Minkälainen paikka Raahe on asua?
Kommentit (28)
Elämäni ensimmäiset 17 vuotta siellä asuin, ei ole eikä tule ikävä. Paska paikka ja porukka
17vuotta asuin Raahessa. Lapsuuteni ja nuoruuteni. En oo koskaan tykänny. Keskusta on ankea ja ruma. Paljon koulukiusaamista. Ihmiset on sisäänpäin kääntyneitä. Tuijottavat. Jotenki outo koko paikka.
Idyllinen pieni merenrantakaupunki. <3
Niin, kannattaisiko muuttaa? Onko palveluja, hyvät koulut? Mukavat ihmiset? Kokemuksia Raahesta?
Olen muuttanut pois 20-vuotiaana. Jos pitäisi muuttaa takaisin muuttaisin johonkin maaseudun rauhaisaan kylään, niitä on siellä paljon Raaheen liitettyjen maalaiskuntien peruna. Niissä huono puoli palvelujen puuttuminen kouluja joissain niissä vielä on mutta niitäkin välillä uhataan lakkauttaa jos ei vielä ole tehty. Etäisyydet niihin myös pitkiä ja julkista liikennettä ei niistä juuri ole ala-asteikäisten koulukuljetusten lisäksi. Itse keskustan näkymät ankeat autioine liikehuoneistoineen. Jos kerrostaloasuminen kiinnostaa niin niitä on tarjolla jopa merinäkymin.
Ja vois laittaa lapset Antinkankaan kouluun. Ei voisi olla rennompaa menoa. Viikonloppuisin opettajat, ohjaajat ja hyviksetkin vetää viinaa. Mikäli et tätä ymmärrä hauskana niin vika sinussa. Huumoria, huumoria.
Raahessa on aina ollut tylyjä ihmisiä. Hyvä kun siellä nyt uudet tuulet puhaltaa ja elokuvateatteri herää henkiin. Ehkä se vähän herättää muuhunkin kuin juomiseen kun kulttuuria herätellään. Miten lie huumejutut. Ainakin niitä riitti ennen. Kesällä kaunis kaupunki.
Olen asunut lähes koko elämäni Raahessa, eikä mulla ole kummemmin valittamista. Ollinsaari taitaa nykyisin olla se rauhattomin paikka, lapsiperheille sopii hyvin vähän kauempana keskustasta olevat Kaupunginmetsä, Antinkangas, Pattijoki, Honganpalo... Kaikki tarvittava lähellä :)