Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diabeettinen neuropatia/autonominen neuropatia.

Vierailija
11.12.2020 |

Onko mahdollista, että voi kehittyä diabeettinen neuropatia, vaikka verensokerin mukaan ei ole vielä 2-tyypin diabetesta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohutsäieneuropatia voi kehittyä, jos on ollut pitkään verensokeri korkealla ja verensokeri laskee nopeasti normaalitasolle hoidon takia. Tällöin elimistö on tottunut korkeaan verensokeriin ja nopea verensokerin lasku pahentaa tilapäisesti 1-2 vuodeksi neuropatiaa.

Vierailija
22/23 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole todettu diabeettista neuropatiaa, mutta sen kaltaiset oireet hävisivät kun sain toimivan lääkityksen. Mulla oli ruumiillisessa työssä pahoja jalkasärkyjä ensin kantapäävaiva (plantaarifaskiitti), sitten päkiävaiva, jonka seurauksena yksi varvas vääntyi virheasentoon. Sen jälkeen kipu siirtyi jalkapöytään. Lisäksi oli hikoilua ja vatsavaivoja. 

Aluksi söin pelkästään metformiiniä ja sen aikana oli huono ääreisverenkierto. Ko. lääke ei kuitenkaan omalla kohdallani laskenut sokereita.

Minulla on ollut pitkään korkea verensokeri, mutta ei ole ollut minkäänlaista neuropatian oiretta. Neuropatia tuli vasta sitten kun sokeriarvot laskivat lääkityksellä normaaliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä on?