voi olla liikaa pois tai jää jälkeen, lisäksi se on maksettu etukäteen, joten sinne tulee raahauduttua vaikka ei tekisikään mieli. Mut yleensä sitten siellä olen iloinen että lähdin. Siinä tulee samalla liikuntaa ja sosiaalisia kontakteja (mutta sopivalla tavalla, eli ei tarvitse ylittää olemattomia taitojani). Ja vielä auttaa stressiin, kun siellä ei tuu ajateltua mitään muuta kuin tätä lajia :)

Vierailija
5/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, terveellinen ruokavalio. Se, että lähdin menemään huonosta suhteesta. Se, että aloin ottaa selvää, mikä minua oikeasti kiinnostaa ja aloin tehdä töitä sen eteen. Mun kohdalla tämä tarkoitti ammatinvaihtoa.

Viimeinen kohta oli vaikein, mutta tärkein.

Vierailija
6/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys ja keskustelu ammattilaisten kanssa.

Vierailija
7/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia, lääkkeet, osastojaksot, erilaiset keskusteluryhmät, toimintaryhmät ja harrastukset.

Tällä hetkellä voimauttavimpia asioita ovat yksi toiminnallinen ryhmä, jossa pääsen toteuttamaan itseäni, sekä käsityöharrastus, jonka aloitin masennukseen sairastuttuani. Normaali arki alkaa pikkuhiljaa maistua ja tulevaisuudessakin näkyy muutakin kuin mustaa. Vuosi sitten en olisi uskaltanut vielä edes puhua opiskelusta, mutta nyt odotan innolla tulevia pääsykokeita.

Vierailija
8/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosen kirjoitus olisi voinut olla minun :) Ihan sama resepti täällä, lisäksi minulla on masennukseen myös lääkitys ja hoitokontakti.

Vierailija
9/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali, lääkkeet, psykoterapia, ystävät, kuntoutus, osastojaksot, läheisten ymmärrys sairautta kohtaan.

Vierailija
10/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mäkin kävin kela- terapian. Se auttoi just sen selvittämisessä, kuka olen ja mistä tykkään. Prosessi kesti vuosia. En usko, että pikaparantumisia tapahtuu.

Terv. 6

Vierailija
11/11 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnosta ja liikunnasta. ehkä omegaöljyistä ja pahimmissa vaiheissa lääkkeistä.

ja vertaistuki on melkein tärkeintä parantumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän