Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Carena Easy matkarattaista????

30.07.2006 |

Olen kyllästynyt vanhoihin matkarattaisiimme, Graco Miraget vm 2002 ja nyt löysin Carena Easy matkarattaat. Onko kellään niitä? Hyviä/huonoja puolia? Halvathan ne ovat, pikku pingviinissä maksaa vain 89 ¿. Ja tykästyin siihen punaiseen malliin....

Tulisivat ihan kaupunkikäyttöön sekä ostoskeskuksia kiertelemään

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin vuosi sitten ja mä olen ainakin tykännyt. Onhan niissä pienemmät rattaat kuin esim. Gracoissa, mitä olen veljen perheen Gracoihin verrannut. Siis varmaan on ajo-ominaisuudet vähän heikommat. Mutta mikä on parempaa? Menee pienempään tilaan ja siinä on enemmän tilaa lapselle nukkua (pidempi makuuosa), jos sattuu torkahtamaan. Ja isompi tavaratila, kuin noissa vuoden vanhoissa Gracoissa. Ja saa helposti kasattua yhdellä kädellä ja nostettua sitten autoon, jos on lapsi tai kasseja toisessa kädessä. Lisäksi jos lapsi ei ole hirmuinen pyörijä, ei tarvi joka kerta laittaa valjaisiin, koska Easyissä on siinä kaaressa kiinni se jalkojen väliin jäävä renksu, ettei lapsi putoa sen etukaaren alta.

Minä päätin heti kun matkarattaita alettiin etsiä, että Gracoja en osta. Mulla on näissä asioissa monesti semmonen periaatteellinen näkökulma, että kallein (tai tunnetuin merkki) ei aina ole se paras. Meillä ei esim. ole mikään merkkituote tuo pyörän turvaistuinakaan ja näyttää kyllä olevan parempi kuin veljen pojalla.

Teinkö kantani selväksi;)

Vierailija
2/6 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Carena Easyt. Ovat meillä sellaisina kakkosrattaina, jotka kulkevat aina auton perällä mahdollisia ostosreissuja tai muita varten.

Hyvää rattaissa on aika iso istuma- ja nukkumatila, kuten edellinenkin sanoi. Selkänojan saa myös aika alas, joten käy pienellekin lapselle (meillä poika oli 5kk:n ikäinen, kun ostettiin ne). Kulkevat suht hyvin myös lumessa ja sohjossa, mitä en aluksi edes meinannut uskoa renkaiden pienuuden takia. Ovat ihan kivat perusrattaat.

Miinuspuolina pitäisin työntöaisan korkeutta, se on mielestäni jotenkin hankalalla tasolla. Kannattaa kokeilla tarkkaan, ennenkuin ostaa. Työntäjällä ei ole juurikaan jalkatilaa rattaita työntäessään. Rattaat tosiaan saa kasaan yhdellä kädellä, mutta kokoon niitä ei yhdellä kädellä saa. Jousitus on myös olematon, mutta niin kai monissa matkarattaissa (?). Rattaat myös vievät kuitenkin aika paljon tilaa autossa. Meillä hajosi yksi kuomun neppari, eikä rattaissa ollut enää takuuta voimassa (6kk). Tuli jotenkin sellainen olo, että eivät ihan laadukkaimmasta päästä ole.

Näillä tiedoilla ostaisin ehkä sateenvarjorattaat, jotka saa tosi pieneen kasaan ja ovat kevyet. Mutta tuo Carenan hinta oli meilläkin se ratkaiseva tekijä, emme halunneet satsata rattaisiin, joita käytetään vain muutaman kerran vuodessa.

Auttoikohan tämä nyt yhtään päätöksenteossa?! =)

Nalle ja poika 1,5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aika lailla carenan kanssa samaa hintaluokkaa ja olivat tosi hyvät! ja kestävät!

Vierailija
4/6 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi olin tosi tyytyväinen. Rattaat ovat meillä lähinnä " shoppailukäytössä" eli toisin sanoen auton takakontissa käyttöä varten valmiina. Ostin vuosi sitten keväällä, kun poika oli puolivuotinen. Nyt vuoden jälkeen rattaat ovat aika kömpelöt, pyörät eivät kestä oikein mitään ja ohjattavuus on ihan nolla. Hirveän paljon ei ole käytetty, en tiedä mikä mättää. Kokoon saa ihan kivasti, ja menee näppärästi takakonttiin, mutta tosiaan työntäminen käy työstä kun pyörät harottavat sinne sun tänne ja yhdellä kädellä työntämisestä ei voi haaveillakaan.

Enpä tiedä miten olisi muiden merkkien kanssa käynyt, näin kuitenkin nyt meillä... harmin paikka.

Vierailija
5/6 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan kovasti pidetty. Koko rahan edestä voisi sanoa. Mä en ehdottomasti halunnut matkarattaita, jotka painaa 2-numeroisen luvun verran, ja tuo meidän malli (2004/2005?) on ainakin alle tuon 10kg:n. Jaksaa hyvin vielä nostaa korkeisiin vanhoihin busseihin ja juniin, vaikka poju jo 11kg ja mahakin on (rv38) vähän hidasteena.

Meillä kyllä pelittää hyvin myös yhdellä kädellä työnnettäessä, sekä sisällä että ulkona (mamma pölöttää puhelimessa) ja ollaan me noiden kanssa bussin perään juostu sekä hiekka- että asfalttitiellä. Meille tosi kätevä ominaisuus on se, että sen etutangon saa helposti irti (kun poju on nukahtanut rattaisiin otan tangon irti ja siten pidempikin lapsi on helposti nostettavissa rattaista nukkuvana syliin ja sänkyyn). Vanhempien juoma- tavara-teline on kans ollut hyvä ja tilava alakoppa. Enpä kovinkaan montaa reissua (alle 10) viime talvena tehnyt Brion Kombeilla, kun pärjäsin noilla Carenoilla talvellakin ihan hyvin. Jalkapeitto ei tosin ole kovin paksu, mutta babyidean " jääkarhu" vain sen lisäksi käyttöön ja hyvin ainakin Helsingin talvessa tarkeni. Toki pojallakin vaatetta päällä.

Plussaa oli myös se, että meidän Britax Babysafe turvakaukalon sai myös suoraan nostettua noihin rattaisiin, vaikkei se siihen tietty tehty ole. Käännettiin etutanko " ala-asentoon" ja hyvin pysyi, kun yritettiin keikutella ja heilutella varmistaaksemme, ettei vaan pääse tipahtamaan.

Kasausmekanismi on paljon kätevämpi kuin meidän 2 muissa matkiksissa (toiset sateenvarjorattaat, ja toiset Gracon matkikset) ja kahva sivussa auttaa kyllä huomattavasti, jos joutuu yhtäkkiä heittää rattaat kasaan kun pitää mahtua bussiin, jossa jo 2 rattaat.

Hiekkatiellä siis kulkevat ihan ok, mutta kivituhkan pöly on sen akselille tms. pahasta ja alkaa helposti kitisemään, kuten muutkin rattaat. Onneksi suihkaisu ompelukone/fillariöljyä auttaa asiaan, mutta välillä sitä tulee oltua sen suhteen turhan laiska ja sitten " renkaat kitisee" . Sama juttu oli muiden rattaiden kanssa kivituhkalla, joten ei liene merkkikohtainen ongelma.

-E & poju 1v4kk

Vierailija
6/6 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin nyt kyseiset rattaat pikku pingviiniltä!

Kiitos kaikille että vastasitte!