Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nuori kysyi, saisiko hänkin saunasiiderin

Vierailija
02.05.2014 |

Antaisitteko te? Ikää 16v.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin tarjoaminen alaikäiselle on RIKOS. Eli en todellakaan antaisi. Uskomatonta miten monia RIKOLLISIA täälläkin on. Lisäksi tuhoatte rakkaan (?) lapsenne elimistöä siinä samalla lakia rikkoessanne.

Vierailija
22/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, alkoholittoman.

Jos ei kelpaisi niin kysehän on siitä, että haluaa nimenomaan alkoholia, ei siideriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:53"]Antaisitteko te? Ikää 16v.

[/quote]

Mä miettisin miltä ae kuulostaa jos teini kertoo tästä eteenpäin. Kerrotteko avoimesti muille, että on ok jos silloin tällöin vähän ottaa sidukkaa? Kielletty/salattu asiahan sr muuten on kuten teinien salaa juominenkin. . .

Maistaa antaisin, mutta siihen jäisi.

Vierailija
24/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä myöskään simaa.. Juokoot energia juomia!

Vierailija
25/42 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:05"]

Ei mei ikästen tarvii vielä juoda. Alkoholittoman siiderin voisin silti itse joskus ottaa saunajuomaksi :)

n16

[/quote]

Minkä ikäisten tarvii jo juoda? :)

m65

[/quote]

Ei kait ny minkäänikäisen tarviis juoda :) Pitää osata pitää hauskaa myös ilman alkoholia/muita päihteitä.

n16

Vierailija
26/42 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, meillä ikäraja on 16 v, ei olis edes rikos. Tosin lapsi vois sen irsekin kaupasta hakea.

Vierailija
27/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuon ikäisinä äiti osti jo jokusen siiderin kemuihin mukaan. Tiesi että saataisiin muualtakin. Ja hyvin toimi, nykyään sisko juo saunasiiderin pari kertaa vuodessa ja minä en oo tainnut pariin vuoteen ottaa yhtään.

Vierailija
28/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ja olen antanutkin. Täyttää tässä kuussa 17 ja asutaan maassa, jossa ikäraja on ravintoloissakin 17, joten parin viikon päästä pääsee täällä jo ihan laillisesti baariinkin. Täällä alkoholikulttuuri on muutenkin ihan toinen kuin suomessa. En ole kertaakaan vajaan vuoden aikana nähnyt yhtään teiniä kännissä. Toki ravintoloissa olen niitä nähnyt, usein joku ihana coctail (tytöillä) tai olut(pojilla) edessä. Saattavat juoda sitä yhtä tai muutamaa koko illan, tanssia ja pitää hauskaa isolla porukalla. Ei tarvi piilossa puskissa juoda siiderikännejä, niinkuin Suomessa. Ne jotka ei pääse baareihin eli lähinnä alle 16v ei sitten juokaan mitään, eikä muutenkaan hengaile kaduilla. Kotiin tullaan vii eistään 21 aikaan, niin arkena kuin viikonloppunakin. Itsellä kokemusta myös 12-15 vuotiaista lapsista Ja heidän tavoistaan.

Vierailija
29/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi... siideri? Ja näin hirveä haloo? Mä en toki ole koko lapsuuttani elänyt suomessa, mutta ei se nyt näin iso asia voi olla täälläkään. Eikös ehtoollisviinikin ole alkoholipitoista, mut sitä annetaan 15v?

Vierailija
30/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 15:42"]

Alkoholin tarjoaminen alaikäiselle on RIKOS. Eli en todellakaan antaisi. Uskomatonta miten monia RIKOLLISIA täälläkin on. Lisäksi tuhoatte rakkaan (?) lapsenne elimistöä siinä samalla lakia rikkoessanne.

[/quote]

Alkoholijuoman tarjoaminen alaikäiselle ei muuten ole Suomessa lainvastaista. Myyminen on, ravintolassaanniskelu on ja välittäminen on. Alkoholin välittämistä alaikäiselle on varmaan myös tuo siiderin tms. antaminen nuorelle mukaan.

Mutta laki mahdollistaa vanhempien harkintansa mukaan tarjoilla kotonaan myös alaikäiselle alkoholia.

Vierailija
31/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Välttelisin aihetta tarvittaessa jopa niin paljon, että vaihtaisin omanikin limppariin.

Vierailija
32/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 15:58"]

Meille tuon ikäisinä äiti osti jo jokusen siiderin kemuihin mukaan. Tiesi että saataisiin muualtakin. Ja hyvin toimi, nykyään sisko juo saunasiiderin pari kertaa vuodessa ja minä en oo tainnut pariin vuoteen ottaa yhtään.

[/quote]

Minä en pyytänyt, enkä saanut, enkä siltikään juonut kuin kaksi siideriä nyt vappunakin ja vielä opiskelijana, kahden päivän aikana.

Vierailija
33/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän teidän suhteestanne, kuin hyvä luottamus on. Esimerkiksi jos kieltäydyt .iten lapsi suhtautuu? Jos suhtautuu aikuismaisesti ja ymmärtää että vanhempi voi saada seurauksia niin itse varmaan ostaisin seuraavalla kerralla yhden pullon. Jos taas tulee itkupotkuraivarit niin sitten pitäisin ehdotonta linjaa.

Ne ketkä täällä huutaa rikoksen perään niin esimerkiksi päihtyneelle myyminen on rikos jota harrastetaan jokaisessa suome kuppilassa. Typeriä ja jopa moraalittomia lakeja pitää rikkoa.

Pitäisin myös nuorelle pienen juttu tuokion siitä että jokaine yksilö on vastuussa teoistaan ja känni ei ole mikään tekosyy tehdä virheitä. Samalla kertoisin myös alkoholin käytön historiasta ja kieltolain haitoista jotta saisi vähän perspektiiviä aiheeseen.

Vierailija
34/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi enkä ole kenellekään lapsistani ostanut alkoholia ennen 18 v ikää. Tiedän, että esikoinen on ollut humalassa alaikäisenä baarissa (on itse kertonut tultuaan täysi-ikäiseksi) ja toinenkin on kokeillut 15-vuotiaana, tosin on nyt täysi-ikäisenä aika maltillinen alkoholinkäytössään. Kuopus ei ole vielä täysi-ikäinen ja on se, joka joskus pyytää maistaa tai että ostaisin siideriä. Se, etten osta alkoholia, on mun periaate. En silti sen perusteella aseta mitään odotuksia omien lasteni alkoholinkäytölle, koska näyttää sille, ettei se minkään kaavan mukaan mene kuitenkaan.

Vierailija
35/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin huvittaa nämä 16-vuotiaiden äidit, jotka pohtivat antaako vai eikö anna maistaa. Ihan vinkkinä, iso osa teidät kultamussu 16-vuotiaistanne ovat humalaan asti itsensä jo juoneet. "Kaverille yöksi" on hyvä ja toimiva keino viilata äiskää ja iskää linssiin.

Mä olin aina kiltti tyttö, mutta niin vain minäkin 14-15-vuotiaana vedit ekat kännit. Ei ne teinit niin puhtoisia ole kuin antavat ymmärtää.

Vaikea kuvitella, että itse sitten keski-ikäisenä olisin unohtanut millaista on olla nuori. Monet tuntuvat unohtaneen.

Itse kysymykseen vastaus: ostaisin tuon ikäiselle sen siiderin.

Vierailija
36/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat huutaa rikosta, kun on siideristä kyse, mutta moniko teistä päästää suojatien reunalla seisovat kulkemaan tien yli, vaan posottaa täysillä 'autoilijan oikeudella'.

Vierailija
37/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai antaisin. 16-vuotias on tarpeeksi vanha juomaan mietoja alkoholijuomia, vaikka ei suomen lain mukaan olekkaan, mutta joissain maissa on. Ei ole rikos antaa alaikäiselle alkoholia, jos valvoo sitä eikä juota humalaan.

Vierailija
38/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se esimerkin voima. Jos vanhemmat itse juovat alkoholia lasten nähden tai lasten seurassa, ei pitäisi olla kenellekään yllätys jos aikuistumassa oleva teini-ikäinen ottaa sitten vanhemmistaan esimerkkiä ja pyytää saada sitä "aikuisten juomaa" eikä enää vain Muumi-limpparia. 

Vierailija
39/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. olen itsekin saanut siiderin/kaljan saunaan, mutta en koskaan piitannut siitä (saattoi kaatua viemäriinkin loput!) enkä ole tuolla kylillä teininä pyörinyt ryyppäämässä. En käsitä monia täällä jotka vetoavat rikokseen ja teinin alhaiseen ikään. 2 vuotta max ja se on täysi-ikäinen. Se ei yhteen siideriin kaadu ja tee hänestä alkoholistia tai rappiollista. Olkaa tyytyväisiä että he kysyvät teiltä YHTÄ, ei mäyräkoiraa ja vielä kotona, ei kaverille mentäessä.

Vierailija
40/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin omasta maistaa, en ostaisi omaa. Limua tarjoaisin. Tosin en itsekään juurikaan alkoholi juomia juo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi