Kysymys äidit!
Meillä kolme ja kymmenen vuotiaat pojat.Eteisessä jatkuvasti vaatteita ja hiekkaa,kymmenen vuotias kiukuttelee jos ei pääse usein naapurin leikkimään.Jatkuvasti joudun korjailemaan jälkiä melkein et kämppä kunnossa ja pysyy siistinä.Onko muiden elämä millaista?
Kommentit (7)
Elämäni on oikein mukavaa. En stressaa eteisessä olevasta hiekasta tai vaatteista. Koululainenkin saa mennä naapuriin leikkimään jos haluaa.
Minun ongelma varmaan on että stressaan työpäivän jälkeen kun lapset sotkevat ja aina kotihommia.Miten voisin ottaa iisimmin:) Vinkkejä?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 18:49"]
kymmenen vuotias kiukuttelee jos ei pääse usein naapurin leikkimään.
[/quote]
Eikö sitten pääse? Miksi? Olisipahan poissa sotkemasta.
Eikö voi kyläillä vuoron perään teillä ja heillä?
Pojalle imuri käteen ja imuroimaan.
Joo, on mun elämä tuollaista. Lapset 5 ja 3. Lasten sotkut nyt jotenkin jaksan, mut meillä on tosi sotkuinen koira (kuolaa, hiekkaa, karvoja ihan kaikkialla, tasaisin väliajoin viiikkokausia kestävää satunnaista yrjöilyä ja ripulointia kuten juuri nyt) ja se menee yleensä mun sietokyvyn yli. Alkaa tuntua, ettei mulla ole vapaa-aikana mitään muuta kuin siivoaminen. Sen lisäksi, että joka päivä imuroin ja pyyhin lattiat koiran jäljiltä, pesen vessan tms. perusjutut, niin olen tällä viikolla huolehtinut yhden illan kausivaatteita varastoon ja varastosta, siivonnut ja järjestellyt varaston, pessyt maton koiran oksennustaudin jäljiltä öbatu sata kertaa, pessyt jääkaapin ja keittiön kaapit ja tehnyt viikkosiivouksen äidille. En ole mikään siivooja noin perusluonteeltani, vaan meiluiten tekisin ihan mitä muuta tahansa. Siivoaminen on näkymätöntä työtä ja vituttaa. En mä tiedä miten sen nyt voi ottaa kovin rennosti, että sen ajan kun haluaisi tehdä jotain oikeasti rentouttavaa, pitää kuurata lattioita.
Meillä on hyvä eteisen matto joka imee kiitettävästi hiekkaa ja luovuttaa sen vain imurille.
Käytössä on vain muutamia ulkovaatteita ja lapset laittaa ne ja kengät ite paikoilleen. Toki niitä pitää asiasta muistuttaa kun tullaan sisään. Havahduin siihen että lapset osaa itse aivan hyvin laittaa päiväkodissa vaatteensa paikoilleen ja ottaa esiin uloslähtiessä, miksei siis kotonakin. Vievät myös pyykit pyykkiin, yövaatteet sänkyynsä ja oytavat itse päivävaatteet kaapistaan. Toki leluista tulee sotkua aina kun leikit leviää ympäri taloa. Lapset 3 ja 4.