Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain juuri selville, että kuulun 10% porukkaan, joka tienaa parhaiten.

Vierailija
11.12.2020 |

Tulipa rikas olo

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuitenkaan huomannut, ettei suurituloisuus ole varakkaan synonyymi?

Vierailija
2/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tilastot ovat hassuja kun niissä yrittäjien osalta katsotaan tuloksi vain se minkä on ilmoittanut eläkemaksun perusteeksi. Monet menee minimillä ja sijoittaa itse eläketurvansa varalle. Myöskään yrittäjän pääomatulona, suureksi osaksi verottomana, nostamaan ansiotuloa ei näissä tilastoissa näy.

Tulosta vääristää myös se, että osa-aikaisen palkka on katsottu kokonaistuloksi ottamatta huomioon mahdollista suhteutettuna ansiopäivärahaa tai muuta tulonsiirtoa, jonka myös saa.

Pimeitä tuloja luonnollisestikaan ei myöskään huomioida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voit olla itsekäs ihminen

Vierailija
4/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Onnea! :)

Vierailija
5/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin hämmästynyt miten matalilla ansiotuloilla (4400) pääsee naisten korkeimpaan tulokymmenykseen. Terveisin juuri ja juuri tuon verran enemmän tienaava.

Vierailija
6/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onkin juhlava olo olla yli 7000 euroa kk tienaava nettomaksaja ja kuitenkin ihan varaton.

Vierailija
7/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin hämmästynyt miten matalilla ansiotuloilla (4400) pääsee naisten korkeimpaan tulokymmenykseen. Terveisin juuri ja juuri tuon verran enemmän tienaava.

Joo, ihan samaa ihmettelin!

T. 4800 eur/ kk tienaava

Vierailija
8/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

weird flex, but ok :)

Vierailija
9/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suurituloinen, joihin itse lasken ylimpään desiliin kuuluvat palkansaajat, kuvittelevat olevansa keskituloisia. Johtunee osittain progressiivisesta verotuksesta, mutta varmaan myös omasta elinpiiristä. Kun tuttavat ansaitsevat suurin piirtein saman verran ja elävät samanlaista elämää, tuntuu elämä kovin tavalliselta ja keskiluokkaiselta.

Vierailija
10/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa nettotuloja-verotus kyllä pitää huolen,ettei rikastuta. No, onhan se hyvä joku sohvalle kustantaa mutta kehtaavat vielä kerjätä lisääkin,näin jouluna varsinkin...

Vierailija
11/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Moni suurituloinen, joihin itse lasken ylimpään desiliin kuuluvat palkansaajat, kuvittelevat olevansa keskituloisia. Johtunee osittain progressiivisesta verotuksesta, mutta varmaan myös omasta elinpiiristä. Kun tuttavat ansaitsevat suurin piirtein saman verran ja elävät samanlaista elämää, tuntuu elämä kovin tavalliselta ja keskiluokkaiselta.

Itse asiassa minä koen itseni keskituloisia pariskuntia köyhemmäksi. En ole koskaan päässyt lähellekään heidän elintasoaan koska Helsingissä elämä sinkkuna on niin kallista. Elintasoero turvataan leskeneläkkeellä hamaan hautaan asti. 

Vierailija
12/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko leskeneläke siis riippuvainen siitä, mitä puoliso tienasi eläessään?

Vierailija
13/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi. Verotuksen ansiosta kaikki täällä ovat keskituloisia, paitsi pari rikkainta sukua.

Vierailija
14/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, naisilla 4400 kuussa ja ylin desiili? Aikamoista. Omat vuositulot on reilut 65 000 eikä tässä todellakaan itseään rikkaaksi tunne.

Vierailija
15/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun miettii, että lähes jokainen alle 4-kymppinen nainen voisi tienata tuplasti tuon verran helposti, jos vaan myisi itseään. 

Vierailija
16/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Itse asiassa minä koen itseni keskituloisia pariskuntia köyhemmäksi. En ole koskaan päässyt lähellekään heidän elintasoaan koska Helsingissä elämä sinkkuna on niin kallista. Elintasoero turvataan leskeneläkkeellä hamaan hautaan asti. 

Eikö tuo ole aikalailla sama asia? Suurituloiset tuntevat itsensä keskituloisiksi ja keskituloiset pienituloisiksi? Mistä tämä negatiivinen harha mielestänne johtuu?

Vierailija
17/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko leskeneläke siis riippuvainen siitä, mitä puoliso tienasi eläessään?

Tietysti on.

https://www.kela.fi/leskenelake-maara-ja-maksaminen

Vierailija
18/18 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, naisilla 4400 kuussa ja ylin desiili? Aikamoista. Omat vuositulot on reilut 65 000 eikä tässä todellakaan itseään rikkaaksi tunne.

Suurituloinen voi vaikka pelata kaikki tulonsa ja olla ulosotossa.