Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

34v ja mummoksi :/

Vierailija
02.05.2014 |

Tyttö Sitte paukautti ilmoille tämmösen... En nyt edes uskonu et mun lapsi 16v olis raskaana... Nyt miettii pitääkö lasta vai ei... Pittää ite vähän sulatella asiaa...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttiin vaan.

Vierailija
22/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta selvitään. Ja tyttäresi kerkeää opiskella, vaikka pitäisi pari vuotta äitiysvapaata. Vähävarainen saa lapselleen hoitopaikan ilmaiseksikin. Kaikki järjestyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:20"]

Onneksi olkoon uudesta lapsesta. Ei kaikkien tarvitse saada lapsia kurppavuosina.

-Mies 29v-

[/quote]

Lapsia tulisi hankkia sitten kun kykenee elättämään sekä itsensä että jälkikasvunsa. Ap:n 16-vuotias ei tehne kumpaakaan, vaan tuon puolen hoidamme me veronmaksajat.

Vierailija
24/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:20"]

Onneksi olkoon uudesta lapsesta. Ei kaikkien tarvitse saada lapsia kurppavuosina.

-Mies 29v-

[/quote]

Lapsia tulisi hankkia sitten kun kykenee elättämään sekä itsensä että jälkikasvunsa. Ap:n 16-vuotias ei tehne kumpaakaan, vaan tuon puolen hoidamme me veronmaksajat.

[/quote]

Entäs nämä jotka +35-vuotiaana havahtuvat, että pitää varmaan lapsetkin tehdä eikä enää iän takia luomuna onnistu. Kukas ne kalliit hoidot maksaakaan?

Vierailija
25/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:08"]

Heh, minä olen 34 ja toivon kovasti tulevani vielä jonain päivänä äidiksi. Niin ne on ihmiskohtalot erilaisia. :) Tsemppiä ap:lle! 

[/quote]älä menetä toivoa, itse tulin 44 v äidiksi. Aivan uskomatonta. Olin niin valmis. Kiitos taivaan Isä.

[/quote]

Kiitos sinulle, tosin minä en luota niinkään taivaan isään vaan enemmän lääketieteen apuun tässä asiassa. Mutta ihan sama kuka tai mikä siellä avittaa, kunhan tulosta saataisiin! 

-13

[/quote]itse en käynyt missään hoidoissa vaan luonnollisella tavalla, oli niin uskomatonta että pakkohan sitä on kiittää .

Vierailija
26/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse esikoisen saanut 19 vuotiaana ja toinen tuli kun olin 21, ja nyt kolmatta odotellessa 26 veenä :) päivääkään en kadu, juu opiskelut jäi vähän kesken mutta kun olin hoitovapaalla opiskelin tutkintoni loppuun ja vähän lisää iltakoulussa, isä hoiti lapsia silloin kun olin koulussa. Isällä ollut työpaikka ja hyvin ollaan pärjätty. Olen saanut mennä baareissa ja muualla sen minkä tarvinnut ja niin on isäkin, tosin emme kyllä hirveän usein ole käyneet, mutta emme ole sen tyyppisiä ihmisiäkään että hirveästi tekisi mieli niissä juosta. Musta on ihana ajatella että ollaan miehen kanssa vielä aika menevässä iässä kun lapset on sen ikäisiä että voi jättää yksin kotiin, ja saadaan sitten nauttia toistemme seurasta ja matkustelusta ja vaikak mistä. Olemme tykänneet olla nuoria vanhempia, töitä ja opiskella kerkiää tehdä loppu elämänsä. Olemme ainakin jaksaneet antaa lapsilemme aikaa ja mennä touhuissa mukana :)

Vierailija
27/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:23"]Tulin raskaaksi 34-vuotiaana ja sain lapsen 35-vuotiaana. Aika hurjalta tuntuu ajatus, että olisin mummoksi tullut tuossa iässä. Varmaan sitä vanheneekin nopeammin jos viisikymppisenä tulisi jo isomummummoksi. Huh! Teiniäititys taitaa mennä suvuittain. Omassa suvussa nuorimmat äidit on olleet 23-vuotiaita. Viimeksi niin nuori vuonna 1963

[/quote]

Aika hurjalta kuulostaa tehdä 35-vuotiaana esikoinen

[/quote]

Et taida hirveästi ympärillesi katsella?

Vierailija
28/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, hankala tilanne, mutta kyllä se siitä tavalla tai toisella selkiää. Muista, että tyttäresi on itse tehtävä ratkaisunsa, älä painosta häntä vaan tue ja yritä ymmärtää, oli se ratkaisu mikä tahansa. Kuulostaa ihan hyvältä, että tyttö asuisi luonasi pysyvästi, kunnes pääsee omille jaloilleen.

Vierailija
29/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:23"]Tulin raskaaksi 34-vuotiaana ja sain lapsen 35-vuotiaana. Aika hurjalta tuntuu ajatus, että olisin mummoksi tullut tuossa iässä. Varmaan sitä vanheneekin nopeammin jos viisikymppisenä tulisi jo isomummummoksi. Huh! Teiniäititys taitaa mennä suvuittain. Omassa suvussa nuorimmat äidit on olleet 23-vuotiaita. Viimeksi niin nuori vuonna 1963

[/quote]

Aika hurjalta kuulostaa tehdä 35-vuotiaana

Kyllä ne teiniäidit onneksi ovat huomattavasti harvinaisempia. Ajattelen oman ekaluokkalaiseni vanhempia. He ovat kaikki noin 35-45 vuotiaita. Tiedän kyllä sosiaalialalla työskentelevänä, että on perheitä joissa lapset tehdään hyvin nuorena, mutta heillä on sitten muitakin ongelmia.

Vierailija
30/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:20"]

-Mies 29v-

[/quote]

[/quote]

Entäs nämä jotka +35-vuotiaana havahtuvat, että pitää varmaan lapsetkin tehdä eikä enää iän takia luomuna onnistu. Kukas ne kalliit hoidot maksaakaan?

[/quote]

+35-vuotias on yleensä maksanut jo vuosia veroja yhteiskunnan kassaan, uraihmiset jopa hyvinkin huomattavia summia.

Vierailija
31/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:34"]

[/quote]

Aika hurjalta kuulostaa tehdä 35-vuotiaana

Kyllä ne teiniäidit onneksi ovat huomattavasti harvinaisempia. Ajattelen oman ekaluokkalaiseni vanhempia. He ovat kaikki noin 35-45 vuotiaita. Tiedän kyllä sosiaalialalla työskentelevänä, että on perheitä joissa lapset tehdään hyvin nuorena, mutta heillä on sitten muitakin ongelmia.

[/quote]

Suosittelen pitämään breikin työstä, kun olet jo noin kyyninen :O se, että on nuori vanhempi, ei automaattisesti tarkoita "muitakin ongelmia", kuten annat kommentissasi olettaa. Työsi on kuitenkin sellaista, että et oikeastaa näe muita kuin ongelmaperheitä. Koita siis muistaa, ettei työsi ole kattava otos koko maan perheistä.

t. myöskin sosiaalialalla

Vierailija
32/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen 25v  ja miehen kans ollu yhdssä 16vuotiaasta :) naimisissa ollaan ja 5 yhteistä lasta. hyvin menee :)

Vierailija
33/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin... eli pojan vanhemmatolisivat mukana tukemassa. vaikka niin että vuoroin hoidettaisiin vauvaa mummojen kans :) ja sitten autetaan mahdollisuuksien mukaan. tyttö käy koulua niin kauan uin pystyy h´ja jaksaa. poika kans. jasamalla iltatöissä. tyttö myöskin osa-aika töissä. tekee niitäkin niinkauan kuin jaksaa yms. pidettiin sukupalaveri ja ollaan stemppaamassa mukana. tytön isä vaan ei ole mukanaja ei tykännyt mutta pääasiaettä kaikki muut. eiköhän sekin aikanaa sitte hyväksy,toivottavasti. Nyt varataan tytölle eka neuvola ja minä saan mennä mukaan :):) sossuja emme vielä tässä vaiheessa sekoita tähän. kunpuhuimme siitäkin. katsotaan miten tämä nyt menee...

Vierailija
34/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:23"]Tulin raskaaksi 34-vuotiaana ja sain lapsen 35-vuotiaana. Aika hurjalta tuntuu ajatus, että olisin mummoksi tullut tuossa iässä. Varmaan sitä vanheneekin nopeammin jos viisikymppisenä tulisi jo isomummummoksi. Huh! Teiniäititys taitaa mennä suvuittain. Omassa suvussa nuorimmat äidit on olleet 23-vuotiaita. Viimeksi niin nuori vuonna 1963

[/quote]

Aika hurjalta kuulostaa tehdä 35-vuotiaana esikoinen

[/quote]

Ois kannattanut aiemmin... Tässä asiassa on myös tämä toinen ääripää kun vaan lykätään ja lykätään, odotetaan hyvää hetkeä sitten kun. Onkohan koskaan ns oikeaa hetkeä? Tuleeko se odottamalla?!!?

Vierailija
35/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:59"]

No niin... eli pojan vanhemmatolisivat mukana tukemassa. vaikka niin että vuoroin hoidettaisiin vauvaa mummojen kans :) ja sitten autetaan mahdollisuuksien mukaan. tyttö käy koulua niin kauan uin pystyy h´ja jaksaa. poika kans. jasamalla iltatöissä. tyttö myöskin osa-aika töissä. tekee niitäkin niinkauan kuin jaksaa yms. pidettiin sukupalaveri ja ollaan stemppaamassa mukana. tytön isä vaan ei ole mukanaja ei tykännyt mutta pääasiaettä kaikki muut. eiköhän sekin aikanaa sitte hyväksy,toivottavasti. Nyt varataan tytölle eka neuvola ja minä saan mennä mukaan :):) sossuja emme vielä tässä vaiheessa sekoita tähän. kunpuhuimme siitäkin. katsotaan miten tämä nyt menee...

[/quote]

Tämän kirjoituksen perusteella ei voi muuta kuin toivottaa hyvää onnea koko pesueelle. Toivottavasti lapsesta polvi paranee, joka suhteessa.

Ai niin, se vakio, kirjoitan puhelimella, siksi nuo virheet... joo-o :D

Vierailija
36/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:08"]

[/quote]

Tämän kirjoituksen perusteella ei voi muuta kuin toivottaa hyvää onnea koko pesueelle. Toivottavasti lapsesta polvi paranee, joka suhteessa.

[/quote]

kiitos. Niin muuten kirjoitankin. Lumiala. ja jos sua virheet nyppii niin ei ole pakko lukea...

Vierailija
37/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:08"]

[/quote]

[/quote]

kiitos. Niin muuten kirjoitankin. Lumiala. ja jos sua virheet nyppii niin ei ole pakko lukea...

[/quote]

ja lisäksi on lukihäiriö.

Vierailija
38/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Hyvin se menee, kun teitä on kuitenkin noin monta tukemassa. Ja tyttösihän ehtii vallan mainiosti opiskella vielä vaikka ja mitä. Tunnen eräänkin naisen, joka oli aikamoinen hulivili teininä ja sai lapsen 15-vuotiaana. Kasiluokalta hän jäi äitiyslomalle ja tentti seuraavana talvena peruskoulun loppuun, eli pääsi ysiltä samaan aikaan kuin luokkakaverit. Sitten hän kävi iltalukion ja sen jälkeen sai toisen lapsen. Yliopistosta valmistui 28-vuotiaana ja on ollut siitä lähtien töissä, on nyt viisikymppinen, eiköhän ole veroillaan maksanut sosiaalietuutensa.

Niin ja naimisiin menivät lapsen isän kanssa ja ovat naimisissa edelleen. Ilman vanhempien tukea ei ehkä olisi onnistunut. Joten tsemppiä teille, että kaikki jaksatte perheen mukana!

Vierailija
39/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onko lapsilta itseltään, siis tulevilta vanhemmilta kysytty mitä he haluavat? Ovatko he valmiita sitoutumaan vauvaan ja perhe-elämään, tekemään työtä vapaa-ajallansa koulun jälkeen ja viikonloput, jättämään kaverinsa ja teinielämän?

Joo, tätä heidän olisi pitänyt ajatella ennenkuin vahinko kävi, mutta kirjoituksen perusteella kuulostaa siltä että tässä suku ja perheet tehneet päätöksen teinien puolesta, ja mummot pääsevät leikkimään kotia vauvan kanssa. Missä tämä nuori perhe aikoo asua? Vanhemmat tahoillaan, ja mummot vuoroin hoitaisivat vauvaa kun se siirtyy kodista toiseen?

Vierailija
40/45 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up