Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kanin ja valjaiden kanssa mennä metsään kävelylle?

Vierailija
01.05.2014 |

Ajatteln kun tuo kani olisi aina halukas kävelemään tuolla metsässä. Ja en ole päästänyt sitä sinne jos siitä olisi sille haittaa. Onko?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 16:29"]Ap, mielestäni voit ihan hyvin ulkoiluttaa kaniasi lähimetsässä valjaiden kanssa. Ei todellakaan tarvitse pelätä kettua tai muutakaan villieläintä, jos kani on valjaissa ja ihminen on lähellä. Huuhkaja lähtee yleensä saalistamaan vasta auringonlaskun jälkeen. Tietysti jotain voi sattua (esim. paikalle osuu metsästäjän haavoittama karhu/susi, joka käyttäytyy arvaamattomasti), mutta todennäköisyys sille on todella pieni. Jos nyt joitain uhkia täytyy keksiä, niin irrallaan olevat koirat saattaisi olla suurin vaaratekijä. Rohkeasti vain metsään käpöstelemään kanin kanssa! Varmasti on viriketta kerrakseen. :) T. biologi

[/quote]

Minne umpimetsään matkalla? Hohhoh

Vierailija
22/24 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä se rukkanen ilvekselle. Niillä on muutenkin ravinnosta pula keväisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien kanejani valjaissa vain oman talon pihaan, en veisi itse metsään, koska kani voi herkästi pelästyä jos vastaan tulee esim. koiran ulkoiluttaja, ja valjaat eivät kania välttämättä pysty pidättelemään jos se päättää paeta. 

Toisaalta, jos koet että metsä on riittävän rauhallinen paikka, niin miksei. Kani varmasti nauttisi kovasti. 

Vierailija
24/24 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:46"]

Isoisääni puri kettu lapsena. Ei sitä ymmärrä, jos ei ole itse kokemusta aiheesta! En tosiaankaan veisi lemmikkiäni metsään kettujen pureskeltavaksi!!

[/quote]Ja sitten isoisälle tuli vesikauhu ja se periytyi ja sinäkään et pysty käymään suihkussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan