Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä nämä 12 tytön mitat ok?158 ja 52.

Vierailija
12.12.2020 |

Minusta on oikein sopusuhtainen, mutta koululääkäri sanoi ettei saisi yhtään nyt paino enää nousta...

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nuo johtopäätökset vedetään? Mun tytöllä samat mitat 11v ja kaikkien käyrien mukaan normaalit ja näin sanottiin tosiaan terveystarkastuksessa. Itse olen ollut aina rakenteeltani hento ja hoikka, niin vertasin lasta itseeni, ja mietin, onko painoa liikaa, mutta kuulemma ei, ja luotan asiantuntijoihin.

Lasten kasvukäyrällä ei ole normaalit.

Vierailija
22/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton pituinen aikuinen saa painaa korkeintaan 62kg eli todellakin on ok!

t. 158cm pitkä

Oon saman pituinen mutta jos painaisin 62kg kokisin olevani jo aika tanakka tai sitten pitäisi olla hillittömät muskelit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten piisaa kun on 110kg.

Vierailija
24/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuon ikäisenä suurinpiirtein samat mitat. Menkat alkoi 10 vuotiaana ja 12 vuotiaana olin naisen mitoissa aika pitkälti. Samaa kokoa olen yhä 23 vuotiaana. Lapsena terkkarit haukkuivat painoa ihan koko ajan ja painokäyrä oli aina siellä ylipainon puolella. Liikuin paljon ja minulla oli hoikahko vatsa mutta alakropassa oli rasvaa. Niinhän naisilla yleensä onkin. Muistan myös että painoni vaihteli todella paljon.

Vierailija
25/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpyhoidon (terv.ala) mukaan lapsi on normaalipainoinen. Tuon ikäisen ja pituuden lapsen paino on n normaalisti 36,8 - 55.4 kg

https://www.kaypahoito.fi/pgr00068

Vierailija
26/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suunnillee noissa mitoissa tuon ikäisenä. Olin ehkä vähän pidempi ja painavampi. Terkkarin mielestä paino oli liian alhainen, oli lähtenyt suhteessa miinuskäyrälle tms.

Nykyään olen kolmekymppinen ja 170cm/60kg. Eli ei tullut ylipainoista minusta. :)

Vierailija
27/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuon ikäisenä 170cm/50kg... tietysti pitkä ikäisekseni mutta en lihava.

Joten sun tytölle ei kyllä saisi tulla painoa lisää.

Vierailija
28/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok on.Ihmisiä on nyt vaan eri mallisia.Get over it....

Vierailija
29/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käpyhoidon (terv.ala) mukaan lapsi on normaalipainoinen. Tuon ikäisen ja pituuden lapsen paino on n normaalisti 36,8 - 55.4 kg

Tuo ilmoittaa, että laskee aikuisten painoindeksillä. Aikuisten painoindeksi on kuitenkin huono lasten arviointiin, koska lapsilla painoindeksin kuuluu olla alhaisempi. Tuokin on kuitenkin aikuisten mittarilla jo normaalipainon ylärajalla eli lähes 25.25 on ylipainon raja aikuisella.

Kasvukäyrän mukaan tuolla pituudella paino on selkeästi yläkanttiin tuossa iässä.

Vierailija
30/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoa on liikaa, vertailun vuoksi meillä poika 14v 174cm ja 50kg. Sopusuhtainen kaveri eikä missään nimessä näytä liian laihalta.

Miten poikasi paino liittyy aloitukseen?

Täällä keskustellaan 12v tytöstä, jonka kuukautiset on juuri alkamassa ja lantiossa pitäisi olla jo rasvaa, koska hedelmällisyysikä alkamassa.

Tuon ikäisen tytön, kun huomioidaan pituus normaali paino on 37-55,5 kg.

Ja vastaavasti saman ikäisen ja pituisen pojan normaalipaino on 36-52 kg.

Vierailija
31/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä niiden 11 muun tytön mitat ovat?

Tuossahan se lukee. Kaikilla kahdellatoista on samat mitat.

Vierailija
32/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mut nauratti tuo käpyhoito 😀

Vierailija
33/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoa on liikaa, vertailun vuoksi meillä poika 14v 174cm ja 50kg. Sopusuhtainen kaveri eikä missään nimessä näytä liian laihalta.

Miten poikasi paino liittyy aloitukseen?

Täällä keskustellaan 12v tytöstä, jonka kuukautiset on juuri alkamassa ja lantiossa pitäisi olla jo rasvaa, koska hedelmällisyysikä alkamassa.

Tuon ikäisen tytön, kun huomioidaan pituus normaali paino on 37-55,5 kg.

Ja vastaavasti saman ikäisen ja pituisen pojan normaalipaino on 36-52 kg.

Sorry mutta täällä keskustellaan kahdestatoista tytöstä :) missään ei lue, että kyseessä on yksi 12-vuotias.

Vierailija
34/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisen kasvukäyrän mukaan 12-vuotias tyttö on ylipainoinen, jos painoindeksi on yli 22. Tällä tytöllä se on lähes 25 eli on kasvukäyrän mukaan ylipainoinen. Piste.

Aikuisten painoindeksirajoja sovelletaan vain aikuisiin.

Vierailija
35/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen samat mitat kuin itselläni 18 - 19 -vuotiaana. Olin normaalipainoinen, en hoikka. 12-vuotiaalle se kuulostaa siltä että on aika vankkarakenteinen. Luultavasti painon tulisi olla lähempänä 45 kiloa. Ei hän silti ylipainoinen ole, mutta syytä panostaa terveelliseen ruokaan ja liikuntaan.

Vierailija
36/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvuseula.fi-sivulle voi kirjoittaa lapsen mitat. Sekkeästi ylipainoinenhan tuo on.

Vierailija
37/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosiaan pitkä ikäisekseen. Itse olin n. 130cm ja 30kg tuon ikäisenä

Vierailija
38/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan ok:lta, mutta tottahan tuo on ettei paino saisi enää paljoa nousta. Onko lapsen paino noussut viime aikoina? Ehkä on huolissaan, että paino jatkaa nousuaan. Tuon ikäinen tyttö ei välttämättä myöskään kasva enää paljoa pituutta, jolloin painoakaan ei voi tulla enempää.

Vierailija
39/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman mittainen ja painoinen kuin minä, 27v. Ehkä vähän huolestuttavaa?

Vierailija
40/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ilmoittaa, että laskee aikuisten painoindeksillä. Aikuisten painoindeksi on kuitenkin huono lasten arviointiin, koska lapsilla painoindeksin kuuluu olla alhaisempi. Tuokin on kuitenkin aikuisten mittarilla jo normaalipainon ylärajalla eli lähes 25.25 on ylipainon raja aikuisella.

Kasvukäyrän mukaan tuolla pituudella paino on selkeästi yläkanttiin tuossa iässä.

Tuolla mittarilla laskettuna ap. tyttären painoindeksi on 23.6.

Mistä tuo sinun lukusi 25.25 tulee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi