Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkkukori vastaanottajalle, josta ei tiedä paljoa

Vierailija
12.12.2020 |

Haluan koota herkkukorin kiitokseksi vuoden työstä jota tämä vastaanottaja on tehnyt eteeni. Ongelmana on se, etten tiedä hänen mieltymyksistään kovinkaan paljoa, mutta haluaisin että tuo olisi kohtuullisen laadukas sisällöltään. Laitan sinne ainakin lempijuustoani (vähän "mainostusta" sen puolesta 😄), jotain glögiä tai kuplivaa? Hänellä on perhe, joten voisi olla myös jotain mikä sopii kaikille. Budjetti noin 100 euroa, ei ainakaan tuplasti, mutta vähän saa mennä yli. 😃

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkukori on tosi tylsä. Käyn melkein päivittäin muutenkin hakemassa kaupasta kassillisen ruokaa, en tarvitsisi sellaista lahjaa.

Ostan itse mistä tykkään.

Anna vaikka kortti ja satasen lahjakortti s kauppaan. Se käy tosi laajasti ja on varmasti mieluinen, voi ostaa mistä tykkää.

Vierailija
122/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No allergioita on turha miettiä. Joku voi olla allerginen maitotuotteille, toinen pähkinöille, kolmas kananmunalle, neljäs kalalle, viides voi olla keliaakikko. Jäljelle ei jää juuri mitään.

Ostaisin laadukkaita pähkinäsekoituksia, laadukkaita konvehteja, tryffeleitä ja vaikka fudgea, sinappia jossa jotain ekstramakua, jouluista brandy- tai glögihilloa (ainakin Sokoksella olen nähnyt tällaisia). Jos laitat lempijuustoa, niin laita paria muutakin juustoa sitten. Ehkä jotain suolaisia keksejä, mutta niiden pitää olla oikeasti hyviä.

Allergioita on turha miettiä?!? Tajuatko että lahjan saaja tai hänen perheenjäsen voi viettää joulun vaikka päivystyksessä siksi että olet antanut heille lahjaksi pähkinälajitelman? Jo tuoksu voi tehdä pahan kohtauksen, ei pelkästään syöminen. Onko tällaisella vastaajalla mitään itsekkyyden rajaa?

Olet ääliö. Jos lahjan saaja olisi kuolettavan allerginen, ap todennäköisesti tietäisi sen jo. Ja jos ap antaa pähkinöitä, miksi pidät pähkinäallergista niin tyhmänä, että hän menisi niitä syömään? Kyllä hän sitten tajuaa antaa pähkinät eteenpäin.

Jos rupeaa ostamaan vain sellaisia tuotteita, joille ei ole mahdollista olla allerginen, ei valikoimaa juuri olekaan. Kuka tahansa voi olla allerginen mille tahansa. Eli sinun logiikallasi ei voi ostaa mitään.

Ap sanoi ettei tiedä lahjansaajasta mitään. Ei minunkaan työkaverini tiedä esim. astmastani kun ei ole ikinä tullut puheeksi. Saati että kertoisin vieraille perheenjäsenten sairauksista. On edesvastuuntonta antaa vieraalle ruokaa lahjaksi! Enkä puhunut SYÖMISESTÄ vaan esim. sitrushedelmille allerginen voi saada kohtauksen pelkästään siitä että samassa huoneessa on sitrushedelmiä jne. Miksi täytyy väen väkisin tuntemattomalle antaa lahjaksi ruokaa kun kaikenlaisia muitakin lahjoja on yllin kyllin?

No kyllä syötävä lahja on just paras henkilölle, jota ei tunne. Mainitsemasi riski on kyllä ihan teoreettinen, jos ostaa vaikkapa glögiä, hienoja konvehteja (nämä vaikka sitten pähkinättöminä), juustoja ym. Jos allergia olisi niin paha, ettei samassa huoneessa saa olla kyseistä ruoka-ainetta edes kuorimattomana tai pakattuna, niin silloin asia olisi varmasti ollut pakko mainita työpaikalla. On nimittäin ihan todennäköistä, että muuten joku tuo jossain vaiheessa evääksi vaikka sitrushedelmän tai pähkinöitä ja syö niitä samassa tilassa. Tavaralahja se vasta jääkin helposti kaapin perälle pyörimään turhakkeena. Lippuja ym taas ei korona-aikana ole fiksua antaa.

Ei välttämättä ole. Olen nyt 50-vuotias ja olen laittanut ruokavalioni ihan uuteen uskoon alkavien vaihdevuodeoireiden takia eli kahvi, sokeri, alkoholi ja vehnä täysin pois ruokavaliosta. Enkä muuten olen ainut, joka noudattaa samoja linjoja tässä iässä. Suosittelisin mieluummin lahjakorttia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa näitä ton ton ton -ihmisiä... mauTON

Ei tarvitse joka paikassa kirkua niitä Minun allergioita tai jotain Äärimmäisen vakavia allergioita. Ehkä nämä jo osaa ite kattoo mitä suuhunsa laittaa tai sitten ei.

Sellaista lahjaa ei olekaan ettei joku kirkuisi senkin kamaluudesta. Apn herkkukoriajatus on kiva.

Vierailija
124/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset noudattavat kaikenlaisia ruokavalioita, joten en olisi herkkukorin kannalla. Yksi kavereistani on vegaani, toinen karppaa ja kolmas muuten vaan katselee linjojensa perään jne... 

Itse pitäisin jo täällä ehdotetuista kuten kahvi, tee, öliiviöljy, balsamietikka, sormisuola, pähkinöitä ja siemeniä. 

Vierailija
125/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät naurut olen saanut tästä ketjusta. Kyllä on lahjan antaminen vaikeaa, kun on niin paljon nirsoja.

Ei ole nirsoutta vaan yksinkertaisesti tuollaiset herkut eivät kuulu ruokavalioon. Miksi syödä sellaista, mistä tulee vain huono olo?

Vierailija
126/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on kummallinen käsitys. Kaikki mikä on sellofaanissa on hyvä joululahja.

Vierailija
127/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No allergioita on turha miettiä. Joku voi olla allerginen maitotuotteille, toinen pähkinöille, kolmas kananmunalle, neljäs kalalle, viides voi olla keliaakikko. Jäljelle ei jää juuri mitään.

Ostaisin laadukkaita pähkinäsekoituksia, laadukkaita konvehteja, tryffeleitä ja vaikka fudgea, sinappia jossa jotain ekstramakua, jouluista brandy- tai glögihilloa (ainakin Sokoksella olen nähnyt tällaisia). Jos laitat lempijuustoa, niin laita paria muutakin juustoa sitten. Ehkä jotain suolaisia keksejä, mutta niiden pitää olla oikeasti hyviä.

Allergioita on turha miettiä?!? Tajuatko että lahjan saaja tai hänen perheenjäsen voi viettää joulun vaikka päivystyksessä siksi että olet antanut heille lahjaksi pähkinälajitelman? Jo tuoksu voi tehdä pahan kohtauksen, ei pelkästään syöminen. Onko tällaisella vastaajalla mitään itsekkyyden rajaa?

Olet ääliö. Jos lahjan saaja olisi kuolettavan allerginen, ap todennäköisesti tietäisi sen jo. Ja jos ap antaa pähkinöitä, miksi pidät pähkinäallergista niin tyhmänä, että hän menisi niitä syömään? Kyllä hän sitten tajuaa antaa pähkinät eteenpäin.

Jos rupeaa ostamaan vain sellaisia tuotteita, joille ei ole mahdollista olla allerginen, ei valikoimaa juuri olekaan. Kuka tahansa voi olla allerginen mille tahansa. Eli sinun logiikallasi ei voi ostaa mitään.

Ap sanoi ettei tiedä lahjansaajasta mitään. Ei minunkaan työkaverini tiedä esim. astmastani kun ei ole ikinä tullut puheeksi. Saati että kertoisin vieraille perheenjäsenten sairauksista. On edesvastuuntonta antaa vieraalle ruokaa lahjaksi! Enkä puhunut SYÖMISESTÄ vaan esim. sitrushedelmille allerginen voi saada kohtauksen pelkästään siitä että samassa huoneessa on sitrushedelmiä jne. Miksi täytyy väen väkisin tuntemattomalle antaa lahjaksi ruokaa kun kaikenlaisia muitakin lahjoja on yllin kyllin?

No kyllä syötävä lahja on just paras henkilölle, jota ei tunne. Mainitsemasi riski on kyllä ihan teoreettinen, jos ostaa vaikkapa glögiä, hienoja konvehteja (nämä vaikka sitten pähkinättöminä), juustoja ym. Jos allergia olisi niin paha, ettei samassa huoneessa saa olla kyseistä ruoka-ainetta edes kuorimattomana tai pakattuna, niin silloin asia olisi varmasti ollut pakko mainita työpaikalla. On nimittäin ihan todennäköistä, että muuten joku tuo jossain vaiheessa evääksi vaikka sitrushedelmän tai pähkinöitä ja syö niitä samassa tilassa. Tavaralahja se vasta jääkin helposti kaapin perälle pyörimään turhakkeena. Lippuja ym taas ei korona-aikana ole fiksua antaa.

Ei välttämättä ole. Olen nyt 50-vuotias ja olen laittanut ruokavalioni ihan uuteen uskoon alkavien vaihdevuodeoireiden takia eli kahvi, sokeri, alkoholi ja vehnä täysin pois ruokavaliosta. Enkä muuten olen ainut, joka noudattaa samoja linjoja tässä iässä. Suosittelisin mieluummin lahjakorttia. 

Onneksi joku muu uskalsi tämän pointin kirjoittaa.

Minä olen tätä ketjua lueskellessani miettinyt, että nuo lahjakorit menisi hukkaan minulla. Minulla on 10 kilon painonpudotus meneillään, koska kolesterooliarvot oli koholla ja verenpainen ja hiukan sokeritkin. Ikää on jokusen vuosi enemmän, kuin sinulla. Joten tämän vuoksi on pakko pitää tiukkaa linjaa, koska tässä iässä ei ole enää jäljellä vuosia, että ehdinpä sitten ensi tai seuraavana vuonna panna kroppaani ja terveyttäni kuntoon.

Kuivakakku, suklaa, hillo, marmelaadi,glögi-korit menisi aika lailla hukkaan  ja harmittaisi, kun koko lahjan sisällön joutuisi jakamaan muille tai heittämään pois. 

Ja vaikka ei olisi mitään terveydellisiä ongelmiakaan, niin kuinka paljon sitä kuvitellaan ihmisten mättävän jouluna suklaata ja kakkua ja pullaa ja kaloripitoisia herkkuja ja juustoja. Jouluna varaavat ihmiset muutenkin herkkua ja ruokaa kaapit pullolleen, joten ylimääräiset piparipussit ja suklaarasiat ja kaloripitoiset herkut ovat aika lailla turhia.

Mutta toki kiittäisin kauniisti lahjan antajaa. Mutta en oman terveyteni uhalla alkaisi mättämään niitä herkkuja tunnollisesti.

Vierailija
128/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät naurut olen saanut tästä ketjusta. Kyllä on lahjan antaminen vaikeaa, kun on niin paljon nirsoja.

Elämme vauraassa yhteiskunnassa. Ei ole mikään pakko syödä marmeladia tai juustoja, jos niistä ei tykkää. Ei se ole nirsoudesta kiinni.

Miksi yleensäkään syödä tuollaisia kaloripommeja

Vierailija
129/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin erilaisia mausteöljyjä ja -suoloja, pateita, ehkä jotain maustettua tummaa suklaata ja kauniin kynttilän. 

Vierailija
130/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista paras lahja on mielikuvitukseton seteli tai lahjakortti +kiitoskortti, jos lahjan saajasta ei tiedä mitään, kuten aloittaja ei tiennyt. Lahjakortti on parempi jos kyse ei ole ihan perheenjäsenistä.

Vierailija
131/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi riskialtis lahja joka epäonnistuu helposti. Tässäkin ketjussa on ehdotettu jotain silli ja sardiini tyyppisiä tuotteita. En ole ikinä saattanut edes maistaa ja heittäisin suoraan roskiin. Monet pähkinät ja kuivahedelmät ovat pahoja tai olen niille allerginen. Jotkut tuotteet eivät maistu miltään esim vouleipäkeksit. Kaikki maustetut kahvit myös kamalia.

Vierailija
132/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjansaaja usein pettyy.

Vierailija
133/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin erilaisia mausteöljyjä ja -suoloja, pateita, ehkä jotain maustettua tummaa suklaata ja kauniin kynttilän. 

Joo, mutta mitäs kun lahjansaaja ei tykkäisi mistään noista.

Vierailija
134/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti.

Vierailija
135/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähissä naiset jotka ei söis koria tyhjäksi  vaikka täyttäsit sen halvimmalla karkilla.

Vierailija
136/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävis just laadukas oliiviöljy. Tavallinen kahvi ja tee, myös laadukas murukahvi, suodatinpaperit. Hunaja. Puuroriisi. Erilaiset keksit. Rusinat käy mutta ei pähkinät. Suklaa käy. Juustot käy.

Vierailija
137/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteissa mainittiin kynttilä. Sehän olisi ihana! Jokin hieno kynttilä.

Vierailija
138/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasella irtokarkkeja. Saisi yli kymmenen kiloa. Tai suklaatia.

Vierailija
139/139 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laittaisin erilaisia mausteöljyjä ja -suoloja, pateita, ehkä jotain maustettua tummaa suklaata ja kauniin kynttilän. "

Öljyt ja suolot kiinnostaisi, ehkä pateetkin. Tummista suklaista en tykkää, eivät ole hyviä.

Eläviä kynttilöitä en oikeastaan koskaan polta, tulipaloriski ja pitäisi jaksaa valvoa niitä. Lisäksi kynttilät pilaavat helposti huoneilman laadun. Joka korissa on tämä ongelma, että vain maksimissaan puolet on kelpaavaa tavaraa ja loput sellaista mitä ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi