Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavaperhe muutti 240 neliön omakotitaloon. Olen järkyttynyt

Vierailija
12.12.2020 |

Kateudesta. Sitäpaitsi eikö se ole liian iso. Olen menossa käymään huomenna ja en voi käsittää millainen se tulee olemaan. Meillä vain 70 neliötä miehen ja vauvan kanssa

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 300 neliötä ja 4 henkilöä. On ollut enemmänkin lapsia, mutta muuttaneet jo pois. Sen takia näin paljon tilaa

Eipä täällä sen kummemmin ole siivottavaa kun aina on perussiistiä ja jokainen pitää oman alueen siistinä. Eikä myöskään eläimiä, eikä turhia tavaroita.

Nyt etätöiden aikana ihan loistavaa, saa työskennellä omassa rauhassa. Ja jos jollekin on tullut flunssan tms oireita, on pystynyt helposti pysymään omassa tilassa oman vessan kanssa.

Vierailija
22/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä paikassa talo on. Jos jossain hevon kuusessa niin en koskaan ostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudenkoti on 270 neliöinen. Viikkosiivous oli ihan hemmetinmoinen homma.

Me asutaan reilun 300 neliön talossa. Käytössä tällä hetkellä reilu puolet. Käyttämättömät vierashuoneet ja salit pysyvät kunnossa kun siellä oleskella eikä esillä ole turhaa tavaraa. Ei niitä tarvitse viikoittain siivota. Meillä jokainen siivoaa oman huoneensa ja yhteiset tilat yhdessä. Ei mene montaa tuntia viikossa. Tosin ei mitään porsaita olla muutenkaan.

Vierailija
24/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudenkoti on 270 neliöinen. Viikkosiivous oli ihan hemmetinmoinen homma.

Me asutaan reilun 300 neliön talossa. Käytössä tällä hetkellä reilu puolet. Käyttämättömät vierashuoneet ja salit pysyvät kunnossa kun siellä ei oleskella eikä esillä ole turhaa tavaraa. Ei niitä tarvitse viikoittain siivota. Meillä jokainen siivoaa oman huoneensa ja yhteiset tilat yhdessä. Ei mene montaa tuntia viikossa. Tosin ei mitään porsaita olla muutenkaan.

Vierailija
25/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele viikkosiivousta, miten kauan imuroinnissa ja pölyjen pyyhkimisessä menee. Ja ikkunanpesut päälle. Ootko viekä kateellinen 😅

Ehkäpä heillä on kuule ihan kevyesti varaa viikkosiivoojan käyntiin kun on noin hulppeaan taloonkin.

Vierailija
26/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin lapseni koti on tuota luokkaa, ei ne mitää palatseja ole, normikoteja. Ei niissä eksy.

😂

Vierailija
27/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi liian iso jos kerta kyse on perheestä? Jos on varaa niin miksi pitäisi kituuttaa pienessä asunnossa joka on muuten vaikeampi pitää siistinä kun yleensä säilytystilat ei riitä? Miksi ei saa halutessaan ja rahojen riittäessä asua väljästi? Itse tykkään kun on tilaa ja kaikelle oma paikka. Asun yksin 109 neliön asunnossa ja on minusta juuri sopivan kokoinen.

Vierailija
28/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä paikassa talo on. Jos jossain hevon kuusessa niin en koskaan ostaisi.

Meitä on niin erilaisia, minua ei saisi rahallakaan asumaan paikkaan jossa tontti ei ole vähintään 5000 neliötä.

Ei millään.

Vierailija
29/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä isossa talossamme siivous sujuu sutjakkaasti robotti-imurilla (1 huone/päivä) ja noin kerran kuussa imuroimme itse keskuspölynimurilla. Isossa talossa on yleensä myös paljon säilytystilaa, jolloin järjestystä on helppo ylläpitää ja talo on yleensä aina siistin näköinen.

Vierailija
30/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut noin 170 m2 talossa ja oli ihan hirveä työleiri pitää kaikki paikat siistinä ja puhtaana. Pelkästään saunan, kylppäreiden ja vessojen siivouksessa oli valtava homma kuurata kalkkitahroista ja liasta puhtaaksi. Päälle pihatyöt ja talvella lumenluonti. Kerran vuodessa ikkunanpesut, rännien tyhjennys yms. Nykyään asun tyytyväisenä uudessa kerrostalossa. En todellakaan kadehdi omakotiasujia.

Vierailija
31/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut noin 170 m2 talossa ja oli ihan hirveä työleiri pitää kaikki paikat siistinä ja puhtaana. Pelkästään saunan, kylppäreiden ja vessojen siivouksessa oli valtava homma kuurata kalkkitahroista ja liasta puhtaaksi. Päälle pihatyöt ja talvella lumenluonti. Kerran vuodessa ikkunanpesut, rännien tyhjennys yms. Nykyään asun tyytyväisenä uudessa kerrostalossa. En todellakaan kadehdi omakotiasujia.

Miten te oikein elätte, kun saatte saunan, kylppärin ja vessat tuollaiseen kuntoon? Sitä paitsi nuohan kuuluvat myös pienempiin asuntoihin.

Vierailija
32/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso talo on helpompi siivota kun on tilaa imuroida ilman, että kokoajan on joku huonekalu edessä. Ja tavaroillekkin yleensä hyvät säilytystilat jolloin tasot yms ovat tyhjiä. Mut joo kyllähän toi 270neliötä on iso. Joku perus 120-140 on jo hyvä ja väljä.

Vierailija
33/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sehän ei ole neliöiden vika, vaan sen, joka pakottaa siivoamaan ihan joka viikko.

Vierailija
34/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele viikkosiivousta, miten kauan imuroinnissa ja pölyjen pyyhkimisessä menee. Ja ikkunanpesut päälle. Ootko viekä kateellinen

Mikä ihmeen viikkosiivous?

- ei ap

Vierailija
35/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut juuri tuon kokoisessa. Liian iso. Hirveä siivoaminen. Kateus on sairaus.

Ei. Kateus on tunne.

Sairaus se on varsinkin jos se myrkyttää ihmisen mielen ja tekee ihmisestä ilkeän.

Vierailija
36/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Durreli kirjoitti:

Tiedän muitakin jotka muuttaa tuttui...Asun vähän pienemmäs talos,mut vpajab oliko yli 300nelilö,,siivoukseen kerroksii kolme menee päivii joskus,pesu,imurointihan käy nopeemmin.Kulut on meil kohtuulluset..mut jos suorasähkö kyl niistä pitää eroon osin päästä..isot tilathan ihanat..nauttikaa kel on.

Melko sekava kirjoitus.

Vierailija
37/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo oli kuin pari kertaa tavallisen ahtaan aravatalon kokoinen, ei mikään kovin iso edes. Voi hankkia robotti-imurin tai käyttää siivoojaa silloin tällöin isompaan siivoukseen. Kun elää siististi, ei tarvitse koko ajan siivota, lisäksi voi pyyhkiä liat ja tahrat tuoreeltaan ohimennen pois, ei jää pinttymään eikä vie liikaa aikaa kerralla. Kotieläinkään ei ole yhtä kuin sotku, välttämättä.

Yleensä myös kun on isompi asunto on myös säilytystilaa enemmän ja joka paikka ei pursu roinaa.

Niinpä. Minulla on huone omille käsityöharrastuksille. Mahtuu kangaspuut ja kaikki tarvikkeet sekä ompelupöytä. Muu asunto pysyy siistinä ja keskeneräisen työn voi jättää levälleen . Pistää vaan oven kiinni. Miehellä pihapiirissä paja ja puutyöverstas. Viihdytään oikein hyvin.

Vierailija
38/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukko valitti aina siivoamisen määrästä, kun asuimme n. 200 neliön talossa. Muutettuamme uuteen, liki puolet pienempään väheni valittamisen määrä samassa suhteessa. Kaiken lisäksi ahtaimmissa tiloissa asuminen tuntuu kodikkaammalta ja on myös ihan konkreettinen ilmastoteko.

Vierailija
39/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en lähde kerrostaloon kuin ruumiina, se on aivan varmaa. Kerrostalo ei ole ihmisen asuinpaikka. Mielestäni. Olen tuttavilla käynyt ja kauhistuttaa, aina kuuluu jostakin jonkun naapurin elämä. Ei niin jaksa kukaan elää. Ja rappukäytävät, hajujen sekamelska on järkyttävä. Ja hissit, en viitsi edes ajatella.

Vierailija
40/96 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele viikkosiivousta, miten kauan imuroinnissa ja pölyjen pyyhkimisessä menee. Ja ikkunanpesut päälle. Ootko viekä kateellinen 😅

Minulla oli 600m2 okt. Siivous kävi näppärästi kun kaikelle oli oma paikkansa, eikä ylimääräisiä pölypesiä ollut. Robotti-imuri joka kerroksessa (3krs) ja siivooja pesi ikkunat. Kaipaan hirvittävästi kodinhoitohuonetta ja vaatehuoneita. Muuten olen ihan tyytyväinen nykyisessä 120m2 (sijainti huomattavasti parempi).

Lämmitys maksoi ihan älyttömästi, lisäksi itseäni ärsytti portaat. Makuuhuoneet ja kylppärit olivat 2krs, maan alla oli miehen kuntosali ja leffateatteri, keskikerroksessa oli keittiö ja olohuone ja vessa. Pyykkejä ei pitkää matkaa tarvinnut raijata koska olin fiksuna tyttönä siirrättänyt pesukoneet kellarista kodinhoitohuoneeseen yläkertaan jo ennen muuttoa.

Mutta itse asiaan. Kateus on turhaa. Nauti ystävän uudesta kodista ja sitten tee omaan kotiisi jotain kivaa. Maalaa vaikka seinä, osta uusi huonekalu, suursiivoa ja järjestele kaapit niin että ne näyttävät vaatekaupalta!